Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Olympische websites mikken op 'goud'
Mercury Interactive en Jupiter Media Metrix testen en analyseren
gezamenlijk de beschikbaarheid, prestaties en bezoekersverkeer van
Olympische websites.
Utrecht, 12 februari 2002 ? Vanaf de openingsceremonie tot en met de
afsluiting van de Olympische Winterspelen worden diverse Olympische
websites achter de schermen continu in het oog gehouden. Op grond van
een aantal criteria zal vervolgens worden bepaald welke website het
beste scoort. Daartoe worden continu de beschikbaarheid, prestaties,
bezoekersaantallen, de tijd per bezoek en de transactiesnelheid gemeten
en regelmatig gerapporteerd. De testspecialisten van Mercury Interactive
werken hiervoor samen met de analisten van Jupiter Media Metrix.
Op de verschillende officiële Olympische websites kunnen de Spelen op de
voet worden gevolgd, kunnen toegangsbewijzen worden besteld en souvenirs
aangeschaft. Experts van Jupiter ? gespecialiseerd in het adviseren van
bedrijven bij het afwikkelen van extreem hoge aantallen webbezoekers ?
beoordelen de informatie voortdurend tot in detail. De daarvoor
benodigde gegevens worden geleverd door de testsystemen en -specialisten
van Mercury Interactive.
Op basis van de resultaten van Jupiter Media Metrix en Mercury
Interactive wordt de beste Olympische website met een medaille
onderscheiden.
De websites die het in deze strijd tegen elkaar opnemen zijn de
officiële Salt Lake City 2002 Olympic site (http://www.slc2002.com), de
site van CNN-Sports Illustrated (http://http://www.cnnsi.com), Fox
Sports (http://foxsports.lycos.com), het sportnetwerk ESPN
(http://www.espn.com), de site van het Internationaal Olympisch Comité
(http://www.olympic.org) en de sportsite van BBC
(http://news.bbc.co.uk/sport/default.stm).
Jupiter Media Metrix
Jupiter Media Metrix is een toonaangevend onderzoeksbureau op het gebied
van internet en nieuwe technologie. Het bedrijf levert innovatieve en
uitgebreide meetgegevens, analyses en feiten die organisaties inzicht
geven in internet en in de methodes om daarvan optimaal gebruik te
maken. Jupiter beschikt daartoe over hoogwaardige, innovatieve
producten, diensten en onderzoeksmethodologieën. Het productportfolio
van Jupiter omvat Media Metrix, AdRelevance, Jupiter Research en Site
Measurement. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York (VS). Meer
informatie over Jupiter Media Metrix is te vinden op:
http://www.jmm.com.
Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van
oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en
analyseren van de prestaties van webapplicaties en
bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de
ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het
realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over
de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive
in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te
minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren.
Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder
ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet
Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit
cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat
Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het
gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en
vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan
onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer
informatie over Mercury Interactive is te vinden op
www.mercuryinteractive.nl.