D.A.S. NED. RECHTSBIJSTAND
Das beschermt de waardevolle momenten in het leven
Persbericht
Amsterdam/5 maart 2002
DAS beschermt de waardevolle momenten in het leven
Vandaag gaat DAS Rechtsbijstand van start met haar nieuwe
reclamecampagne. De centrale boodschap is dat mensen onbezorgd kunnen
genieten van de waardevolle momenten in het leven. Als er zich
juridische problemen voordoen, dan is DAS er immers om te zorgen dat
het goed komt. Dit wordt duidelijk gemaakt aan de hand van metaforen
die staan voor deze waardevolle, vaak emotionele momenten. 'Protected
by DAS', dus 'Wie doet je wat'!
De vorige campagne werd in 1999 gelanceerd. Deze richtte zich vooral
op het uitleggen van het product rechtsbijstand en vergroting van de
naamsbekendheid van DAS. De nieuwe campagne gaat verder en heeft als
doel een grotere betrokkenheid bij DAS te creëren en een sterker imago
te verwerven. Het DAS-logo moet mensen het zekere gevoel geven dat ze
met een professionele organisatie te maken hebben die voor hen opkomt
bij juridische problemen, maar ze ook helpt te voorkomen.
Metaforen
In de nieuwe campagne doet DAS de belofte van rechtsbescherming. Er is
heel bewust voor gekozen dit op een positieve manier weer te geven.
Hiervoor zijn metaforen gebruikt die staan voor de dierbare momenten
in het leven. Zo wordt bijvoorbeeld het beeld van een 'brood op de
plank' met daarop 'Protected by DAS' gebruikt en niet het inkomen
zelf. Natuurlijk kan DAS niet alles voorkomen, maar ze biedt wel
juridische hulp. Mensen hoeven zich daarom geen zorgen te maken. DAS
beschermt wat hen lief is.
Doelgroepen
De campagne bestaat uit radiocommercials en printuitingen en richt
zich op de particuliere en zakelijke consument, de
verzekeringsrelaties, de juridische relaties en de arbeidsmarkt.
-einde bericht-