Ingezonden persbericht
Voor meer informatie
AVAYA EN IBM VORMEN WERELDWIJDE STRATEGISCHE ALLIANTIE OP CRM-GEBIED
Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), wereldwijd leverancier van spraak- en
datanetwerken voor de zakelijke markt, en IBM (NYSE: IBM) hebben een
wereldwijde strategische alliantie gesloten die is gericht op de integratie
van de CRM-oplossingen van Avaya met de middleware, eServer-technologie en
e-business-oplossingen van IBM.
Met de samenwerking richten beide bedrijven zich op de wereldwijde markt
voor CRM-applicaties en ?infrastructuren die volgens IDC groeit van
6,2 miljard dollar in 2000 naar meer dan 14 miljard in 2005. IBM en Avaya
gaan nieuwe CRM-oplossingen geschikt maken om als onderdeel te dienen van
het e-business-portfolio van IBM. Daarbij werken de beide bedrijven samen
op het gebied van productontwikkeling, marketing, verkoop en diensten.
De CRM-oplossingen die zo ontstaan, stellen bedrijven in staat om hun klantinteracties beter te beheren, effectief te reageren op klantvragen en het resultaat van deze activiteiten beter te meten.
Avaya werkt aan de optimalisatie van haar producten voor gebruik met de
Java J2EE-standaarden voor webgebaseerde ontwikkeling van zakelijke
applicaties. Daaronder valt de IBM WebSphere Application Server en IBM
DB2-software op AIX en NT; de besturingssystemen voor de IBM eServer
pSeries en xSeries. Avaya zal de IBM e-business-infrastructuurproducten
aanbevelen bij klanten als voorkeurtechnologie.
" De overeenkomst tussen Avaya en IBM is onderdeel van een groeiende
samenwerking die ten goede komt aan beider klanten", zegt Don Peterson,
bestuursvoorzitter en CEO van Avaya. "Het leidt tot een verbreding en een
groter bereik van onze CRM-oplossingen. Door de kerncompetenties van onze
bedrijven samen te brengen kunnen klanten rekenen op oplossingen die
betrouwbaar zijn, die de markt sneller bereiken en die helpen de
mogelijkheden van bestaande e-business-infrastructuren te optimaliseren."
Rob Saultz, Vice-President CRM Business Development & Strategy of Global
Solutions bij IBM, zegt: "Het is ons doel om de hoogste niveaus van
functionaliteit en Return On Investment op CRM-investeringen te bieden. Het
opnemen van Avaya's CRM-oplossingen in de e-business-portfolio van IBM zal
klanten meer flexibiliteit bieden bij het kiezen van complete
CRM-oplossingen die aansluiten bij hun eisen."
De Avaya-IBM-alliantie bouwt voort op een overeenkomst tussen de twee
bedrijven die in september 2001 is aangekondigd. Op basis van de
overeenkomst heeft IBM Global Services consulting- en implementatiediensten
ontwikkeld die complementair zijn aan verschillende Avaya-producten en
-diensten, waaronder unified communications, CRM-oplossingen en
webgebaseerde e-commerce-applicaties. Een gezamenlijk ontwikkelprogramma om
een Lotus Notes-compatibele versie van Avaya Unified Messenger te bouwen is
in een vergevorderd stadium en is naar verwachting in het tweede kwartaal
van 2002 afgerond.
Avaya en IBM hebben inmiddels een aantal gezamenlijke projecten afgerond,
waaronder een bij SITEL, dat diensten levert op call center-gebied. Het
bedrijf werkt op dit moment aan de consolidatie van verschillende gratis
informatienummers en call centers bij een grote autofabrikant en aan de
implementatie van een nieuwe infrastructuur die klantcontacten sneller en
betrouwbaarder moet kunnen afhandelen.
Doug Pontious, Business Unit President bij SITEL, zegt: "Door samen te
werken met Avaya en IBM kan SITEL haar klanten een volledig geïntegreerd
CRM-platform bieden dat standaard klantinteractie omvormt naar waardevol
klantcontact. De uitgebreidere mogelijkheden op CRM-gebied stimuleren de
levenscyclus en het enthousiasme van een klant ? een topprioriteit voor de
meeste dienstverlenende bedrijven."
De Avaya CRM-oplossingen
De CRM-oplossingen van Avaya worden onderdeel van het e-business-portfolio
van IBM en stellen bedrijven in staat effectief te communiceren en
informatie door de gehele organisatie te delen. Zij omvatten:
· Interactie-beheeroplossingen die bedrijven in staat stellen om met
klanten te communiceren via een grote variëteit van media, waaronder
internet, e-mail, telefoon, web chat, web call back, voicemail en fax;
· Commitment Management-oplossingen die bedrijven helpen bij het
inlossen van beloften aan klanten door voorspelbare acties en veel
voorkomende bedrijfsprocessen te automatiseren, en door
communicatiemogelijkheden door de gehele organisatie te bieden om zo
tegemoet te komen aan serviceniveaus en zakelijke doelstellingen;
· Business Intelligence-oplossingen die voorzien in toegang tot en
inzicht in bedrijfskritische data en bedrijven helpen bij het nemen van
strategische beslissingen over service, communicatie en
marketinginitiatieven.
Volgens marktonderzoeksbureau Gartner is Avaya wereldwijd één van de meest
toonaangevende bedrijven op contact center-gebied. Het bedrijf telt meer
dan 20.000 contact center-klanten en beschikt over ruim 700 professional
services consultants.
Over IBM
IBM Nederland NV levert een compleet scala aan computerapparatuur,
programmatuur en bijbehorende diensten. IBM verkoopt computersystemen aan
zowel organisaties als consumenten, van personal computers en servers tot
midrange-systemen tot mainframes. De software varieert van
besturingsprogrammatuur tot algemene en branchegerichte oplossingen op
maat. Als 's werelds grootste aanbieder op het gebied van
IT-dienstverlening heeft IBM Global Services uitgebreide ervaring op het
gebied van business- en IT-consultancy, business transformation,
e-business, systeembeheer en strategische outsourcing.
Over Avaya
Avaya, Inc., wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop
en service van spraak- en datanetwerken en communicatieoplossingen en
-diensten, levert producten en services die organisaties ? inclusief meer
dan 90 procent van de Fortune 500 ? helpen te excelleren in
klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven en aan
overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer
Relationship Management, Unified Communication, Service Providing,
Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions
en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Avaya
Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund
door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in
unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde
bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en
diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor
het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK
2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en
Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.
Avaya Nederland B.V. IBM Nederland N.V. Lammers van
Toorenburg PR
Bas Baars Ester Riemersma
Marjan Kok
Tel: 030 609 77 41 Tel: 020 513 35 05 Tel: 030
656 50 70
bbaars@avaya.com ester_riemersma@nl.ibm.com
marjan@lvtpr.nl