---
KANA en Computer Sciences Corporation breiden strategisch partnerschap uit

---
Potentiële klanten kunnen gedetailleerd ROI-model opvragen Lier, 02/12/2002

KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van intelligente CRM-oplossingen (customer relationship management) en Computer Sciences Corporation (NYSE: CSC) breiden hun engagement verder uit om grote bedrijven optimale CRM-resultaten te bieden door middel van de KANA iCARE suite. De versterkte alliantie vertaalt zich onder meer in de ontwikkeling van een ROI-model (return on investment). Het model is specifiek gericht op verschillende verticale markten en biedt potentiële klanten bruikbare branchegegevens en specifieke ROI-informatie. Met deze versterkte alliantie onderschrijft KANA wederom zijn strategie om het groeiende klantenbestand te ondersteunen via strategische partnershappen.

KANA en CSC begonnen hun succesvolle samenwerking in januari 2000. Nu wil CSC zijn vooraanstaande positie in de CRM-markt verder versterken door KANA's e-CRM-oplossingen te implementeren en zich te richten op verticale markten als de gezondheidszorg, industriële productie, kleinhandel en de publieke sector.

"KANA wil samen met CSC vernieuwende CRM-oplossingen blijven ontwikkelen, die een positieve klantervaring mogelijk moeten maken", aldus Alf Saggese, managing director EMEA bij KANA. "Tegelijkertijd moeten de kosten van het contactcenter substantieel dalen door het communicatieproces langs alle contactpunten (internet, telefoon, e-mail, persoonlijk gesprek, enz.) optimaal te stroomlijnen."

---
END

---
Over CSC
Computer Sciences Corporation, één van 's werelds grootste consultancy- en IT-organisaties, helpt zakelijke klanten en overheid bij het toepassen van informatietechnologie om hun strategische en operationele doelen te realiseren. De basis van het succes van CSC ligt in de cultuur die erop gericht is samen met klanten innovatieve technologische strategieën en oplossingen te ontwikkelen om hun bedrijfsdoelstellingen te verbeteren.
Door ruim 40 jaar ervaring in advisering en ondersteuning van klanten heeft CSC de juiste positie verworven voor het ontwikkelen en toepassen van IT-strategieën en
-technieken. Daarbij put CSC uit haar veelzijdige kennis van management- en IT-consultancy, systeemontwikkeling en ?integratie, toepassingssoftware, internet- en systeembeheer en outsourcing van automatiserings- en bedrijfsprocessen.
Met ruim 68.000 medewerkers wereldwijd heeft CSC, voor de laatste twaalf maanden eindigend op 28 september 2001, een omzet gerealiseerd van 11,1 miljard dollar. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in El Segundo, Californië, het Belgische hoofdkantoor in
Sint-Stevens-Woluwe. Bezoek voor meer informatie de CSC website op www.csc.com.

Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +32 (0)3 491 98 55, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0044-1A8EC2