PENSIOENDESK NEDERLAND BV
Alle Pensioendesk-vestigingen hanteren per 1 maart 2002 GIDI
Persbericht 25 januari 2002
Alle Pensioendesk-vestigingen hanteren per 1 maart 2002 gedragscode
GIDI
Pensioendesk Nederland BV geeft te kennen dat alle aangesloten
franchisenemers vanaf 1 maart 2002 de Gedragscode
Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair (GIDI) hanteren.
Deze gedragscode is opgesteld door diverse belangenorganisaties in de
verzekeringswereld en wordt onderschreven door de Consumentenbond. Het
doel van deze code is om consumenten volledig inzicht te geven in alle
aspecten van de dienstverlening van een
assurantie-tussenpersoon/intermediair.
Henk Doornewaard, algemeen directeur van Pensioendesk Nederland BV,
verwoordt dit als volgt. 'De Pensioendesk hechtte altijd al sterk aan
transparantie en goede voorlichting en onderstreept dit nu officieel
met het voldoen aan de GIDI-richtlijnen. Deze richtlijnen eisen
volledige opening van zaken op het gebied van bijvoorbeeld afspraken
rondom premiebetalingen, relaties met verzekeraars,
klachtenbehandeling en beloningsstructuur.
Zowel de consument als het intermediair hebben baat bij een
realistische informatievoorziening waarbij de wederzijdse
verwachtingen op elkaar aansluiten.'
De complete tekst is te vinden in de GIDI-Advieswijzer die voor iedere
(toekomstige) cliënt van de afzonderlijke Pensioendesk-vestigingen
beschikbaar is.
De Pensioendesk is een zelfstandige organisatie met deskundige
adviseurs die werken met onafhankelijke berekeningssystemen. Met een
landelijk netwerk is de Pensioendesk veruit de grootste keten van
pensioenadviesbureaus in Nederland. Met onafhankelijke adviezen en
concrete oplossingen ondersteunt deze organisatie
werknemers/particulieren, werkgevers, zelfstandig ondernemers,
directeur groot-aandeelhouders en zakelijke adviseurs zoals
accountants.