---
Netmining lanceert HitsIntoMetrics voor vergelijkende
clickstream-analyse over verschillende websites heen
---
HitsIntoMetrics vergelijkt succes van webinhoud en
marketingacties
Leuven (België), 12/02/2002
Netmining, de Leuvense producent van software voor e-Business
Intelligence, lanceert "HitsIntoMetrics". Dat is een gemoduleerde
softwaretoepassing waarmee grote bedrijven de bezoekersstromen of
'clickstream' op hun verschillende websites vergelijkend kunnen
analyseren, vanuit een zakelijk perspectief. Dankzij die analyse
krijgen ze gedetailleerde gegevens over het aantal surfers dat hun
webstekken bezoekt en zijn ze in staat om de analysegegevens van
verschillende websites op uniforme wijze met elkaar te vergelijken.
Lexmark, een leverancier van printers, zette HitsIntoMetrics tijdens de
voorbereidende fase van het product in op zijn wereldwijde websites.
HitsIntoMetrics wordt -naast HitsIntoLeads- de tweede oplossing van
Netmining voor e-Business Intelligence.
Leuvense technologie
Grote bedrijven beschikken vaak over een rits websites met identieke
inhoudselementen, verspreid over verschillende landen. Ze kunnen
waardevolle informatie halen uit het bundelen en vergelijken van de
bezoekersstromen op die internetadressen (URL's). Daardoor zijn
ondernemingen immers in staat te achterhalen welke webinhoud aanslaat en
welke niet. Ze kunnen eveneens de resultaten van marketingacties meten en
die eventueel bijsturen. Een dergelijke vergelijkende clickstream-analyse
is niet evident, aangezien de websites van bedrijven in verschillende
landen meestal wel dezelfde producten en diensten etaleren, maar gebaseerd
zijn op verschillende technische normen en systemen.
HitsIntoMetrics lost dat euvel op via "tagging", of het koppelen van
verschillende URL's met dezelfde inhoud aan uniforme "business-URL's".
Dezelfde technologie laat ondernemingen bovendien toe om surfers te volgen
over verschillende webstekken heen. Wanneer het bedrijf de URL's op haar
website(s) later wijzigt, blijven de uniforme business-URL's voortbestaan
en moet de software niet worden aangepast.
"Managers en communicatiespecialisten hebben behoefte aan statistische
feedback over hun websites en internetinitiatieven die in verschillende
landen actief zijn," zegt Maarten Van Laere, ceo van Netmining. "In de
praktijk was dat echter moeilijk aangezien die websites vaak gebaseerd zijn
op verschillende technologieën en een andere URL-indeling hanteren. Via
HitsIntoMetrics kan die wereldwijde analyse nu wel. Onze software werd
reeds positief onthaald bij verschillende multinationals."
3 modules
HitsIntoMetrics bestaat uit drie modules die ook apart verkrijgbaar zijn:
de Netmining Data Collector, de HitsIntoMetrics Data Processor en de
HitsIntoMetrics Data Reporter. De Netmining Data Collector is de
kerntechnologie die de ruwe basisgegevens over de bezoekersstromen op
(een) website(s) verzamelt, conform de strenge privacywetgevingen.
Vergeleken met andere applicaties voor weblog-analyse is HitsIntoMetrics
één van de weinigen die bedrijven de keuze biedt tussen het opt-in-
(bezoekers blijven anoniem) en het opt-out (bezoekers worden gevolgd op een
website en kunnen dan zelf kiezen om anoniem te blijven) -principe.
Ondernemingen kunnen daarbij ook de -HitsIntoMetrics Data Processor-
inzetten die zorgt voor de eigenlijke omzetting van de ruwe gegevens in een
datawarehouse. Ten slotte biedt Netmining de -HitsIntoMetrics Data
Reporter- aan voor de visualisatie van de analyseresultaten.
Prijs en beschikbaarheid
HitsIntoMetrics wordt verkocht via softwarelicentie. De toepassing is
onmiddellijk wereldwijd beschikbaar bij Netmining zelf, of via een van haar
distributiepartners, tegen een startprijs van 39.000 euro (voor de drie
modules). Meer informatie staat op www.netmining.com.
---
END
---
Journalisten: voor meer informatie gelieve contact op te
nemen met
Eef De Vos, NewsEnginePR
Tel.: +32-3 260 96 46 / Fax: +32-3 237 23 25 / e-mail:
eef.devos@newsenginepr.com
Annelies Debrun, Netmining
Tel.: +32-16 38 72 50 / Fax +32-16 38 72 51 / e-mail:
pr@netmining.com
Over Netmining
Netmining is gevestigd in Leuven en werd in januari 2000
opgericht door Maarten Van Laere en Filip Lauweres. De
onderneming ontwikkelt en verkoopt oplossingen waarmee
niet-technici ruwe beschikbare data (uit databanken en
over internetgedrag) omzetten naar informatie die ze
kunnen gebruiken bij managementbeslissingen. Deze vorm van
kennis is een onderdeel van 'e-Business Intelligence'.
Momenteel biedt het bedrijf twee totaal-oplossingen aan:
HitsIntoLeads en HitsIntoMetrics. HitsIntoleads won zilver
op de Best of Comdex Fall 2001 Awards in de categorie
'Best e-Business Product'.
De onderneming bedient klanten uit de IT- en
telecomsector, het bank- en verzekeringswezen, de
productiesector en de overheid. Op de klantenlijst prijken
grote namen als Belgacom, Artesia, Alcatel, Colt Telecom,
Compaq Europe, Cisco Systems Europe, Europay, Electricité
De France, 3M Europe, Merant Europe, Mazda & Saab en Sony
Europe. Meer informatie kan u vinden op www.netmining.com.
Ref.:NET0027-1D2642