D.A.S. NED. RECHTSBIJSTAND

Das beschermt de waardevolle momenten in het leven

Persbericht

Amsterdam/5 maart 2002

DAS beschermt de waardevolle momenten in het leven

Vandaag gaat DAS Rechtsbijstand van start met haar nieuwe reclamecampagne. De centrale boodschap is dat mensen onbezorgd kunnen genieten van de waardevolle momenten in het leven. Als er zich juridische problemen voordoen, dan is DAS er immers om te zorgen dat het goed komt. Dit wordt duidelijk gemaakt aan de hand van metaforen die staan voor deze waardevolle, vaak emotionele momenten. 'Protected by DAS', dus 'Wie doet je wat'!

De vorige campagne werd in 1999 gelanceerd. Deze richtte zich vooral op het uitleggen van het product rechtsbijstand en vergroting van de naamsbekendheid van DAS. De nieuwe campagne gaat verder en heeft als doel een grotere betrokkenheid bij DAS te creëren en een sterker imago te verwerven. Het DAS-logo moet mensen het zekere gevoel geven dat ze met een professionele organisatie te maken hebben die voor hen opkomt bij juridische problemen, maar ze ook helpt te voorkomen.

Metaforen
In de nieuwe campagne doet DAS de belofte van rechtsbescherming. Er is heel bewust voor gekozen dit op een positieve manier weer te geven. Hiervoor zijn metaforen gebruikt die staan voor de dierbare momenten in het leven. Zo wordt bijvoorbeeld het beeld van een 'brood op de plank' met daarop 'Protected by DAS' gebruikt en niet het inkomen zelf. Natuurlijk kan DAS niet alles voorkomen, maar ze biedt wel juridische hulp. Mensen hoeven zich daarom geen zorgen te maken. DAS beschermt wat hen lief is.

Doelgroepen
De campagne bestaat uit radiocommercials en printuitingen en richt zich op de particuliere en zakelijke consument, de verzekeringsrelaties, de juridische relaties en de arbeidsmarkt.


-einde bericht-