Ingezonden persbericht
AVAYA'S OPLOSSINGEN VERHOGEN KLANTENSERVICE BIJ TAXICENTRALE AMSTERDAM
Succesvolle systeemintegratie leidt tot daling gesprekstijd en wachttijden
voor taxiklanten
TER PUBLICATIE: 1 maart 2002
NIEUWEGEIN - Avaya, één van de toonaangevende mondiale bedrijven op het
gebied van oplossingen en dienstverlening voor bedrijfsnetwerken, kondigt
aan dat haar geaccrediteerde BusinessPartner TSV-GROEP BV de spraak- en
dataconvergentietechnologieën van Avaya heeft geleverd aan Taxicentrale
Amsterdam (TCA). Door de integratie van het Definity-platform van Avaya met
het Rit Afhandelings Systeem Taxicentrale Amsterdam (RASTA) worden klanten
efficiënter geholpen en zijn zowel de gesprekstijden tussen klant en
centrale, als de wachttijden voor taxiklanten gedaald. TCA heeft een
wagenpark van 900 taxi's en verzorgt meer dan 20.000 ritten per dag. 75% van
de ritten wordt afgehandeld door operators met behulp van het
Definity-platform.
"Met de integratie van het Definity-platform en RASTA komen we tegemoet aan
de wensen en eisen van klanten, maar ook aan die van de chauffeurs", zegt D.
Grijpink, directeur van TCA. "We zijn in staat onze kwaliteit flink te
verbeteren en ons daarmee ten opzichte van de concurrentie te
onderscheiden."
Deze integratie toont opnieuw aan dat Avaya's Definity-platform geschikt is
voor spraak- en dataconvergentietechnologieën zoals die nu operationeel zijn
bij TCA. In de database van de taxicentrale zijn alle straatnamen,
huisnummers en telefoonnummers van het verzorgingsgebied opgenomen. Dit
gebied - Groot Amsterdam genoemd - beslaat de stad Amsterdam, Schiphol,
Zaandam en Amstelveen. Daarnaast zijn speciale klantenwensen en specifieke
kenmerken als type auto, interieur en chauffeur opgenomen. De Computer
Telephony Integration-koppeling (CTI), die is gebaseerd op de MAP-D
interface van het Definity-platform, zorgt ervoor dat met behulp van Caller
Line Identification in de database automatisch het ophaaladres wordt
opgenomen. Aan de hand van de in de database vermelde taxikenmerken wordt
een geschikte taxi gevonden. De gemiddelde gespreksafhandelingstijd is
hierdoor gedaald van 90 naar 20 seconden; de wachttijd op een taxi is
gereduceerd tot enkele minuten.
"TSV-GROEP BV is in staat gebleken een intelligente CTI-koppeling tussen ons
Definity-platform en het RASTA-systeem te realiseren", zegt Ron van Ommeren,
directeur BusinessPartner Avaya Nederland. "TSV-GROEP is dan ook een
belangrijke partner van Avaya op het gebied van systeemintegratie. Het
bewijst ook dat het vertrouwen dat wij in onze BusinessPartners stellen,
gebaseerd is op hoge kwaliteitseisen."
"Met het Definity-platform van Avaya hebben wij als systems integrator een
succesvol traject bij TCA afgerond, dat bestond uit advisering, levering,
implementatie en projectmanagement", zegt Alex Veldkamp, directeur
TSV-GROEP. "Doordat onze medewerkers op deskundige wijze zijn getraind door
Avaya, hebben wij een vlekkeloze integratie van Definity kunnen realiseren.
Onze relatie met TCA krijgt een permanent karakter doordat we ook 24 uur per
dag en zeven dagen per week verantwoordelijkheid dragen voor beheer en
onderhoud van de geleverde systemen."
Avaya bedient haar klanten voor verkoop en services in hoofdzaak via
geaccrediteerde BusinessPartners. Over honderd (inter)nationale klanten
voert het bedrijf zelf het accountmanagement. Door deze strategie - die
recent is aangescherpt - verwacht Avaya beter op de wensen van de markt te
kunnen inspelen en daardoor haar positie te verstevigen.
Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en
service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en
services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya
levert deze oplossingen aan bedrijven, overheden en andere organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified
Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured
Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief
de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund
door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in
unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde
bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en
diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor
het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK
2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en
Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.
TSV-GROEP
De TSV-GROEP BV is een innovatieve organisatie die markt- en
productontwikkelingen op de voet volgt. Zij heeft inmiddels jarenlange
ervaring en expertise opgebouwd in de tele- en datacommunicatiemarkt. Om een
goede focus te kunnen blijven houden op de ontwikkelingen binnen de ICT,
heeft de TSV-GROEP de bewuste keuze gemaakt zich te richten op een aantal
specifieke werkvelden: Telematica, Convergentietelefonie, Contact Centers en
Netwerkinfrastructuren. Doel hiervan is om elkaars competenties aan te
vullen en om diverse oplossingen te bieden die naadloos op elkaar
aansluiten. Men biedt niet alleen bovenstaande oplossingen, maar zorgt er
ook voor dat die perfect met elkaar samenwerken. Hierdoor kan de TSV-GROEP
haar klanten oplossingen, diensten en service bieden, die voor
missiekritische omgevingen zijn vereist. Meer informatie is te vinden op
www.tsv-groep.nl.