Gemeente Den Helder
19-02-2002
Openbare kennisgevingen week 8
Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning
ontvangen voor:
-het uitbreiden van de woning Bassingracht 166 (ontvangen 7 februari
2002);
-het bouwen van een praktijkruimte op het bedrijventerrein aan de Van
Foreestweg (ontvangen 8 februari 2002);
-het optrekken van de voorgevel van de woning Ruyghweg 331 (ontvangen
11 februari 2002);
-het uitbreiden van de woning Bankastraat 12 (ontvangen 11 februari
2002);
-het verbouwen en uitbreiden van de woning Graaf Willem II straat 87
(ontvangen 11 februari 2002);
-het bouwen van een garage bij de woning Vogelzand 3246 (ontvangen 11
februari 2002);
-het renoveren van gebouw 28 op het Oude Rijkswerfterrein Willemsoord
aan de Weststraat 1 (ontvangen 11 februari 2002);
-het uitbreiden van de woning Wierbalg 1414a (ontvangen 11 februari
2002);
-het uitbreiden van de woning Boterzwin 4520 (ontvangen 12 februari
2002);
-het bouwen van een bedrijfspand aan de Schrijnwerkersweg (ontvangen
12 februari 2002);
-het plaatsen van een dakkapel in het zijgeveldakvlak van de woning
Wierbalg 2902 (ontvangen 13 februari 2002);
-het plaatsen van een transformatorstation aan de
Sperwerstraat/Kievitstraat (ontvangen 13 februari 2002);
-het uitbreiden van de woning Jekerstraat 30 (ontvangen 14 februari
2002);
-het verbouwen en uitbreiden van de woning Oranjestraat 27 (ontvangen
14 februari 2002).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de
Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en om advies bij
verschillende afdelingen en/of diensten. Wilt u toch een van deze
bouwplannen inzien, maak dan eerst een telefonische afspraak met de
afdeling Bouwen en Wonen (telefoon 671679).
Verleende bouwvergunningen/toegestane meldingsplichtige bouwwerken
Burgemeester en wethouders hebben besloten dat het volgende
meldingsplichtige bouwwerk mag worden uitgevoerd:
-het plaatsen van een tuinhuisje achter de woning Malzwin 2612
(verzenddatum 13 februari 2002).
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunningen verleend voor:
-het wijzigen van de voorgevel van de woning Emmastraat 96
(verzenddatum 13 februari 2002);
-het bouwen van een kantoorgebouw aan de Verkeerstorenweg 3
(verzenddatum 13 februari 2002);
-het verbouwen en uitbreiden van de woning Bothastraat 19
(verzenddatum 7 februari 2002).
Iedereen die door het verlenen van de bouwvergunningen rechtstreeks in
zijn belangen is getroffen kan, binnen zes weken na de dag waarop de
betreffende vergunning is verzonden, bezwaar indienen bij Burgemeester
en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. Wie dit
tijdig doet kan bij de President van de rechtbank te Alkmaar (Postbus
252, 1800 AG) schorsing van dit besluit aanvragen.
Sloopvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben sloopvergunningen verleend voor:
-het gedeeltelijk slopen van kweekkas 1 en het geheel slopen van
kweekkas 2 op het complex van Stichting Oranjerie "De Groene Parel"
aan de Soembastraat 83;
-het verwijderen van twee kozijnpanelen aan de achterzijde van de
woning Waddenzeestraat 46.
Bouwplannen/Vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben de volgende melding bouwvoornemen
resp. aanvragen om bouwvergunning ontvangen:
-het plaatsen van een tuinhuisje achter de woning Kruiszwin 1278;
-het verbouwen en uitbreiden van het clubhuis op het sportpark aan de
Ruyghweg;
-het aanbouwen van een wintertuin aan de recreatiewoning Strandslag 27
aan de Zanddijk 11E;
-het uitbreiden van de woning Keysers Plaet 1014 met een serre;
-het uitbreiden van de woning Keysers Plaet 1015 met een serre;
-het uitbreiden van de woning A.T. Jongkeesstraat 9.
Burgemeester en wethouders kunnen aan de eerste twee bouwplannen
alleen meewerken door het verlenen van vrijstelling op grond van het
bepaalde in artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en
artikel 13, tweede lid van het uitwerkingsplan "Kruiszwin 1"
(eerstgenoemd bouwplan) resp. artikel 50 lid 4 van de Woningwet jo.
artikel 13 van de voorschriften van het ontwerp - bestemmingsplan
"Mijnendienst 1999" (tweede bouwplan). Aan de overige bouwplannen
kunnen burgemeester en wethouders meewerken door het verlenen van
vrijstelling als bedoeld in artikel 19, derde lid van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening. Burgemeester en wethouders zijn van plan deze
vrijstellingen te verlenen. Heeft u hiertegen bedenkingen, dan kunt u
deze vanaf vrijdag 22 februari 2002 gedurende vier weken schriftelijk
indienen bij Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36,
1780 AA Den Helder.
De bouwplannen liggen gedurende deze termijn ter inzage in het
stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, bij de afdeling Bouwen en Wonen
van de dienst Stadsontwikkeling en Beheer, op werkdagen van 08.00 uur
tot 14.00 uur.
