Endemol Entertainment


Hilversum, 27 februari 2002

Miss France treedt toe tot Endemol Groep

Endemol heeft 100% van de aandelen verworven in Société Miss France, het bedrijf dat jaarlijks de Franse versie van de wereldberoemde schoonheidswedstrijd organiseert. Miss France gaat deel uitmaken van Endemol France, de grootste entertainmentproducent voor televisie in het land en volle dochter van Endemol.

Onder leiding van Geneviève de Fontenay en haar zoon Xavier wordt de Miss France-verkiezing al 15 jaar met nog altijd groeiend succes georganiseerd. In die tijd is de jaarlijkse televisieregistratie ervan uitgegroeid tot een waar kijkcijferspektakel. De jongste aflevering, in december 2001 uitgezonden door TF1, trok meer dan 10 miljoen kijkers en haalde daarmee een marktaandeel van 52%.

"Onze verbintenis met Endemol" zegt Xavier de Fontenay, "biedt nieuwe mogelijkheden die ons in staat zullen stellen verder te groeien over de grenzen van onze huidige activiteiten heen."
Endemol beschouwt Miss France als een sterk merk, dat aanzienlijke mogelijkheden biedt voor verdere exploitatie.


---