Ingezonden persbericht
Framfab Nederland geeft vorm aan consistente webpresence voor ENECO Energie
Vertaalslag naar verschillende doelgroepen en on line uitingen waarborgt
eenduidige communicatie
Amsterdam, 14 februari 2002 Internetbureau Framfab Nederland heeft
recentelijk nieuwe internetsites ontwikkeld voor energieleverancier ENECO
Energie. De eigenschappen van het merk ENECO vertaalde Framfab naar
specifieke on line uitingen voor onder andere zakelijke klanten,
consumenten, de arbeidsmarkt, corporate relations en de eigen medewerkers.
Alle subsites zijn toegankelijk via het portal www.eneco.nl. Tevens is er
een begin gemaakt met personalisatie. Zo kunnen klanten offertes op basis
van hun ingebrachte gegevens op maat laten maken en kunnen ze hun
meterstanden, verbruik en facturen inzien. Daarnaast is een aantal handige
diensten beschikbaar zoals de energiecalculator, de verhuisservice en tips
en advies voor besparingen in het gebruik van energie.
"De diverse doelgroepen van ENECO Energie vragen elk om een eigen aanpak van
de communicatie met behoud van onze merkidentiteit", zegt Bert van Houten,
Manager van het eBusiness Launch Center bij ENECO Energie. "ENECO Energie
wil voorop lopen bij de mogelijkheden die internet biedt. Dat betekent dat
we internet als een volwaardig kanaal zien, waar onze klanten in toenemende
mate hun zaken kunnen regelen. Door onze samenwerking met Framfab hebben we
een begin kunnen maken met on line communicatie op maat, terwijl het
ENECO-merk herkenbaar blijft en we website-bezoekers duidelijkheid en gemak
bieden."
"In totaal heeft Framfab Nederland 11 specifieke sites voor ENECO Energie
ontwikkeld en gebouwd", zegt Marcel Nijland, Branch Director Framfab
Rotterdam. "De toegevoegde waarde lag in onze veelzijdigheid. Naast
creativiteit hebben we onze kennis en ervaring ook kunnen inzetten voor het
nieuwe intranet bij ENECO. Heel bijzonder is ook de mede door Framfab
ontwikkelde styleguide. Alle medewerkers van ENECO kunnen via het intranet
kennis nemen van de manier waarop ENECO met haar merk wil omgaan bij on line
uitingen.
Naast de diverse websites, maakte Framfab Nederland ook een on line format
voor de sponsoractiviteiten van ENECO Energie. Dit format, dat momenteel als
thema de Olympische Winterspelen in Salt Lake City heeft, bestaat uit een
flexibel stramien dat eenvoudig gevuld kan worden met content over de
lopende sponsoracties.
Over ENECO Energie
ENECO Energie is een landelijk opererende onderneming die 4 miljoen mensen
van elektriciteit, gas en warmte voorziet. ENECO levert aan grootzakelijke
klanten in alle delen van Nederland. Ook Ecostroomâ, dat onder andere met
windmolens wordt geproduceerd, kan ENECO Energie aan elk huishouden in
Nederland aanbieden. Gewone elektriciteit en gas voor huishoudelijke en
kleinzakelijke klanten, waarvoor nog geen vrije markt bestaat, levert ENECO
Energie in de regio's Weert, Merwedestreek, Rotterdam, Delfland,
Midden-Holland, Haaglanden, Amstelland, Kennemerland, Noord-Oost Friesland
en Zeist.
Over Framfab Nederland
Framfab Nederland is één van grootste internetbureaus van Nederland. Het
bureau bouwt websites, on line marketingcampagnes en intranettoepassingen,
en implementeert content- en kennismanagementsystemen. Framfab Nederland
maakt deel uit van het internationale netwerk van Framfab, dat in 1995 werd
opgericht en aan de beurs van Stockholm (Zweden) is genoteerd. Framfab heeft
vestigingen in Engeland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden en
Nederland. In Europa werken er zo'n 650 mensen bij Framfab, van wie 100 in
Nederland. Hiermee behoort Framfab tot de grootste internetbureaus in
Europa. De drie vestigingen van Framfab Nederland bevinden zich in Amsterdam
(twee) en in Rotterdam. Hier vormen ongeveer 100 internetprofessionals een
uitgebalanceerd multidisciplinair kennisnetwerk dat interactieve concepten
en oplossingen ontwikkelt. Framfab Nederland werkt onder andere voor
Vodafone, ENECO Energie, de gemeente Amsterdam, het Ministerie van
Jusititie, Unilever, Philips en World Press Photo.