Ingezonden persbericht
Vinden van informatie op corporate websites ondermaats
AMSTERDAM, 20020301 -- Beursgenoteerde bedrijven in Nederland laten kansen liggen als het gaat om de zoekmogelijkheden op hun websites. Slechts 5% van de bedrijven biedt een module die niet alleen de corporate website kan doorzoeken maar ook alle gerelateerde dochterbedrijven of websites met lokale extensies (.de, .it, .jp, etc.). Akzo en Versatel springen eruit als een van de weinigen met een goede zoekfunctie. Bijna 66% van de bedrijven beschikt helemaal niet over een zoekmachine.
Voor het onderzoek zijn de corporate websites geanalyseerd van aan de AEX genoteerde bedrijven. Ruim 60% van deze bedrijven hebben dochterondernemingen of websites met lokale extensies. Slechts 5% hiervan biedt bezoekers de mogelijkheid zowel de corporate website alsook de gerelateerde websites te doorzoeken. Twee procent is in staat een relevant alternatief te bieden indien er geen resultaten gevonden worden.
Opvallend is dat e-commerce managers zich blijkbaar niet realiseren hoe belangrijk een adequate zoekfunctie is voor een corporate website. Drieentwintig procent van de bezoekers verlaat een website vanwege een gelimiteerde zoekfunctie (Jupiter Research). Daarnaast levert een goed geïntegreerde zoekmachine het bedrijf waardevolle informatie op over bezoekers, hetgeen gebruikt kan worden om de website te verbeteren. Deze verbeteringen hebben niet alleen invloed op de tevredenheid van de bezoeker, maar ook op de back-office van de organisatie (minder e-mails).
Over Orkestro
Orkestro is opgericht in 1999 en heeft zich sinds die tijd gespecialiseerd op het gebied van zoektechnologie. Orkestro levert advies en software voor zoekgerelateerde vraagstukken en kennismanagement in het bijzonder. Orkestro is gevestigd te Amsterdam.
Contactgegevens:
Dhr. A.Greve
info@orkestro.com
www.orkestro.com
020-5721751