Gemeente Heumen
12-02-2002
De Verbinding week 7
Nieuwe gemeentegids
Uitgever Suurland is gestart met de gemeentegids Heumen, editie
2002-2003. De voorbereiding houdt onder andere in dat de adverteerders
worden benaderd en dat organisaties, instellingen en verenigingen die
in de gids vermeld staan worden gebeld met de vraag of hun gegevens
nog juist zijn.
Nieuwe organisaties die bij Suurland niet bekend zijn, worden dus niet
gebeld. Dergelijke organisaties die prijs stellen op vermelding in de
gids kunnen daarom het beste zelf contact opnemen met de uitgever. Dat
kan met het Reactieformulier dat achter in de huidige gemeentegids is
te vinden. Het ingevulde formulier kan worden opgestuurd naar Wegener
Suurland BV, Afdeling Productie Gemeentegidsen, Postbus 9510, 5602 LM
Eindhoven. Het faxnummer is (040) 248 23 87.
Telefonisch is Suurland te bereiken via (040) 264 21 11.
gemeente
Zoals gewoonlijk zal in de gids weer veel gemeentelijke informatie te
vinden zijn op de eerste 15 pagina's. Aan die tekst wordt momenteel
gewerkt. Er zijn afspraken gemaakt met de uitgever dat op het laatste
moment nog de nodige aanvullingen kunnen worden aangebracht naar
aanleiding van de uitkomsten van de gemeenteraadsverkiezingen van 6
maart.
Grijpt u wel eens mis als u informatie opzoekt op die gemeentepagina's
voorin de gids, dan zijn uw opmerkingen, vragen en suggesties welkom.
U kunt ze doorbellen naar 358 82 25 of faxen naar 358 10 86. U kunt ze
natuurlijk ook per post sturen of mailen naar heumen@heumen.nl
Verkiezingen gemeenteraad
Het kan de trouwe lezer van deze pagina niet ontgaan zijn: op 6 maart
worden de verkiezingen voor de nieuwe gemeenteraden gehouden.
Een moment bij uitstek om mee te bepalen welke kant het de komende
vier jaar met de gemeente op gaat. Het is dan ook belangrijk een goede
keuze te kunnen maken. Welke kwesties houden u bezig en hoe denken de
partijen daarover?
De deelnemers doen er de komende weken het nodige aan om u in de
gelegenheid te stellen aan de vereiste kennis te komen. Sommige
partijen verspreiden samenvattingen van hun programma's en bij elke
partij kunt u ook wel de volledige tekst krijgen.
Maar u kunt ook een stapje verder gaan en de kandidaten concrete
vragen voorleggen. Dat kan door ze te bellen of te schrijven, maar er
zijn ook openbare gelegenheden om ze te spreken. Zo is er op 23
februari een debat tussen de lijsttrekkers in Maldensteijn. Het debat
begint om 20.00 uur en de toegang is gratis.
Op zaterdag 2 maart staan de partijen bovendien op een
verkiezingsmarkt in het Winkelcentrum in Malden.
Stap op ze af! En stap op 6 maart naar het stemlokaal!
Politiek is afwegen en keuzes maken
In de aanloop naar de verkiezingen hebben we op deze pagina's al een
paar thema's besproken die duidelijk maken waar de gemeente zich mee
bezig houdt en wat de rol van de raad is in het bestuur.
Vandaag proberen we wat concreter te worden aan de hand van een
specifieke vraag.
In Nederasselt maakt men zich zorgen over de snelheid waarmee het
verkeer door het dorp (met name de Broekstraat) rijdt en dus over de
veiligheid. Er is een roep om maatregelen te nemen die de snelheid
eruit halen. Toch is een politiek antwoord in de gemeenteraad op dat
verzoek niet eenvoudig, ook al omdat de weg eigendom is van de
provincie. We legden de kwestie als een soort toets voor aan de
partijen die op 6 maart meedoen. Hun reacties (hieronder soms wat
ingekort) geven een beeld van hoe de partijen hun mening vormen.
PvdA/GroenLinks:
Een van de belangrijkste taken van de overheid is zorgen voor de
veiligheid van de burgers. PvdA/GroenLinks wil de komende periode
samen met bewoners, wijk- en dorpsvisies ontwikkelen. In die visies
wordt een perspectief voor elk dorp op de langere termijn geschetst.
