SNT GROUP N.V.
SNT heeft oplossing tegen plaagbellers
Zoetermeer, 27 februari 2002.
Op verzoek van het bedrijfsleven heeft SNT een oplossing voor het zogenaamde plaagbel-probleem ontwikkeld. Steeds meer bedrijven ondervinden in toenemende mate hinder van plaagbellers. De afhandeling van deze oproepen brengt voor bedrijven en instellingen aanzienlijke extra kosten met zich mee, onder meer doordat plaagtelefoontjes een verstorend effect hebben op de dienstverlening aan serieuze bellers. Bovendien raken de betrokken medewerkers door deze telefoontjes gedemotiveerd en ontmoedigd, met stijgend verloop en ziekteverzuim als gevolg. Met behulp van de dienst ScreenService biedt SNT bedrijven vanaf vandaag de mogelijkheid een plaagbeller op eenvoudige wijze de toegang tot hun 0800-servicenummer te ontzeggen.
Medewerkers van service- en helpdesks kunnen zich door één druk op een toets van de plaagbeller verlossen. Zijn of haar telefoonnummer wordt vervolgens automatisch geregistreerd op een .zwarte lijst.. De volgende keer dat de plaagbeller belt, hoort deze via een meldtekst dat het nummer voor hem of haar niet meer gratis bereikbaar is, maar dat hij of zij via een ander - betaald - telefoonnummer bij de organisatie terecht kan. Via dit betaalde nummer kan de beller zijn of haar nummer laten deblokeren. Deze deblokkeringsmogelijkheid voorkomt dat onwetende ouders, of bellers die buiten hun schuld de verbinding verbraken of verstoorden, de dupe worden van het gedrag van notoire plaagbellers.
Einde bericht Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon 00 31 79 368 69 00 of fax 00 31 79 368 51 94. Buiten kantooruren op 00 31 6 22 39 55 89. E-mail adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer, www.snt.com
SNT Groep NV
27 feb 02 17:44