P E R S B E R I C H T
Corel geeft visie op toekomst van Enterprise Content Solutions
Lancering DEEPWHITE-oplossingen voor contentcreatie, zakelijk procesmanagement en technische graphics
Maarssen, 1maart 2002 - Derek Burney, CEO van Corel heeft de nieuwe zakelijke strategie van zijn bedrijf bekend gemaakt. Als onderdeel van Corels strategie om zich op de zakelijke markt te richten, heeft het bedrijf DEEPWHITE geïntroduceerd. Dit nieuwe merk zal oplossingen omvatten voor contentcreatie, zakelijk procesmanagement en technische graphics. DEEPWHITE is de concretisering van Corels streven om enterprise-class oplossingen voor organisaties te gaan leveren. Daartoe heeft het bedrijf al een reeks strategische acquisities gedaan en innovatieve software ontwikkeld, waarbij het bedrijf bouwt op de kracht van XML (Extensible Markup Language) en open standaards om een nieuw platform te ontwikkelen voor het creëren van enterprise content.
De DEEPWHITE contentoplossingen zijn gebaseerd op het concept van 'smart content' of intelligente informatie. Dit is op XML gebaseerde, in hoge mate gestructureerde informatie, die met behulp van regels en logica benaderd kan worden. Daardoor kan deze informatie zich dynamisch aanpassen aan een andere omgeving, of door interactie van de gebruiker of als gevolg van nieuwe data-input. Deze aanpak geeft zakelijke gebruikers de mogelijkheid om content eenmalig te creëren en deze vervolgens naar verschillende apparaten te distribueren. Smart content is echter meer dan een systeem om documenten te publiceren - de informatie blijft dynamisch en interactief, of het nu naar een desktopcomputer, een PDA of een mobiele telefoon wordt gestuurd.
De DEEPWHITE-oplossingen zijn gebaseerd op open standaarden en geven eindgebruikers, ontwikkelaars en ontwerpers de beschikking over mogelijkheden voor het creëren van intelligente, op XML gebaseerde content. Het platform is samengesteld uit:
· Een architectuur of raamwerk voor de productie van interactieve toepassingen;
· In hoge mate aan te passen en gebruiksvriendelijke op XML gebaseerde gereedschappen voor contentcreatie voor tekst, graphics, data en lay-out;
· Gereedschappen voor procesbeheer;
· Webservices en componenten;
· Ontwikkelgereedschappen waarmee ISV's, VAR's, system-integrators en zakelijke IT-afdelingen op maat gemaakte oplossingen van bedrijfsklasse kunnen bouwen.
Grote organisaties besteden momenteel veel geld aan het maken, beheren en distribueren van content. Deze kosten kunnen enorm verminderd worden door efficiënter te werk te gaan aan het begin van de levenscyclus van content - tijdens het creëren ervan. Vooral vanwege Internet groeien de hoeveelheden content binnen bedrijven enorm. Maar omdat veel content in bedrijfseigen (of gesloten) bestandsformaten is verpakt, is de meeste informatie statisch, onintelligent en lastig te hergebruiken of voor een ander project in te zetten. Om die reden houden organisaties hun strategieën voor digitale content opnieuw tegen het licht, met als doel om hun informatie efficiënter te gebruiken en de kosten te verlagen. Bedrijven vragen om geavanceerde content-oplossingen, die op maat gesneden content in real-time naar elk apparaat kunnen sturen. De DEEPWHITE-oplossingen voldoen aan deze vraag.
De eerste producten van het DEEPWHITE-merk zullen naar verwachting later dit jaar op de markt verschijnen.