Nota Wonen Den Helder
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat vanaf heden tot 1 april
2002 bij het Centraal Informatie Punt en de afdeling Bouwen en Wonen
van de dienst Stadsontwikkeling en Beheer, beide in het stadhuis aan
de Drs. F. Bijlweg 20, op werkdagen tussen 08.00 uur en 14.00 uur, of
op afspraak via telefoonnummer 0223-671 679, de ontwerp-Nota Wonen Den
Helder, versie 31 januari 2002, ter inzage ligt. U kunt het ontwerp
ook inzien bij de filialen van de openbare bibliotheek, gedurende de
openingstijden.
In het kader van de inspraakprocedure kunt u tot 1 april 2002
schriftelijke vragen, opmerkingen en bedenkingen over de inhoud van
deze ontwerp-nota indienen bij Burgemeester en Wethouders van Den
Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
Als de inspraakreacties daartoe aanleiding geven, passen wij de
ontwerp-Nota Wonen Den Helder aan, voordat we deze aan de gemeenteraad
ter vaststelling voor leggen.
Kennisgeving Provincie Noord - Holland
Vastgesteld partiële herziening streekplan Noord-Holland-Noord
Provinciale Staten van Noord-Holland hebben op 10 december 2001 de
partiële streekplanherziening Noord-Holland-Noord vastgesteld. Het
plan vormt een nieuw planologisch kader voor enkele onderdelen uit het
geldende streekplan Noord-Holland-Noord voor de periode tot en met
2004.
Het plan maakt aanvullend op het geldend streekplan de ontwikkeling
mogelijk op onderdelen van woningbouw, bedrijventerreinen en
recreatieve voorzieningen. Bovendien zijn enkele onderdelen van
verkeer- en vervoerbeleid, een uitbreiding van een toekomstig
projectgebied voor bollenteelt en een nieuwe locatie voor het
AZ-stadion in Alkmaar opgenomen.
U kunt de partiële streekplanherziening Noord-Holland-Noord vanaf 18
februari 2002 inzien. Het plan ligt ter inzage op de volgende
locaties:
-In de bedrijfsbibliotheek provincie Noord-Holland, Houtplein 33 te
Haarlem
-Op de secretarie van elke gemeente binnen het streekplangebied
Noord-Holland-Noord
-Elke Openbare Bibliotheek binnen het streekplangebied
Noord-Holland-Noord en de stadsbibliotheek op het Doelenplein 1 te
Haarlem.
De partiële streekplanherziening Noord-Holland-Noord bevat geen
concrete beleidsbeslissingen. Aangezien op grond van artikel 54,
respectievelijk artikel 56 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
uitsluitend tegen concrete beleidsbeslissingen beroep kan worden
ingesteld, bestaat er geen mogelijkheid tot het instellen van beroep.
De partiele herziening van het streekplan Noord-Holland-Noord is ook
tegen kostprijs te bestellen bij de provincie Noord-Holland (tel. 023
5144300). Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met dhr. C.F.
Cornet (tel. 023 5143310).
Verkeerszaken
Burgemeester en wethouders hebben besloten dat op de Wezenstraat,
naast het perceel Beatrixstraat 13a, een laad- en loshaven wordt
aangelegd.
De laad- en loshaven wordt aangegeven met bord E7 van Bijlage I van
het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.
Verder wordt het geldende stopverbod langs de oostzijde van de
Wezenstraat, tussen de Beatrixstraat en het parkeerterrein Breewater,
aangegeven met borden, vervangen door een doorgetrokken gele streep
als bedoeld in artikel 23, eerste lid, onder g van het Reglement
verkeersregels en verkeerstekens 1990.
Ook wordt langs de westzijde van de Wezenstraat, over ca. 6 meter ten
noorden van de inrit naar het magazijn van het perceel Beatrixstraat
13a, een parkeerverbod ingesteld door plaatsing van een onderbroken
gele streep als bedoeld in artikel 24, eerste lid, onder e van het
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.
Bezwaren tegen (een van) deze besluiten kunt u tot 4 april 2002
indienen. Het bezwaarschrift stuurt u naar het college van
Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA te Den
Helder.
U kunt de stukken vanaf vandaag tot 4 april 2002 inzien bij de
afdeling Stadsbeheer van de dienst Stadsontwikkeling & Beheer,
Sportlaan 62.
Lastgevingen
Langs de openbare weg staan voertuigen en wrakken die daar niet horen.
Burgemeester en wethouders gelasten de eigenaren op grond van artikel
5.1.5 en 5.1.10 van de Algemene Plaatselijke Verordening, hun eigendom
binnen een week van de openbare weg te verwijderen.
