VIRTUBE

VirTube ontwikkelt succesvolle online campagne voor MSN.nl.

MSN heeft in januari de eerste plaats bereikt in de top 10 van de best bezochte websites van Nederland. Dit blijkt uit de maandelijkse metingen van het marktonderzoeksbureau Nielsen//NetRatings. Naast het record aantal bezoekers dat de portal bezoekt, verblijven de bezoekers gemiddeld langer op de portal en bezoeken ze een sterk toenemend aantal pagina's. Deze resultaten zijn mede te danken aan de online campagne op de eigen portal die verzorgd wordt door het communicatiebureau VirTube.
De online campagne is een jaar geleden van start gegaan met als doel meer bekendheid en traffic te genereren voor de verschillende Services en Channels. Hiervoor heeft VirTube de strategie en het concept ontwikkeld wat heeft geresulteerd in het cartoonesque vlindermannetje 'Papi', dat optreedt als online gids en reclame 'held' in de online campagne op gehele Nederlandse MSN site.
De campagne heeft zijn vruchten afgeworpen. De diverse uitingen, waarin het vlindermannetje 'Papi' te zien is, hebben het vertrouwen van de bezoeker gekregen. Deze online reclame uitingen hebben een hogere doorklik ratio dan het landelijk gemiddelde van dezelfde advertentievormen. Dit heeft bijgedragen aan het hogere aantal pageviews per bezoeker evenals aan de toegenomen hoeveelheid tijd die een bezoeker doorbrengt op de MSN site.
Onlangs is de online campagne uitgebreid. Het vlindermannetje 'Papi' is verschenen in de EnRiched Advertenties van MSN. Deze nieuwe vorm van adverteren op MSN is onderdeel van hun Advantage Marketing programma. EnRiched advertenties bieden uitgebreidere interactie mogelijkheden met de doelgroep. Met enRiched-advertenties kan de adverteerder voldoen aan specifieke campagnedoelstellingen, zoals: het vergroten van de creatieve ruimte van banner-advertenties, gegevensverzameling, e-commerce-transacties via banners en de verbetering van grafische mogelijkheden binnen advertenties, bijvoorbeeld het overbrengen van bestaande televisiecommercials naar het web. De nieuwe reclame uitingen hebben tot nu toe zelfs een groter succes geboekt dan de standaard gebruikte banners en buttons. Het reclamebureau VirTube (http://www.virtube.com), dat concept en strategie voor crossmediale oplossingen ontwikkelt, is gespecialiseerd in nieuwe media. De uitvoering van de campagne is in handen van @MSTERDAM (http://www.apenstaartje.nl), dat als studio de benodigde expertise in huis heeft en bovendien dankzij de geïntegreerde samenwerking met VirTube creatieve, innovatieve en kwalitatief hoogstaande produkten en diensten aanbiedt.

27 feb 02 16:20