VNU N.V.
Haarlem, 4 maart 2002
VNU NEEMT PUBLICACIONES PROFESIONALES IN SPANJE OVER
VNU heeft via haar divisie VNU Business Media Europe de Spaanse uitgeverij Publicaciones Profesionales SA overgenomen. Dit bedrijf geeft vakbladen uit en organiseert bekende evenementen voor de reclame- en marketingbranche.
De acquisitie betreft het marktleidende weekblad 'Anuncios', het jaarboek 'Los Anuncios del Año' en vakprijzen waaronder 'La Fiesta de la Publicidad'. Verder bezit het bedrijf de website Anuncios Online (www.anuncios.com) en de dagelijkse nieuwsbrief Anuncios Press, met informatie over de reclamebranche.
Publicaciones Profesionales werd in 1980 opgericht en heeft ongeveer 25 mensen in dienst. De omzet bedraagt ongeveer EUR 3 miljoen. Het huidige directieteam zal het bedrijf blijven leiden.
De overname past in de strategie van VNU om in bepaalde segmenten van de zakelijke uitgeefmarkt een leidende positie te verwerven en versterkt de aanwezigheid van het concern in de reclame- en marketingsector. VNU heeft vooraanstaande uitgaven zoals Adweek, Brandweek en Mediaweek in de Verenigde Staten en de Pubblicità titels in Italië. VNU organiseert ook de invloedrijke Clio Awards.
In Spanje heeft VNU de bedrijven VNU Business Publications España, marktleider in IT vakbladen, ACNielsen España, leider in marketinginformatie en RTA Claritas España, dat is gespecialiseerd in marketingondersteunende diensten, database marketing en systemen voor precisie marketing.