Het gaat om:
-de aanhangwagen met kenteken RH-JN-25, die gedurende langere tijd
staat op de openbare weg aan het Kruiszwin 10 op de parkeerplaats;
-de oude blauwe boottrailer zonder kenteken, die gedurende langere
tijd staat op de openbare weg en half in het groen aan het Middelzand
tegenover 43;
-de open aanhangwagen zonder kenteken, die gedurende langere tijd is
geplaatst deels in het openbaar groen aan de Zuiderhaaks, achterkant
Kruiszwin 11.
Bij niet nakoming van deze lastgevingen laten burgemeester en
wethouders de voertuigen op kosten van de eigenaren verwijderen. Na
verwijdering van de openbare weg worden de voertuigen gedurende 3
maanden opgeslagen en kunnen dan door de eigenaren afgehaald.
Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Stadsbeheer van de
dienst S&B, telefoon 671890 of 671286, alleen van maandag t/m
woensdag.
Wet geluidhinder
Burgemeester en wethouders maken, gelet op artikel 13 van het Besluit
grenswaarden binnen zones langs wegen, bekend dat zij voor de
voorgenomen bouw van 32 woningen in fase 1 van het Duinparkplan in de
wijk Nieuw Den Helder, ter anticipering op nog het vast te stellen
bestemmingsplan "Duinpark 2001", van plan zijn bij het College van
Gedeputeerde Staten van Noord-Holland een verzoek in te dienen voor
het vaststellen van een hogere waarde als bedoeld in artikel 83 van de
Wet geluidhinder.
Met het vaststellen van deze hogere waarde wordt de toegestane
geluidsbelasting van de gevel van de woningen die grenzen aan de
Waddenzeestraat maximaal 56 dB(A), inclusief aftrek ex artikel 103 van
de Wet Geluidhinder. De toegestane geluidsbelasting van de gevels van
de woningen, gelegen aan de gracht langs de Jan Verfailleweg wordt
maximaal 58 dB(A), eveneens inclusief de aftrek ex artikel 103 van de
Wet Geluidhinder.
Het verzoek en de stukken kunt u gedurende twee weken inzien, te
rekenen vanaf vrijdag 22 februari 2002 tot vrijdag 8 maart 2002,
tijdens openingsuren bij de Milieudienst, Drs. F. Bijlweg 20 te Den
Helder. Desgewenst kunt u bij de Milieudienst een mondelinge
toelichting op de stukken krijgen.
Schriftelijke opmerkingen over het verzoek kunt u gedurende
bovengenoemde termijn indienen bij Burgemeester en Wethouders van Den
Helder, Postbus 36, 1780 AA te Den Helder.
Ook bestaat de gelegenheid om mondelinge opmerkingen te maken tijdens
een openbare zitting, die gehouden wordt op maandag 25 februari 2002,
om 10.30 uur op het stadhuis (Milieudienst), Drs. F. Bijlweg 20 in Den
Helder.
Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben een verzoek voor een kapvergunning
ontvangen van:
? Dhr. J. van Doorn, J. van der Veerstraat 25, voor het kappen van 1
populier, naast de woning.
Zienswijzen over de vergunning kunt u schriftelijk vóór donderdag 28
februari 2002 indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders
van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
Burgemeester en wethouders hebben een kapvergunning verleend aan: Dienst Welzijn, tbv Korvetstraat, voor het rooien van 16 m2 houtopstand, ivm reconstructiewerkzaamheden Scouting Inca groep. Bezwaar tegen het verlenen van deze vergunning kunt u schriftelijk tot 6 weken na de datum van publicatie van de vergunning indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder. De stukken kunt u inzien bij de Milieudienst.
Vastgestelde verordeningen
De gemeenteraad heeft in zijn vergadering van 6 december 2001 de
navolgende verordeningen vastgesteld:
1. de "gemeentelijke Bijstandsverordening";
2. de "Verordening Bijzondere Bijstand gemeente Den Helder."
De verordeningen liggen voor een ieder ter inzage bij het Centraal
Informatiepunt in het stadhuis.
Beleidsregels Algemene Bijstandswet
Het college van burgemeester en wethouders heeft in zijn vergadering
van 8 januari 2002 de navolgende beleidsregels in het kader van de
Algemene Bijstandswet vastgesteld:
1. beleidsregels met betrekking tot het verstrekken van categoriale
bijzondere bijstand voor duurzame gebruiksgoederen;
2. beleidsregel met betrekking tot het verstrekken van een
overbruggingsuitkering.
De beleidsregels liggen voor een ieder ter inzage bij het Centaal
Informatiepunt in het stadhuis.
DEN HELDER, 21 februari 2002.
drs. J.M. Staatsen, burgemeester.
W.F.H. van der Paard, loco-secretaris.
« terug