-PERSBERICHT-

Schiphol-Rijk, 14 februari 2002

MSN.NL KRIJGT EEN NIEUW UITERLIJK

De nieuwe layout, verbeterde diensten en informatie maken de internetervaring nog makkelijker en persoonlijker

MSN.nl, de consumenten portal van Microsoft met maandelijks ruim 3 miljoen bezoekers, kondigt vandaag aan nieuwe functionaliteiten en toepassingen toe te voegen aan MSN.nl. De nieuwe MSN.nl is gebaseerd op de laatste Microsoft technologie en is sneller, persoonlijker en eenvoudiger te gebruiken en biedt meer voordelen voor de gebruikers dan voorheen. De user interface is XML-based wat de mogelijkheid biedt informatie en diensten van MSN.nl op verschillende apparaten zoals de bijvoorbeeld de PC, Pocketpc en de mobiele telefoon, beschikbaar te maken. De aanpassingen in de user interface sluiten naadloos aan bij de aanbevelingen die zijn voortgekomen uit het MSN.nl & MSN Explorer onderzoek, dat in september 2001 door onderzoeksbureau MetrixLab is uitgevoerd.

Verbeterde user interface
De nieuwe user interface van MSN.nl onderscheidt zich door een subtiele grafische vormgeving en consistent gebruik van kleuren. Tevens kunnen gebruikers nog sneller gebruik maken van het internet door de nieuwe navigatie en de verbeterde lay-out. In functionaliteit zet de nieuwe interface een forse stap op weg naar de personalisatie van Internet. De verbeterde kanalen zorgen er bovendien voor, dat gebruikers snel en gemakkelijk toegang krijgen tot hun favoriete informatie. De vernieuwde MSN.nl site biedt verder de mogelijkheid tot het creëren van 'Mijn MSN', een door de gebruiker zelf in te richten pagina met persoonlijke instellingen. De gebruiker kan hier de kleur bepalen, kiezen welke informatie hij iedere dag wilt zien en de layout van de pagina zelf samenstellen. Joost Nienhuis, country manager MSN.nl: "Met de introductie van de nieuwe user interface zet MSN.nl een volgende stap in haar strategie van het persoonlijker, relevanter en gebruiksvriendelijker maken van Internet. Gebruikers zullen de nieuwe layout van MSN.nl nog makkelijker en plezieriger in het gebruik vinden".

Verbeterde diensten en informatie
Gebruikers hebben op dit moment via MSN.nl toegang tot een uitgebreid aanbod van informatie en diensten. Met vernieuwde kanalen als MSN Carview, MSN Liefde en MSN Geldzaken biedt MSN.nl een nog grotere toegevoegde waarde in het dagelijks leven van de gebruikers, of ze nu bezig zijn met het nemen van financiële beslissingen, het uitzoeken van een auto of internet dating. Ook het online uitwisselen van foto's, het luisteren naar muziek of gewoon surfen over het internet wordt eenvoudiger. Recentelijk heeft MSN zoeken meer relevante en beter georganiseerde resultaten waardoor gebruikers sneller kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.

Goede aansluiting bij aanbevelingen onderzoek*
De aanpassingen van de user interface sluiten naadloos aan bij de aanbevelingen die zijn voortgekomen uit het MSN.nl & MSN Explorer onderzoek, dat in september 2001 door onderzoeksbureau MetrixLab is uitgevoerd. Uit het onderzoek bleek, dat de gebruikers van MSN.nl (de portal) erg tevreden waren over het functionele gebruik, maar dat het design, vooral met betrekking tot de lay-out, punten van verbetering behoefde. De vandaag gepresenteerde user interface lost niet alleen deze geluiden op, maar sluit tevens aan bij het design van MSN Explorer dat op 4 september 2001 is gelanceerd. Het onderzoek door MetrixLab gaf aan dat het merendeel van de gebruikers erg enthousiast was over MSN Explorer. Vooral de integratie van MSN Hotmail en Messenger - waardoor gebruikers maar één keer hoeven in te loggen - in MSN Explorer werd hoog gewaardeerd. Wat gebruikers vooral plezierig vinden in MSN Explorer - en wat nu nog verder is ontwikkeld in de nieuwe user interface - zijn de personalisatiemogelijkheden. 53% van de respondenten vond dat het gebruik van MSN Explorer hun internetervaring persoonlijker maakt. Gebruikers stellen de mogelijkheid van het wijzigen van de instellingen naar eigen behoefte - functionaliteiten die ook in de nieuwe user interface van MSN.nl terugkomen - zeer op prijs.

Integratie advertenties en informatieve tekst
In functionaliteit maakt de nieuwe user interface de stap naar een betere integratie tussen advertenties/banners en informatieve tekst. "De advertentiemogelijkheden worden steeds verder geïntegreerd in de nieuwe user interface," verklaart Joost Nienhuis.

Verbeterde communicatie
Door de verbeteringen die MSN.nl al eerder heeft aangebracht in haar communicatiediensten, waaronder het in de zomer van 2001 verbeterde MSN Hotmail - 's werelds grootste webbased email service met wereldwijd 110 miljoen actieve gebruikers, waaronder 2,8 miljoen in Nederland - alsmede MSN Messenger en MSN Chat, is het voor gebruikers nu nog makkelijker om via MSN.nl in contact te blijven met hun vrienden, familie en collega's.

Joost Nienhuis, country manager MSN.nl, licht toe: "We blijven investeren in waar Microsoft goed in is: software. We zijn continue op zoek naar nieuwe manieren om onze miljoenen bezoekers de beste mogelijke diensten te bieden, en de nieuwe versie van de user interface is hier het bewijs van. MSN.nl is de favoriete internetbestemming voor enthousiaste internetters, onafhankelijk van de manier waarop zij het internet betreden, en het nieuwe uiterlijk van MSN.nl biedt hen een bredere keuze aan kwalitatief hoogstaande informatie en diensten dan ooit tevoren."

'MSN, more useful every day'
Met de aanpassing van het uiterlijk en de toevoeging van de nieuwe functionaliteiten zoals "Mijn MSN" en de verbeterde layout wordt het nut en de toegevoegde waarde van het internet voor de gebruiker nog duidelijker. Door middel van de nieuwe MSN.nl kunnen gebruikers sneller en gemakkelijker communiceren met vrienden, bekenden, collega's en familie en hebben zij op een nog eenvoudigere manier toegang tot het gehele internet met alle daarbij behorende informatie en diensten.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (