Ingezonden persbericht


One.Tel gelooft in vrije markt voor lokale telefonie

Amsterdam, 28 februari 2002 ­ One.Tel is zeer tevreden over de volledige openstelling van de lokale telefoniemarkt per 1 augustus 2002. OPTA heeft deze week bevestigd - in lijn met het standpunt van de Consumentenbond - dat de huidige klanten van alternatieve operators zoals One.Tel, automatisch per 1 augustus 2002 ook lokaal via dezelfde operator zullen gaan bellen. Hiermee moet wederom een stukje monopolie door KPN worden ingeleverd, waardoor totale liberalisering van de telecommarkt eindelijk dichterbij lijkt te komen. Het openen van de markt voor lokale telefonie is volgens One.Tel de volgende stap in een moeizaam proces om de markt voor andere operators toegankelijk te maken. Nu dan eindelijk per 1 augustus Carrier Preselectie bellers ook hun lokale verkeer kunnen laten afhandelen door een zelf gekozen operator, worden de concurrentiemogelijkheden en daarmee de service naar de klant sterk verhoogd.

Raymond Schrama, Managing Director van One.Tel, is zeer tevreden over de bijdrage van de Consumentenbond en OPTA "Als gevolg van de bijdrage van OPTA en de Consumentenbond zal het lokale verkeer zonder netnummer vanaf 1 augustus via de door de klant geprefereerde operator lopen. Dit was voorheen niet mogelijk. Voor de klant wordt zijn wens nu volledig gerespecteerd en alles wordt tevens een stuk duidelijker. Dit betekent voor klanten die via One.Tel bellen dat bijna alle gesprekskosten op één rekening komen. KPN blijft vooralsnog de abonnementskosten in rekening brengen. Op dit moment heeft KPN nog zeker 95% van de lokale markt in handen. Met een groeiverwachting van 20 tot 30% in minuten voor One.Tel denkt Schrama dat het marktaandeel van KPN aan het einde van het jaar gezakt is tot onder de 90%. "En dat werd hoog tijd!".

One.Tel Nederland

One.Tel Nederland is in december 1998 in Nederland van start gegaan en is de toonaangevende 'andere' telecomaanbieder. De diensten bestaan uit vaste telefonie (lokaal, nationaal en internationaal), internet (provider, web- en serverhosting) en de gratis internationale telefoonkaart 'Home or Away Calling Card'. One.Tel heeft ruim 550.000 klanten. Bij deze Amsterdamse telefonie onderneming werken ruim 200 mensen. One.Tel Nederland B.V. is een dochteronderneming van Scarlet B.V.
--- Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht