Grote namen starten met eBusiness via eMarketplace FashionUnited.com
Persbericht overgenomen van fashionunited.com
Bij Micro, Van Winkel Fashions en State of Art kan de Nederlandse
retailer in mannenmode online (na)bestellingen plaatsen met de
persoonlijke toegangscode, die hij/zij binnenkort per post zal
ontvangen. Genoemde leveranciers verwachten als vervolgstap ook hun
buitenlandse klanten toegang te verschaffen tot hun online
bestelsysteem. Ook de internationaal opererende firmas Jago/Jan van
Gool bv (dames shawls en accessoires) en Meerschwam (mens wear) zullen
online produkten via FashionUnited.com aan gaan bieden.
Het aantal aangesloten retailers op deze B2B eMarketplace kan met deze
eerste vijf deelnemers oplopen tot wel 50.000 winkels door Europa,
zijnde de bestaande klanten van deze leveranciers. FashionUnited.com
is daarmee hét centrale elektronische knooppunt voor de Europese
modebranche op internet. Naast de webshops met voorraden per
leverancier waar retailers met één password via het internet gebruik
van kunnen maken, faciliteert FashionUnited.com middels haar
branchebrede Clearing Center ook het elektronische berichtenverkeer
tussen leverancier en retailers.
Binnen twee weken gaan de business-to-business webshops van de eerste
drie leveranciers open.
Micro (stropdassen en accessoires van Profuomo en Michaelis) biedt in
eerste instantie haar Nederlandse klanten inzage in de gehele actuele
voorraad stropdassen. Dit betreft een omvangrijk assortiment
waarbinnen op design, hoofdkleur, subkleur, kwaliteit, artikelnummer
en aantal gezocht en geselecteerd kan worden. Van alle produkten is
een afbeelding in de shop opgenomen.
Van Winkel Fashions (overhemden van Ledûb en John Miller) heeft
geruime tijd ervaring opgedaan met een eigen online bestelsysteem op
internet. Van Winkel maakt haar shop nu toegankelijk via
FashionUnited.com vanwege de toegevoegde waarde die deze
elektronische marktplaats voor leveranciers en retailers te bieden
heeft; namelijk: de kracht van de gezamenlijkheid.
State of Art biedt haar klanten de mogelijkheid om de artikelen uit
hun basics programma online te raadplegen en (na) te bestellen. Dit
betreft een breed assortiment bestaande uit polos, pullovers, shirts
en broeken in diverse kleuren en maten. Vanaf de zomer zullen ook de
op voorraad zijnde seasonal stocks van State of Art via
FashionUnited.com te bestellen zijn.
Groot voordeel voor de retailers is dat zij alles op één centrale
plaats bij elkaar vinden en daarvoor slechts één toegangscode nodig
hebben. Deze zogenaamde single logon toegang is mede mogelijk gemaakt
door de intensieve samenwerking met leveranciersorganisatie MODINT.
FashionUnited.com is als centrale Europese eMarketplace verbonden met
lokaal opererende modeportalen, waaronder FashionUnited.nl (voorheen
Modeportaal.nl), FashionUnited.be (België) en FashionUnited.co.uk
(Engeland). Andere landen volgen. Het FashionUnited platform is
daarmee het online one-stop-shopping center voor retailers en
leveranciers in de modebranche, door geheel Europa.
Verdere informatie is te vinden op FashionUnited.com of in te winnen
bij initiatiefnemer Steven Witteveen (076-5729280), per e-mail: Steven
Witteveen.
21 februari 2002