Veiligheid (waaronder verkeersveiligheid) moet wat ons betreft echt
een thema worden bij de dorpsgerichte aanpak.
Bij een concreet punt als de Broekstraat gaat het om vragen als:
nodigt de structuur van de weg uit tot hard rijden? Hoeveel verkeer
gaat erover heen en wie zijn de slachtoffers (ook van
bijna-ongelukken)? Wat zijn de gevaarlijke (kruis)punten?
Kortom: sporen de functie van de weg (gebiedsontsluitingsweg binnen de
bebouwde kom, waar max. 50km per uur gereden mag worden) en het
gebruik van de weg in de praktijk wel met elkaar? Blijkt dit niet zo
te zijn, dan móét je maatregelen nemen die daarin verbetering
aanbrengen.
Ongelukken zijn niet altijd te voorkomen Vaak zijn ze te wijten aan
menselijk falen en daar bestaan helaas geen maatregelen tegen.
DGH
Bij uitgaven die niet in de begroting zijn opgenomen vindt DGH het van
belang dat het gaat om het honoreren van realistische wensen uit de
samenleving, die een breed draagvlak hebben onder de bevolking en
bijdragen aan de leefbaarheid van dorp of wijk. Bovendien moet er
sprake zijn van urgentie in de uitvoering.
Op basis van bovenstaande uitgangspunten vindt DGH het verantwoord op
korte termijn, dus nog dit jaar, te investeren in tijdelijke
maatregelen die de snelheid uit het autoverkeer halen en de veiligheid
van het langzaam verkeer bevorderen.
Het relatief lage aantal ongelukken is voor het Rijk wel een norm,
maar niet voor DGH: "Veel belangrijker vinden wij het gevoel van
onveiligheid en onbehagen van weggebruikers. De angst om je kind langs
deze weg naar school te laten fietsen".
CDA
Gevaarlijke situaties op wegen zijn nauwelijks in harde maten vast te
leggen. Je kunt ook nauwelijks een volgorde aanbrengen in gevaarlijke
situaties. Uitspreken dat de situatie op de Broekstraat gevaarlijker
is of minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld de Hoogstraat in Overasselt
of de Rijksweg in Malden kan heel gemakkelijk commentaar opleveren,
omdat iemand bij de ene situatie nu eenmaal meer betrokken is dan bij
de andere. De Gemeente moet voor veiligheid zorgen, maar kan dat
natuurlijk nooit voor 100% garanderen. Dus wordt vaak het aantal
ongevallen in het verleden(wat dus niets zegt over morgen) als
onderscheidmaker gebruikt. Dat mag van het CDA ook best, als het maar
niet doorslaggevend wordt. Het gevoel van onveiligheid telt namelijk
wel degelijk mee. Dat niet in getallen uit te drukken gevoel gaat
namelijk steeds zwaarder tellen en een gemeente kan alleen maar het
vertrouwen van haar burgers vasthouden als ze dat bloedserieus neemt
en iets onderneemt, zelfs als de eigenaar van de weg(provincie) dat
eigenlijk anders ziet.
Als de kosten te hoog zijn moet je eventueel naar voorlopige
maatregelen kijken.
VVD
Los van de vraag of een duale raad nog steeds besluiten neemt over
zaken als snelheidsbeperkingen moet de politiek natuurlijk alle
relevante informatie kennen en wegen om tot een goed besluit te komen.
Dat betekent concreet dat er afgewogen moet worden of een Euro
geïnvesteerd in de (in dit geval) Broekstraat leidt tot het hoogste
rendement als het gaat om de reductie van verkeersonveiligheid in
vergelijking met andere gevaarlijke plekken in de gemeente Heumen.
Een van de manieren om deze vergelijking te kunnen maken is het aantal
slachtoffers af te zetten tegen het te investeren bedrag en dit te
vergelijken met andere veiligheidsknelpunten zoals bijvoorbeeld de
Rijksweg in Malden of de Sint Walrickweg in Overasselt.
Al deze theorie ten spijt: Soms neemt de politiek besluiten omdat een
specifieke situatie daarom vraagt, zoals bijvoorbeeld twee ernstige
ongevallen binnen korte tijd op één plek en de publieke
verontwaardiging daarover. Daarnaast kan natuurlijk ook enkel het
gevoel van onveiligheid en een goede communicatie daarover met het
gemeentebestuur in enkele gevallen leiden tot verkeerskundige
aanpassingen. Het kalf hoeft dus niet altijd al verdronken te zijn.
