Ingezonden persbericht

Framfab Nederland geeft vorm aan consistente webpresence voor ENECO Energie

Vertaalslag naar verschillende doelgroepen en on line uitingen waarborgt eenduidige communicatie

Amsterdam, 14 februari 2002 ­ Internetbureau Framfab Nederland heeft recentelijk nieuwe internetsites ontwikkeld voor energieleverancier ENECO Energie. De eigenschappen van het merk ENECO vertaalde Framfab naar specifieke on line uitingen voor onder andere zakelijke klanten, consumenten, de arbeidsmarkt, corporate relations en de eigen medewerkers. Alle subsites zijn toegankelijk via het portal www.eneco.nl. Tevens is er een begin gemaakt met personalisatie. Zo kunnen klanten offertes op basis van hun ingebrachte gegevens op maat laten maken en kunnen ze hun meterstanden, verbruik en facturen inzien. Daarnaast is een aantal handige diensten beschikbaar zoals de energiecalculator, de verhuisservice en tips en advies voor besparingen in het gebruik van energie.

"De diverse doelgroepen van ENECO Energie vragen elk om een eigen aanpak van de communicatie met behoud van onze merkidentiteit", zegt Bert van Houten, Manager van het eBusiness Launch Center bij ENECO Energie. "ENECO Energie wil voorop lopen bij de mogelijkheden die internet biedt. Dat betekent dat we internet als een volwaardig kanaal zien, waar onze klanten in toenemende mate hun zaken kunnen regelen. Door onze samenwerking met Framfab hebben we een begin kunnen maken met on line communicatie op maat, terwijl het ENECO-merk herkenbaar blijft en we website-bezoekers duidelijkheid en gemak bieden."

"In totaal heeft Framfab Nederland 11 specifieke sites voor ENECO Energie ontwikkeld en gebouwd", zegt Marcel Nijland, Branch Director Framfab Rotterdam. "De toegevoegde waarde lag in onze veelzijdigheid. Naast creativiteit hebben we onze kennis en ervaring ook kunnen inzetten voor het nieuwe intranet bij ENECO. Heel bijzonder is ook de mede door Framfab ontwikkelde styleguide. Alle medewerkers van ENECO kunnen via het intranet kennis nemen van de manier waarop ENECO met haar merk wil omgaan bij on line uitingen.

Naast de diverse websites, maakte Framfab Nederland ook een on line format voor de sponsoractiviteiten van ENECO Energie. Dit format, dat momenteel als thema de Olympische Winterspelen in Salt Lake City heeft, bestaat uit een flexibel stramien dat eenvoudig gevuld kan worden met content over de lopende sponsoracties.

Over ENECO Energie
ENECO Energie is een landelijk opererende onderneming die 4 miljoen mensen van elektriciteit, gas en warmte voorziet. ENECO levert aan grootzakelijke klanten in alle delen van Nederland. Ook Ecostroomâ, dat onder andere met windmolens wordt geproduceerd, kan ENECO Energie aan elk huishouden in Nederland aanbieden. Gewone elektriciteit en gas voor huishoudelijke en kleinzakelijke klanten, waarvoor nog geen vrije markt bestaat, levert ENECO Energie in de regio's Weert, Merwedestreek, Rotterdam, Delfland, Midden-Holland, Haaglanden, Amstelland, Kennemerland, Noord-Oost Friesland en Zeist.

Over Framfab Nederland
Framfab Nederland is één van grootste internetbureaus van Nederland. Het bureau bouwt websites, on line marketingcampagnes en intranettoepassingen, en implementeert content- en kennismanagementsystemen. Framfab Nederland maakt deel uit van het internationale netwerk van Framfab, dat in 1995 werd opgericht en aan de beurs van Stockholm (Zweden) is genoteerd. Framfab heeft vestigingen in Engeland, Frankrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden en Nederland. In Europa werken er zo'n 650 mensen bij Framfab, van wie 100 in Nederland. Hiermee behoort Framfab tot de grootste internetbureaus in Europa. De drie vestigingen van Framfab Nederland bevinden zich in Amsterdam (twee) en in Rotterdam. Hier vormen ongeveer 100 internetprofessionals een uitgebalanceerd multidisciplinair kennisnetwerk dat interactieve concepten en oplossingen ontwikkelt. Framfab Nederland werkt onder andere voor Vodafone, ENECO Energie, de gemeente Amsterdam, het Ministerie van Jusititie, Unilever, Philips en World Press Photo.