Ingezonden persbericht


4C Consulting begeleidt gehele implementatietraject van CRM-oplossingen van Applix

Applix kiest 4C Consulting als partner

Leusden, 27 februari 2002 - Applix, aanbieder van oplossingen voor operationele en analytische CRM, is een samenwerking aangegaan met 4C Consulting, een consultancybedrijf dat in het voortraject advies geeft over CRM-strategie en CRM-processen. Daarnaast implementeert 4C Consulting CRM-oplossingen, waaronder Applix iEnterprise. Als partner van Applix zal 4C Consulting bij opdrachtgevers als strategisch adviseur en als uitvoerder van implementatietrajecten optreden.

Applix schakelt het onafhankelijke 4C Consulting in voor het voortraject van CRM-implementaties waarin de consultants advies geven over de CRM-strategie en de inrichting van de bedrijfsprocessen. 4C Consulting brengt de bedrijfsprocessen in kaart en optimaliseert deze. Op basis daarvan wordt een CRM-oplossing geselecteerd. Sander Honig, Business Development Manager bij 4C Consulting: "Bij de invoering van CRM is de organisatie voor ons leidend, niet de applicatie. De flexibele CRM-oplossing van Applix sluit daarop aan. Applix iEnterprise is namelijk eenvoudig aan te passen aan de unieke processen van een organisatie."

Wanneer projecten langere tijd intensieve begeleiding vragen of bij implementatie- trajecten extra mankracht nodig is, doet Applix ook een beroep op 4C Consulting.
Frank Fidder, Managing Director van Applix Benelux: "4C Consulting heeft uitgebreide expertise over Applix' CRM-platform iEnterprise in huis om direct als volwaardig partner te worden ingezet."

Applix werkt eveneens nauw samen met haar partners Datapoint, Ferranti Computer Systems en Getronics.

4C Consulting
4C Consulting is gespecialiseerd in CRM consultancy. Naast CRM-advies verzorgt 4C Consulting ook de implementatie van CRM-oplossingen. Het bedrijf heeft vestigingen in Nederland, België en Zuid Afrika. Meer informatie over 4C Consulting is te vinden op www.4CConsulting.com.

Applix
Applix is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor operationele en analytische CRM. De operationele en analytische CRM-oplossingen ondersteunen, stroomlijnen en analyseren alle horizontale bedrijfsprocessen, zoals marketing, sales, service en helpdesk. Bedrijven hebben real-time inzicht in de behoeften van klanten, waardoor zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen om nieuwe klanten te verwerven én te behouden.
Applix, Inc. (NASDAQ: APLX) is gevestigd in Westboro, Massachusetts, in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft wereldwijd acht vestigingen. Applix B.V., verantwoordelijk voor de Benelux, is in Leusden gevestigd. Applix is via partners vertegenwoordigd in Scandinavië, Zuid-Europa en Zuid-Afrika. Wereldwijd heeft Applix meer dan 2400 klanten. Meer informatie over Applix is te vinden op www.applix.nl.