Partij Thonen
De afweging zal moeten gaan tussen de volgende vragen: Is de noodzaak
aanwezig? Is de ingreep verantwoord? Is er geld voor beschikbaar?
Wordt de veiligheid ook werkelijk verbeterd? Welke belangen zijn er
bij betrokken en welke gevolgen heeft de te maken keuze daarvoor?
Werkzaamheden Donderbergweg
Op maandag 18 februari wordt gestart met de aanleg van drie
amfibietunnels in de Donderbergweg. Ze komen op de favoriete
oversteekplaatsen van padden en kikkers. Als het weer meezit is het
werk voor de "paddentrek" klaar.
Gedurende de aanleg van de tunnels is geen verkeer over de
Donderbergweg mogelijk. Hofsteeg en Heidestraat zijn bereikbaar via de
Parksesteeg. Deze overlast zal ongeveer anderhalve week duren.
Groenplan De Toom
Er is een ontwerp klaar voor de inrichting van een terrein aan de Toom
in Hoogenhof. Het plan ligt met ingang van 14 februari twee weken ter
inzage bij de sector Grondgebiedzaken in het gemeentehuis.
In het plan is ook een speelterreintje opgenomen. Belangstellenden die
willen meepraten over de inrichting van dat gedeelte kunnen contact
opnemen met de afdeling Welzijn in het gemeentehuis.
Nota vier weken ter inzage vanaf 14 februari
"Zorgen voor wonen": iets om over mee te denken
Burgemeester en wethouders hebben voorlopig ingestemd met de nota "zorgen voor Wonen". De nota is opgesteld door Companen BV uit Arnhem, een adviesbureau op het terrein van de volkshuisvesting. Het woord is nu aan de inwoners (zie het slot van dit artikel). De gemeenteraad had zelf behoefte aan een beleidsstuk, waarin het wonen vanuit verschillende invalshoeken benaderd wordt. Maar ook de provincie Gelderland, die de ruimtelijke plannen van de gemeente moet goedkeuren, wil dat elke gemeente een eigen woonvisie ontwikkelt. Laat de gemeente dit na, dan neemt de provincie geen verzoeken om goedkeuring van bestemmingsplannen meer in behandeling. Daarnaast is de nota van belang voor het aanvragen van subsidies en voor het maken van afspraken met de Oosterpoort Wooncombinatie.
integrale kijk
Wonen omvat meer dan "een dak boven je hoofd", al blijft dat
natuurlijk eerste prioriteit. Het gaat ook over de kwaliteit van de
woonomgeving, diensten, voorzieningen, verkeer, zorg en welzijn. En
ook "werken" heeft een direct raakvlak met "wonen". In de nota worden
dan ook diverse relaties tussen "wonen" en deze andere beleidsvelden
gelegd; in het bijzonder met de (woon)zorg voor aandachtsgroepen,
zoals jongeren, ouderen, gehandicapten, woonwagenbewoners e.a.. Niet
voor niets heeft de nota de titel gekregen ZORGEN voor WONEN.
Kwaliteit en kwantiteit
De woonvisie gaat vooral over die kwaliteit van het wonen in brede
zin. Per dorp worden knelpunten en oplossingsrichtingen aangegeven. De
nota eindigt in een activiteitenprogramma.
Behalve de kwaliteit van het wonen krijgt ook de kwantiteit de nodige
aandacht. Volgens de visie wil Heumen in haar eigen woningbehoefte
kunnen blijven voorzien. Uitgangspunt daarbij is een migratiesaldo 0.
Dit houdt in dat het inwonertal in de toekomst gelijk moet blijven.
