Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
size=4>
DataDistilleries ondersteunt Postbank bij klantcontacten
Postbank gaat klantcontacten real time optimaliseren via haar klantenservice,
internet en e-mail
Amsterdam, 12 februari 2002 - DataDistilleries, ontwikkelaar en
leverancier van voorspellende, real time analytische software, meldt vandaag dat
Postbank NV een contract heeft getekend voor de inzet van de Real-Time Suite van
DataDistilleries. Met deze applicatie gaat Postbank klantencontacten - die
lopen via de klantenservice, het internet of de e-mail - verder
optimaliseren. De actuele klantgegevens worden tijdens het contactmoment
gekoppeld aan mogelijke verkoopsuggesties.
Gerichte aansturing
Deze verkoopsuggesties worden real time gedaan, waarbij
actuele en relevante gegevens gebruikt kunnen worden tijdens een telefoongesprek
met een medewerker van de klantenservice en vice versa. De real-time component
van DataDistilleries maakt het mogelijk alle contacten met de klant gerichter
over alle kanalen aan te sturen. Nieuw is dat bij de bepaling van de
verkoopsuggestie een veelheid van factoren wordt meegenomen in de analyse.
Postbank is zo in staat om tijdens ieder klantcontact meer waarde voor beide
partijen te genereren.
Unieke analysemogelijkheden
Ronald Oudendijk, hoofd van het Database Marketing Center bij Postbank NV
zegt: "In het verleden zijn wij zeer succesvol geweest met de inzet van de
analytische software van DataDistilleries. Dankzij de real-time component van
DataDistilleries kunnen wij nog méér halen uit ons Siebel Call
Center en de internetomgeving. Het is voor ons nu mogelijk om onze klanten
aanbiedingen te doen die volledig zijn afgestemd op de individuele wensen en
behoeften van dat moment. Wij verwachten door de toepassing van real-time
scoring een aanzienlijke verbetering van onze verkoopresultaten uit telefonisch
klantcontact te realiseren," aldus Oudendijk.
Inzetbaar binnen de diverse marketing- en
verkoopkanalen
Postbank gaat bij de klantenservice met 800 seats de
software gebruiken voor de ondersteuning van de klantcontacten met meer dan 7,5
miljoen relaties. Bovendien wordt real-time scoring geïntegreerd met
diverse kanalen voor klantencontacten zoals de klantenservice, de internetsite
en het e-mail systeem. Een medewerker van de klantenservice weet zo bijvoorbeeld
dat een klant de internetpagina van Postbank heeft bezocht alvorens de
klantenservice te bellen. Bovendien kan de medewerker zien naar welke informatie
gezocht werd op de website en wordt de verkoopsuggestie hier mede op
aangepast.
Over Postbank
Met ruim 7,5 miljoen rekeninghouders is Postbank een
van de grootste financiële dienstverleners in Nederland. De betaalservice
is een belangrijk aspect van onze dienstverlening. Maar Postbank doet meer. Via
de Girorekening biedt Postbank niet alleen diensten zoals betalen en sparen,
maar ook lenen, beleggen, verzekeren en hypotheken. Postbank beschikt over de
deskundigheid om al deze producten en diensten voor iedereen gemakkelijk en
toegankelijk te maken. Want gemak voor de klant staat voorop. Postbank streeft
ernaar klanten op actieve wijze en via diverse distributiekanalen een breed
assortiment scherpgeprijsde en heldere producten te bieden die hun belofte
waarmaken. Door moeilijke producten makkelijk te maken, stelt Postbank klanten
in staat zelf keuzes te maken en financiële doelen te realiseren. Meer
informatie is te vinden via
face=Arial size=2>www.postbank.nl
face=Arial size=2>
Over
DataDistilleries
face=Arial>
DataDistilleries is marktleider op het
gebied van voorspellende, real time analytische oplossingen. Hiermee kunnen
bedrijven de waarde van iedere klantinteractie maximaliseren. Met de software
van DataDistilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele
organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze
profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen
klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden
geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
DataDistilleries heeft partnerovereenkomsten met marktleiders op het gebied van
CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot
DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties als Postbank
(ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Het
hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er
kantoren in de Verenigde Staten, Duitsland, Engeland, Frankrijk en België.
Website:
href="http://www.datadistilleries.com">
size=2>www.datadistilleries.com
size=2>.
face=Helvetica,Arial size=2>
Voor meer informatie kunt u contact opnemen
met:
Postbank NV, Judy op het Veld, tel. + 31 20 584
6444 of e-mail:
href="mailto:judy.op.het.veld@postbankmail.nl">judy.op.het.veld@postbankmail.nl
DataDistilleries: Marieke Adama, tel. +31 20 562 0020 of
e-mail:
href="mailto:m.adama@datadistilleries.com">m.adama@datadistilleries.com
Potters PR: Monique Potters, tel. +31 345 501595 of e-mail: href="mailto:monique@potterspr.nl">monique@potterspr.nl