Gemeente Leeuwarden
content-type=text/plain; charset=iso-8859-1
Stadsvisie 2002 http://www.leeuwarden.nl/functies/pagfunctie.cfm?parameter=1028
Stadsvisie Leeuwarden: bouwen op sterke punten van de stad ¦
Identiteit ¦ Strategische concepten
Stadsvisie Leeuwarden: bouwen op sterke punten van de stad
Stadsvisie-collage Varen onder eigen vlag. Uitgaan van de eigen sterke punten van Leeuwarden. Dat is de basis van de stadsvisie van Leeuwarden. In een bijeenkomst voor raadsleden, omliggende gemeenten en de pers in de Achmeatoren heeft het voltallige college op 27 februari 2002 de concept-stadsvisie gepresenteerd.
Deze stadsvisie is het richtsnoer aan de hand waarvan in de komende tien jaar keuzes in beleid en investeringen gemaakt worden. Door zo gericht te investeren wil de stad haar positie versterken.
Identiteit
De identiteit van Leeuwarden is vervat in drie kernwoorden, te weten
Buitenplaats, Hoofdstad en Thuishaven. Met Buitenplaats wordt de
aantrekkelijkheid van de ligging op de rand van Nederland in een
prachtige omgeving benadrukt. Als Hoofdstad heeft Leeuwarden een
stevige bestuurstraditie waar het onder andere haar prachtige
binnenstad te danken heeft. Met Thuishaven wordt onder de aandacht
gebracht dat het karakter van de stad en haar inwoners maakt dat de
sociale samenhang sterk is en de inzet en betrokkenheid hoog is.
Strategische concepten
Nuongebouw Alle lopende en nieuw op te zetten projecten zijn aan de
hand van vier strategische concepten, Tijd voor Schoonheid,
Kantorenstad, Cure & Care en Kennisstad, langs de lat gehouden.
Daarnaast zijn er ook een aantal nieuwe speerpunten vastgesteld.
Als u de volledige tekst van de stadsvisie wilt lezen, klik dan op
onderstaand Worddocument.
Word_Concepttekst Stadsvisie