Omdat de gemiddelde bezetting per woning nog steeds blijft dalen, is
er berekend dat er per jaar 90-100 woningen moeten worden gebouwd. In
de nota zijn indicatief locaties aangeduid die deze woningen zouden
kunnen herbergen. Volgens het huidige provinciale streekplan mag
Heumen echter maar 33 woningen per jaar bouwen.
meedenken
Companen heeft het proces begeleid en uiteindelijk de nota opgesteld,
maar de inhoud ervan komt niet voor haar rekening. De nota is tot
stand gekomen via een zogenaamd interactief proces, waarin
instellingen en bedrijven betrokken waren als zorginstellingen,
ouderenbonden, de jongerenwerker, de woningstichting,
huurdersbelangenvereniging, makelaars en raadsleden. De inwoners zijn
nu aan bod. De conceptnota ligt met ingang van donderdag 14 februari
vier weken ter visie in het kader van de inspraak. Iedereen kan
schriftelijk op de nota reageren. Volgens de huidige planning wordt
het inspraakverslag op 26 maart door B&W vastgesteld. Vervolgens zal
de commissie ROV er op 9 april over discussiëren; de raad zal de nota
naar verwachting op 23 april, al dan niet gewijzigd, vaststellen.
Afval
Op woensdag 13, donderdag 14 en vrijdag 15 februari, worden de
huisvuilzakken opgehaald.
Voor klachten over afval en honden kunt u terecht bij de
reinigingswachter. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 024-3732125.
gft-containers
Omdat het wel eens gebeurt dat gft-containers verdwijnen, willen wij u
op een aantal zaken attenderen.
- Wanneer u uw gft-container buiten zet, plaats hem dan voor uw eigen
perceel. U hebt er zo het beste zicht op.
- Zet uw container niet de avond tevoren al buiten. Los van het feit
dat dit op grond
van de Algemene Plaatselijke Verordening niet mag, verhoogt het ook de
kans dat uw container wordt weggehaald of omgegooid.
- Wanneer uw container verdwenen is, ga dan eerst na of hij misschien
elders bij u in de wijk staat (voor de "grap" verplaatst) of dat
iemand containers heeft verwisseld. Blijkt de container echt
verdwenen, dan moet u hiervan aangifte gaan doen bij de politie. Met
uw aangifteformulier kunt u een nieuwe container krijgen.
oud papier
Elke donderdag tijdens schooluren staat een papiercontainer bij
basisschool de Toermalijn aan de Gladiolenstraat 2a, maar niet in de
carnavalsvakantie.
Op vrijdag 15 februari van 09.00 tot 20.00 uur en zaterdag 16 februari
van 09.00 tot 12.00 uur kunt u oud papier brengen naar een container
op het marktplein in Overasselt.
Op zaterdag 16 februari kunt u tussen 09.00 en 12.00 uur oud papier
brengen naar de container bij Verenigingsgebouw de Terp in Heumen.
Vergunningen
A. Aanvragen bouwvergunningen
Bij B&W zijn de volgende aanvragen om bouwvergunning binnengekomen:
- bouwen verdieping op voormalige garage, Appelternhof 44
- bouw berging, carport en dakkapel, De Hoef 28
- veranderen carport in garage, Klinker 17
- bouw berging en carport, De Hoef 26
De publicatie van de aangevraagde bouwvergunningen is uitsluitend
informatief bedoeld. Omdat op deze aanvraag nog geen beslissing is
genomen bestaat nog geen mogelijkheid tot het indienen van bezwaren op
grond van de Algemene wet bestuursrecht. Het bouwplan kan tijdens de
openstellingsuren van het gemeentehuis worden ingezien bij Bouw- en
woningtoezicht. Het is mogelijk dat de aanvrager het plan nog wijzigt.
B. Aanvragen kapvergunningen
Er zijn aanvragen om een kapvergunning voor 7 meidoorns en 1 inlandse
eik aan Gladiolenstraat 2a en 1 spar aan Molensingel 8.
Wie het niet met een eventuele verlening van een vergunning eens is
kan daartegen bedenkingen indienen bij B&W tot uiterlijk 26 februari.
C. Meldingen
B&W hebben op 4 februari (M20020008) naar aanleiding van een melding
meegedeeld dat de bouw kan plaatsvinden van een dakkapel op
Jonckherenhof 9.
Op 6 februari (M20010429) is een dergelijk bericht verzonden voor een
tuinhuisje aan De Strengen 25.
Voor de mogelijkheid bezwaar in te dienen, zie onder D.
