VIRTUBE
VirTube ontwikkelt succesvolle online campagne voor MSN.nl.
MSN heeft in januari de eerste plaats bereikt in de top 10 van de best
bezochte websites van Nederland. Dit blijkt uit de maandelijkse
metingen van het marktonderzoeksbureau Nielsen//NetRatings. Naast het
record aantal bezoekers dat de portal bezoekt, verblijven de bezoekers
gemiddeld langer op de portal en bezoeken ze een sterk toenemend
aantal pagina's. Deze resultaten zijn mede te danken aan de online
campagne op de eigen portal die verzorgd wordt door het
communicatiebureau VirTube.
De online campagne is een jaar geleden van start gegaan met als doel
meer bekendheid en traffic te genereren voor de verschillende Services
en Channels. Hiervoor heeft VirTube de strategie en het concept
ontwikkeld wat heeft geresulteerd in het cartoonesque vlindermannetje
'Papi', dat optreedt als online gids en reclame 'held' in de online
campagne op gehele Nederlandse MSN site.
De campagne heeft zijn vruchten afgeworpen. De diverse uitingen,
waarin het vlindermannetje 'Papi' te zien is, hebben het vertrouwen
van de bezoeker gekregen. Deze online reclame uitingen hebben een
hogere doorklik ratio dan het landelijk gemiddelde van dezelfde
advertentievormen. Dit heeft bijgedragen aan het hogere aantal
pageviews per bezoeker evenals aan de toegenomen hoeveelheid tijd die
een bezoeker doorbrengt op de MSN site.
Onlangs is de online campagne uitgebreid. Het vlindermannetje 'Papi'
is verschenen in de EnRiched Advertenties van MSN. Deze nieuwe vorm
van adverteren op MSN is onderdeel van hun Advantage Marketing
programma. EnRiched advertenties bieden uitgebreidere interactie
mogelijkheden met de doelgroep. Met enRiched-advertenties kan de
adverteerder voldoen aan specifieke campagnedoelstellingen, zoals: het
vergroten van de creatieve ruimte van banner-advertenties,
gegevensverzameling, e-commerce-transacties via banners en de
verbetering van grafische mogelijkheden binnen advertenties,
bijvoorbeeld het overbrengen van bestaande televisiecommercials naar
het web. De nieuwe reclame uitingen hebben tot nu toe zelfs een groter
succes geboekt dan de standaard gebruikte banners en buttons.
Het reclamebureau VirTube (http://www.virtube.com), dat concept en
strategie voor crossmediale oplossingen ontwikkelt, is gespecialiseerd
in nieuwe media. De uitvoering van de campagne is in handen van
@MSTERDAM (http://www.apenstaartje.nl), dat als studio de benodigde
expertise in huis heeft en bovendien dankzij de geïntegreerde
samenwerking met VirTube creatieve, innovatieve en kwalitatief
hoogstaande produkten en diensten aanbiedt.
27 feb 02 16:20