Gemeente Stadskanaal


01-03-2002


Ministerie tevreden over verbetertraject Sociale Zaken van Stadskanaal

Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft deze week schriftelijk en mondeling laten weten dat het uitgevoerde verbetertraject van de Dienst Sociale Zaken van de gemeente Stadskanaal geslaagd is. Door het Ministerie is de waardering uitgesproken over de wijze waarop de dienst uitvoering heeft gegeven aan het verbetertraject en de transparante verantwoordingswijze. De aan de dienst opgedragen regelingen en werkzaamheden worden volgens het ministerie binnen de daarvoor gestelde criteria uitgevoerd.

De aanleiding van het aanvragen van een verbetertraject door de gemeente Stadskanaal was dat door een reorganisatie, vernieuwde werkwijzen en wisselingen in de aansturing werd gevreesd voor een juiste uitvoering van de taken. Inmiddels is de reorganisatie afgerond, zijn taken en functies opnieuw vastgesteld werkwijzen aangepast en vindt de aansturing door verscheidene teamleiders en een interim manager plaats.
Omdat de dienst zich verder wil en kan ontwikkelen worden in het lopende jaar nog een aantal zaken verder opgepakt. Hierbij valt te denken aan het vervangen van het huidige geautomatiseerde systeem, het zetten van de puntjes op de "i" als het gaat om de volledigheid en juistheid van gegevens van klanten, het invoeren van casemanagement en het inlichtingenbureau en tenslotte het verder afstemmen van de werkzaamheden met het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).