RABOBANK NEDERLAND
Nieuwe Rabobanksite toegesneden op individuele wensen klant
Mijn Rabobank maakt internetbank persoonlijker
De Rabobanksite - www.rabobank.nl - is met ingang van deze week
ingrijpend veranderd. De site is daardoor een stuk persoonlijker en
toegankelijker geworden. Het vernieuwde www.rabobank.nl - met ruim 1
miljoen unieke bezoekers per maand de grootste internetbank in ons
land - biedt klanten de mogelijkheid op individuele wensen toegesneden
internationale, landelijke en lokale informatie in een persoonlijke
site te combineren.
Deze service - onder de naam Mijn Rabobank - is terug te vinden in een
persoonlijk snelmenu en handige diensten als een koersenmonitor, een
schaduwportefeuille, persoonlijke e-berichten en lokale informatie.
'Met Mijn Rabobank gebruiken wij onze kennis en ervaring om de
persoonlijke dienstverlening die wij gewend zijn te geven via de
kantoren, nu ook via internet, e-mail en SMS aan te bieden', aldus
Marc Cootjans, manager Virtuele Rabobank.
Mijn Rabobank
Mijn Rabobank is de persoonlijke versie van www.rabobank.nl. Met Mijn
Rabobank kunnen klanten zelf een snelmenu aanmaken, waarmee zij
toegang hebben tot hun favoriete pagina's en diensten. Zo kunnen
beleggers bijvoorbeeld direct op de pagina komen met de voor hen
relevante koersen en is er een directe link naar de transactiemodules
Betalen & Sparen of Beleggen. Via Mijn Rabobank wordt ook de
informatie van de eigen lokale Rabobank direct bereikbaar: van
openingstijden, telefoonnummers tot regionale informatie en
activiteiten. Zo worden de lokale wortels van de Rabobank ook via de
landelijke site voelbaar.
Gebruikersnaam en wachtwoord
Om Mijn Rabobank aan te maken is een gebruikersnaam en wachtwoord
nodig. Daarmee worden klanten de volgende keer automatisch herkend en
komen ze automatisch op hun persoonlijke site. Deze is te herkennen
aan de naam van de klant en de lokale Rabobank en het eigen snelmenu.
Ook bezoekers van www.rabobank.nl die niet bij de Rabobank bankieren
en bijvoorbeeld op de hoogte gehouden willen worden van beursnieuws of
een snelmenu willen samenstellen, kunnen een persoonlijk profiel
aanmaken.
Persoonlijk in een virtuele omgeving
Marc Cootjans, manager Virtuele Rabobank, licht toe: 'Zo krijgt
persoonlijke dienstverlening ook inhoud in een virtuele omgeving. Onze
klanten kiezen via Mijn Rabobank de informatie die z¡j het meest
relevant vinden voor hun persoonlijke situatie, inclusief hun keuze
uit alle regionale informatie die door hun lokale Rabobank wordt
aangeboden. Uiteraard blijven we gebruik maken van de huidige
beveiliging voor transacties, zoals betalen & sparen of beleggen. Deze
beveiliging is geregeld via de Random Reader, een kaartlezer die met
behulp van pinpas en pincode een elektronische handtekening
berekent.'
Diensten voor beleggers
Voor beleggers heeft Mijn Rabobank een persoonlijke koersenmonitor.
Per SMS of e-mail houdt de Rabobank hen op de hoogte van beursnieuws
en aandelenkoersen. Interessant voor startende beleggers is de
mogelijkheid een zogeheten schaduwportefeuille op te bouwen. Zonder
werkelijk te investeren kunnen beleggers toetsen of hun beslissingen
tot rendement leiden. Met persoonlijke e-berichten blijft de klant op
de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs. De klant kan zelf
aangeven in welke aandelen of onderwerpen hij/zij geïnteresseerd is en
krijgt vervolgens via e-mail of SMS daarover actuele berichten.