D. Bouwvergunningen
De volgende bouwvergunningen zijn verleend:
Verzonden op 31 januari:
B20010388: wijziging van vergunning 20010076, Grote Loef 10
B20010172: uitbreiden en aanpassen woning, Ericastraat 20
Verzonden op 4 februari:
B20010294: bouw woonhuis, Boterdijk 17
Verzonden op 5 februari:
B20010345: bouw open veldschuur en tuinmuur, Laantje 2
Wie het niet eens is met een van de besluiten onder C of D kan
daartegen binnen zes weken na de verzending van het betreffende
besluit een bezwaarschrift indienen bij B&W.
Geen spreekuur
Op 18 februari vervalt het spreekuur van wethouder I. Bruaset.
Commissies
FEZ
De commissie financiën en economische zaken (FEZ) vergadert op 18
februari om 19.30 uur o.a. over geluidshinder van de A73, de fusie van
het Waterbedrijf Gelderland en de verzelfstandiging recreatieschap
Milieu
De commissie Milieu vergadert op 19 februari om 19.30 uur. Op de
agenda staan o.a. het Milieu-uitvoerings-programma (MUP) 2002-2005 en
de Bodemkwaliteitskaart.
Vrijstelling bouw verdieping op voormalige garage
Appelternhof 44
Burgemeester en wethouders van Heumen ontvingen een aanvraag om
bouwvergunning voor het bouwen van een verdieping op de voormalige
garage op het perceel kadastraal bekend gemeente Heumen, G 4534,
plaatselijk bekend Appelternhof 44 Malden.
Het bouwplan past niet binnen het ter plaatse geldende bestemmingsplan
Jachthuis III.
B&W willen niettemin medewerking verlenen door met toepassing van
artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te
verlenen van het geldende bestemmingsplan.
bedenkingen
De hierboven genoemde vrijstelling kan pas worden verleend nadat een
ieder in de gelegenheid is gesteld bedenkingen in te dienen tegen het
voornemen vrijstelling te verlenen. Dat kan schriftelijk of mondeling
bij B&W van Heumen, Postbus 200, 6580 AZ Malden vanaf donderdag 14
februari 2002 tot en met woensdag 13 maart 2002. Gedurende die periode
liggen de bouwplannen dagelijks van 9.00 tot 12.00 uur en bovendien op
maandag van 17.00 tot 18.30 uur en op woensdag van 14.00 tot 16.00 uur
ter inzage bij de sector Grondgebiedzaken in het gemeentehuis.
Malden, 12 februari 2002
Intrekking revisievergunning rundvee- en varkenshouderij
Looistraat 47a
Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen maken ingevolge
afdeling 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat zij de
vergunning hebben ingetrokken van Maatschap G. en J. Kesseler,
Marsstraatje 3 te Grave, verleend op 17 augustus 1993. Het betreft een
revisievergunning ingevolge de Wet milieubeheer voor een rundvee- en
varkenshouderij aan de Looistraat 47a te Heumen. De intrekking
geschiedt vanwege het beëindigen van de bedrijfsactiviteiten.
waar in te zien?
De beschikking en alle ter zake zijnde stukken liggen vanaf 13
februari 2002 ge-du-ren-de zes we-ken ter inzage bij de sector
grondgebiedza-ken van het ge-meen-te-huis. Daar kunt u elke werkdag
van 09.00 tot 12.00 uur, op maan-dag van 17.00 tot 18.30 uur en tevens
op woensdag van 14.00 tot 16.00 uur te-recht. De stukken zijn ook in
te zien in de Openba-re Biblio-the-ken, Kloos-terhof 1 te Mal-den en
Beat-rixstraat 2 te Over-asselt gedu-rende normale ope-nings-tijden.
beroepsmogelijkheden
Beroep tegen het besluit kan worden ingebracht door:
a. de aanvrager;
b. de betrokken adviseurs die in de gelegenheid moesten worden gesteld
ad-vies uit te bren-gen met betrekking tot het geven van de
beschikking;
c. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het
besluit;
d. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het geven
van de be-schikking ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn
aangebracht;
e. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verwe-ten
geen be-den-kin-gen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het
besluit.
wanneer van kracht?
De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht,
tenzij vóór 28 maart 2002 beroep wordt ingesteld en met toepassing van
arti-kel 36 van de Wet op de Raad van State juncto artikel 8.3.1. van
de Alge-mene wet be-stuursrecht een verzoek wordt ge-daan tot
schorsing van de be-schikking of het treffen van een voorlopige
voorziening.
