Endemol Entertainment
Hilversum, 27 februari 2002
Miss France treedt toe tot Endemol Groep
Endemol heeft 100% van de aandelen verworven in Société Miss France, het
bedrijf dat jaarlijks de Franse versie van de wereldberoemde
schoonheidswedstrijd organiseert. Miss France gaat deel uitmaken van Endemol
France, de grootste entertainmentproducent voor televisie in het land en
volle dochter van Endemol.
Onder leiding van Geneviève de Fontenay en haar zoon Xavier wordt de Miss
France-verkiezing al 15 jaar met nog altijd groeiend succes georganiseerd.
In die tijd is de jaarlijkse televisieregistratie ervan uitgegroeid tot een
waar kijkcijferspektakel. De jongste aflevering, in december 2001
uitgezonden door TF1, trok meer dan 10 miljoen kijkers en haalde daarmee een
marktaandeel van 52%.
"Onze verbintenis met Endemol" zegt Xavier de Fontenay, "biedt nieuwe
mogelijkheden die ons in staat zullen stellen verder te groeien over de
grenzen van onze huidige activiteiten heen."
Endemol beschouwt Miss France als een sterk merk, dat aanzienlijke
mogelijkheden biedt voor verdere exploitatie.
---