Xerox persbericht

Persbericht

Xerox maakt strategie bekend rondom marktintroductie van de DocuColor iGen3

Revolutionair platform moet succes van DocuTech overtreffen

Amstelveen, 1 maart 2002 â¤" Na de eerste introductie begin september 2001 op de Print 01-expositie in de VS, heeft Xerox nu aangekondigd dat officieel met de verkoop van het nieuwe, revolutionaire digitale productieplatform DocuColor iGen3â"¢ zal worden gestart ten tijde van Ipex 2002 in Birmingham. De nieuwe 100 pagina⤮s per minuut snelle machine is het resultaat van een omvangrijk R&D project, dat ongeveer â'¬ 1,15 miljard heeft gekost. Met het nieuwe systeem heeft Xerox in hoge mate geanticipeerd op de ontwikkelingen in de grafische markt. Verwacht wordt dat het een revolutie in de wereld van het digitaal produceren van kleurafdrukken zal teweegbrengen, vergelijkbaar met de revolutie die werd veroorzaakt door de Xerox DocuTech voor monochroom printen in het begin van de 90er jaren.

Succesfactoren
Tijdens een onlangs in Londen gehouden internationale bijeenkomst noemde Frank Steenburgh, senior vice president en general manager van Xerox Docucolor iGen3â"¢ Digital Production Press Business, een zestal factoren op basis waarvan een succesvolle marktbewerking wordt verwacht. Daaronder in de eerste plaats de juiste mensen met de juiste kennis en ervaring, een product dat werkelijk aan de verwachtingen van de klanten zal voldoen, de beschikbaarheid van toepassingsgerichte en omzetstimulerende programma⤮s, alsmede een uitstekende klantenondersteuning. "Ik ben ervan overtuigd, dat de iGen3 volledig door de markt zal worden geaccepteerd en zelfs het succes van de DocuTech zal overtreffen", aldus Steenburgh. "Vele potentiële klanten hebben zich intussen al aangediend."

De mens voorop
Steenburgh meent dat de hoge verwachtingen van de iGen3, naast de revolutionaire nieuwe technologie, vooral zal worden bepaald door de mensen achter het product. Hij formeerde een vijftig man sterk team dat de marketing en de introductie van de DocuColor iGen3 zal verzorgen en begeleiden. Daaronder een aantal â¤~veteranen⤮ uit de DocuTech- en kleurenteams en uit de grafische wereld, alsmede vakmensen die tevens kunnen putten uit kennis die is opgedaan bij andere leveranciers. Steenburgh: "Het hele team is zeer toegewijd en is optimaal gemotiveerd en uitgerust om de klanten straks de beste kwaliteit en waar voor hun geld te bieden, door te helpen om hun business meer productief en winstgevend te maken. Er liggen inmiddels al plannen klaar om de gebruikers in de grafische industrie te helpen om al vanaf de eerste dag van ingebruikneming winstgevend te kunnen produceren."

Andere succesfactoren zijn een optimaal functionerende klantenondersteuning en toepassingsgerichte en omzetondersteunende programma⤮s, met de benodigde opleiding om actief de concurrentie in de markt te kunnen aangaan. Xerox zal ook een â¤~Marketing Partnership Programma⤮ introduceren dat erop is gericht om ondernemers te leren hoe printvolumes kunnen worden uitgebreid door het creëren van marktvraag. Doel van deze opleidingen is om klanten te trainen op diverse aspecten zoals â¤~het verkopen van digitale printservices⤮, 1-op-1 marketing, alsmede het optimaliseren van de â¤~workflow⤮ voor digitale toepassingen.

Ook specialisten op het gebied van de in de iGen3 toegepaste baanbrekende SmartPressâ"¢ technologie zullen de DocuColor iGen3 gebruikers helpen om de productiviteit te verhogen. Deze vanuit Xerox aangestuurde medewerkers zullen nauw samenwerken met de iGen3 operators om ervoor te zorgen dat het optimale rendement uit de gedane investering wordt gehaald.

Dominant aanwezig op IPEX
De eerste dag waarop Xerox officieel de eerste orders voor de DocuColor iGen3 verwacht te noteren valt samen met de openingsdag van IPEX 2002, een internationale grafische beurs en conferentie in Birmingham (UK) van 9 tot 17 april. Xerox zal met 6.500 m2 prominent aanwezig zijn op IPEX. Tentoongesteld worden tevens de complete series van in totaal rond veertig DocuColor, DocuTech en DocuPrint systemen. Daaronder ook de DocuColor 2000 modellen waarmee Xerox volgens IDC marktleider is met 55 procent in het 45+ ppm segment kleuren lasercopier/-printen en in de markt voor â¤~high-end⤮ digitale kleurenprintsystemen.

Steenburgh, die vaak â¤~de vader van de Docutech⤮ wordt genoemd, was meer dan tien jaar geleden verantwoordelijk voor de succesvolle marktintroductie van de lijn Xerox DocuTech monochrome productieprinters. De DocuTech producten zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor het creëren van de markt voor â¤~on-demand⤮ productieprinten en zorgden voor een bijdrage in de Xerox-omzet van meer dan â'¬ 17 miljard. Sinds oktober 2001 is Steenburgh werkzaam in zijn huidige functie.

Over Xerox
Xerox Corporation is met rond 83.300 mensen wereldwijd actief in 130 landen. Xerox streeft naar het optimaliseren van de digitale wereld via een reeks van innovatieve, document-gerelateerde oplossingen, diensten en systemen, inclusief kleuren- en zwartwit digitale printers, multifunctionele apparatuur en copiers voor kantoor- en productieprintomgevingen. Meer informatie over Xerox is te vinden op www.xerox.com.

Over Xerox Europe
Xerox Europe is de Europese organisatie voor de verkoop en levering van producten, oplossingen en diensten van Xerox Corporation, die op de wereldranglijst van ICT-bedrijven een zesde positie inneemt. Xerox streeft naar de wereldwijd leidende positie op het gebied van document management, met oplossingen die een brug slaan tussen de wereld van het papier en de digitale wereld, en die de kantoorproductiviteit mede verhogen door het delen van kennis. In 2000 realiseerde Xerox Europe een omzet van circa â'¬ 4,5 miljard) met rond 16.000 mensen. De onderneming heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en geavanceerde R&D centra in Cambridge (VK) en Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op www.xerox-emea.com.

Xeroxâ"¢, The Document Company en het digitale Xâ"¢ zijn handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.
---