Ingezonden persbericht


AVAYA'S OPLOSSINGEN VERHOGEN KLANTENSERVICE BIJ TAXICENTRALE AMSTERDAM

Succesvolle systeemintegratie leidt tot daling gesprekstijd en wachttijden voor taxiklanten

TER PUBLICATIE: 1 maart 2002

NIEUWEGEIN - Avaya, één van de toonaangevende mondiale bedrijven op het gebied van oplossingen en dienstverlening voor bedrijfsnetwerken, kondigt aan dat haar geaccrediteerde BusinessPartner TSV-GROEP BV de spraak- en dataconvergentietechnologieën van Avaya heeft geleverd aan Taxicentrale Amsterdam (TCA). Door de integratie van het Definity-platform van Avaya met het Rit Afhandelings Systeem Taxicentrale Amsterdam (RASTA) worden klanten efficiënter geholpen en zijn zowel de gesprekstijden tussen klant en centrale, als de wachttijden voor taxiklanten gedaald. TCA heeft een wagenpark van 900 taxi's en verzorgt meer dan 20.000 ritten per dag. 75% van de ritten wordt afgehandeld door operators met behulp van het Definity-platform.

"Met de integratie van het Definity-platform en RASTA komen we tegemoet aan de wensen en eisen van klanten, maar ook aan die van de chauffeurs", zegt D. Grijpink, directeur van TCA. "We zijn in staat onze kwaliteit flink te verbeteren en ons daarmee ten opzichte van de concurrentie te onderscheiden."

Deze integratie toont opnieuw aan dat Avaya's Definity-platform geschikt is voor spraak- en dataconvergentietechnologieën zoals die nu operationeel zijn bij TCA. In de database van de taxicentrale zijn alle straatnamen, huisnummers en telefoonnummers van het verzorgingsgebied opgenomen. Dit gebied - Groot Amsterdam genoemd - beslaat de stad Amsterdam, Schiphol, Zaandam en Amstelveen. Daarnaast zijn speciale klantenwensen en specifieke kenmerken als type auto, interieur en chauffeur opgenomen. De Computer Telephony Integration-koppeling (CTI), die is gebaseerd op de MAP-D interface van het Definity-platform, zorgt ervoor dat met behulp van Caller Line Identification in de database automatisch het ophaaladres wordt opgenomen. Aan de hand van de in de database vermelde taxikenmerken wordt een geschikte taxi gevonden. De gemiddelde gespreksafhandelingstijd is hierdoor gedaald van 90 naar 20 seconden; de wachttijd op een taxi is gereduceerd tot enkele minuten.

"TSV-GROEP BV is in staat gebleken een intelligente CTI-koppeling tussen ons Definity-platform en het RASTA-systeem te realiseren", zegt Ron van Ommeren, directeur BusinessPartner Avaya Nederland. "TSV-GROEP is dan ook een belangrijke partner van Avaya op het gebied van systeemintegratie. Het bewijst ook dat het vertrouwen dat wij in onze BusinessPartners stellen, gebaseerd is op hoge kwaliteitseisen."

"Met het Definity-platform van Avaya hebben wij als systems integrator een succesvol traject bij TCA afgerond, dat bestond uit advisering, levering, implementatie en projectmanagement", zegt Alex Veldkamp, directeur TSV-GROEP. "Doordat onze medewerkers op deskundige wijze zijn getraind door Avaya, hebben wij een vlekkeloze integratie van Definity kunnen realiseren. Onze relatie met TCA krijgt een permanent karakter doordat we ook 24 uur per dag en zeven dagen per week verantwoordelijkheid dragen voor beheer en onderhoud van de geleverde systemen."

Avaya bedient haar klanten voor verkoop en services in hoofdzaak via geaccrediteerde BusinessPartners. Over honderd (inter)nationale klanten voert het bedrijf zelf het accountmanagement. Door deze strategie - die recent is aangescherpt - verwacht Avaya beter op de wensen van de markt te kunnen inspelen en daardoor haar positie te verstevigen.

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven, overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

TSV-GROEP
De TSV-GROEP BV is een innovatieve organisatie die markt- en productontwikkelingen op de voet volgt. Zij heeft inmiddels jarenlange ervaring en expertise opgebouwd in de tele- en datacommunicatiemarkt. Om een goede focus te kunnen blijven houden op de ontwikkelingen binnen de ICT, heeft de TSV-GROEP de bewuste keuze gemaakt zich te richten op een aantal specifieke werkvelden: Telematica, Convergentietelefonie, Contact Centers en Netwerkinfrastructuren. Doel hiervan is om elkaars competenties aan te vullen en om diverse oplossingen te bieden die naadloos op elkaar aansluiten. Men biedt niet alleen bovenstaande oplossingen, maar zorgt er ook voor dat die perfect met elkaar samenwerken. Hierdoor kan de TSV-GROEP haar klanten oplossingen, diensten en service bieden, die voor missiekritische omgevingen zijn vereist. Meer informatie is te vinden op www.tsv-groep.nl.