Postagentschap Tamboerijn 7 gaat verder als Servicepunt
Vanaf 1 maart 2002 gaat het postagentschap Primera van de familie De Beer aan de Tamboerijn 7 te Soest verder als Servicepunt. De winkel wordt verbouwd en er komt een pinautomaat in het pand. Bijna alle handelingen, zoals het verkopen van postzegels en strippenkaarten en het verzenden van pakketpost in het binnenland blijven gehandhaafd. Enkele handelingen vervallen, zoals het afsluiten van verzekeringen en leningen en het verzenden van pakketpost naar het buitenland.
Postkantoor, de overkoepelende organisatie van Postbank (50 procent)
en PTT (50 procent), wil 900 Servicepunten in Nederland situeren. Een
afstand naar een Servicepunt moet in principe voor iedere bewoner
maximaal 7 kilometer bedragen. Tot deze reorganisatie is besloten
omdat vanwege de geldautomaten het aantal geldhandelingen drastisch is
teruggelopen.
In eerste instantie stond het postagentschap aan de Tamboerijn op de
lijst om te verdwijnen. De gemeente Soest pleitte schriftelijk en
mondeling bij Postkantoor dit agentschap te handhaven. Het besluit van
Postkantoor kan niet meer worden teruggedraaid. Mede op aandringen van
de gemeente is Postkantoor bereid een geldautomaat te plaatsen in het
Servicepunt aan de Tamboerijn.