PENSIOENDESK NEDERLAND BV

Alle Pensioendesk-vestigingen hanteren per 1 maart 2002 GIDI

Persbericht 25 januari 2002

Alle Pensioendesk-vestigingen hanteren per 1 maart 2002 gedragscode GIDI

Pensioendesk Nederland BV geeft te kennen dat alle aangesloten franchisenemers vanaf 1 maart 2002 de Gedragscode Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair (GIDI) hanteren. Deze gedragscode is opgesteld door diverse belangenorganisaties in de verzekeringswereld en wordt onderschreven door de Consumentenbond. Het doel van deze code is om consumenten volledig inzicht te geven in alle aspecten van de dienstverlening van een
assurantie-tussenpersoon/intermediair.

Henk Doornewaard, algemeen directeur van Pensioendesk Nederland BV, verwoordt dit als volgt. 'De Pensioendesk hechtte altijd al sterk aan transparantie en goede voorlichting en onderstreept dit nu officieel met het voldoen aan de GIDI-richtlijnen. Deze richtlijnen eisen volledige opening van zaken op het gebied van bijvoorbeeld afspraken rondom premiebetalingen, relaties met verzekeraars, klachtenbehandeling en beloningsstructuur.
Zowel de consument als het intermediair hebben baat bij een realistische informatievoorziening waarbij de wederzijdse verwachtingen op elkaar aansluiten.'
De complete tekst is te vinden in de GIDI-Advieswijzer die voor iedere (toekomstige) cliënt van de afzonderlijke Pensioendesk-vestigingen beschikbaar is.

De Pensioendesk is een zelfstandige organisatie met deskundige adviseurs die werken met onafhankelijke berekeningssystemen. Met een landelijk netwerk is de Pensioendesk veruit de grootste keten van pensioenadviesbureaus in Nederland. Met onafhankelijke adviezen en concrete oplossingen ondersteunt deze organisatie werknemers/particulieren, werkgevers, zelfstandig ondernemers, directeur groot-aandeelhouders en zakelijke adviseurs zoals accountants.