Het beroepschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Afde-ling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den
Haag. Het verzoek tot schorsing of een voorlopige voorziening moet
worden gericht aan de Voorzitter van de genoem-de afdeling. De
beschikking wordt niet van kracht voor-dat op zo'n eventueel verzoek
is beslist.
Malden, 12 februari 2002
Intrekking revisievergunning melkveehouderij en fokvarkensbedrijf
Sleeburgsestraat 5
Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen maken ingevolge
paragraaf 3.5.6 van afdeling 3.5 van de Algemene wet bestuursrecht
bekend dat zij voornemens zijn om de vergunning in te trekken van B.
van de Groes, Sleeburgsestraat 5 te Overasselt, verleend op 11 juni
1991. Het betreft een revisievergunning ingevolge de Hinderwet voor
een melkveehouderij en fokvarkensbedrijf aan genoemd adres. De
intrekking geschiedt vanwege het beëindigen van de
bedrijfsactiviteiten.
waar in te zien?
De ontwerpbeschikking en alle ter zake zijnde stukken liggen vanaf 13
februari 2002 gedurende twee weken ter inzage bij de sector
Grondgebiedzaken van het gemeentehuis. Daar kunt u elke werkdag van
09.00 tot 12.00 uur, op maandag van 17.00 tot 18.30 uur en tevens op
woensdag van 14.00 tot 16.00 uur terecht. De stukken zijn ook in te
zien in de Openbare Bibliotheken, Kloosterhof 1 te Malden en
Beatrixstraat 2 te Overasselt gedurende normale openingstijden.
bedenkingen
Schriftelijke bedenkingen kunnen tot en met 27 februari 2002 worden
ingebracht bij Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen,
Postbus 200, 6580 AZ Malden. Diegenen die bedenkingen tegen de
ontwerpbeschikking indienen kunnen verzoeken hun persoonlijke gegevens
niet bekend te maken.
Malden, 12 februari 2002.
Bodembeheerplan en Kwaliteitskaart
Op 5 februari 2002 is door het college van burgemeester en wethouders
het Bodembeheerplan en de Bodemkwaliteitskaart voor Heumen in concept
vastgesteld.
Het Bodembeheerplan, gebaseerd op de zogenaamde vrijstellingsregeling
Grondverzet ingevolge het Bouwstoffenbesluit, is bedoeld om
randvoorwaarden te scheppen voor hergebruik van licht verontreinigde
grond als bodem binnen gebieden waarvoor de Bodemkwaliteitskaart is
opgesteld. Dit betekent dat licht verontreinigde grond in Heumen
eenvoudiger kan worden verplaatst en toegepast dan nu het geval is.
Het ontwerp-Bodembeheerplan en de Bodemkwaliteitskaart liggen vanaf 15
februari 2002 gedurende vier weken ter inzage bij de sector GGZ in het
gemeentehuis op elke werkdag tussen 09.00 uur en 12.00 uur, op maandag
om 17.00 uur en 18.30 uur en op woensdag tussen 14.00 uur en 16.00
uur. De stukken zijn ook in te zien in de Openbare bibliotheken,
Kloosterhof 1 te Malden en Beatrix 2 te Overasselt.
Tot 16 maart 2002 wordt ieder in de gelegenheid gesteld om
schriftelijk zienswijze in te brengen. Deze kunnen worden gericht aan
burgemeester en wethouders en van Heumen, t.a.v. de afdeling bouwen,
milieu en afval, postbus 200, 6580 AZ Malden.
Optreden tegen caravan
Burgemeester en wethouders zijn van plan bestuursdwang toe te passen
tegen het foutief parkeren van het onderstel van een caravan op de
Haagwinde te Malden.
De eigenaar van deze caravan is niet bekend, omdat de kentekenplaten
ontbreken. Alvorens B&W tot het wegslepen van het onderstel van de
caravan over te gaan krijgt de eigenaar tot uiterlijk 12 maart 2002 de
kans zich te melden bij de gemeente Heumen. Mocht op deze datum geen
bericht zijn ontvangen, dan zal worden overgegaan tot het uitoefenen
van bestuursdwang. Het onderstel wordt dan weggesleept en kan binnen
drie maanden tegen vergoeding van de gemaakte kosten worden
teruggehaald op de gemeentewerkplaats.