Ingezonden persbericht
Valentijnsactie: eGain laat websitebezoekers flirten met e-Service
Virtuele assistent Eve maakt zelfservice op het web leuk en lonend
Utrecht, 12 februari 2002 - Bezoekers van de website van eGain Communications, wereldwijd aanbieder van e-Service-software, kunnen een Valentijnsdag-pakket winnen als ze flirten met de virtuele assistent Eve. Eve is de intelligente, virtuele medewerker van eGain, die vragen kan beantwoorden over de producten en diensten van eGain. Bedrijven als McAfee.com en ABN Amro gebruiken de eGain Assistant-software om websitebezoekers aan te spreken en hun vragen accuraat en - waneer van toepassing - met een knipoog te beantwoorden. Van 12 februari tot en met Valentijnsdag (14 februari) is het mogelijk Eve meer persoonlijke vragen te stellen. De eerste 100 bezoekers van www.egain.com, die haar vragen of ze hun Valentijn wil zijn, ontvangen een doos chocolade van Eve.
eGain komt met deze Valentijnsactie tegemoet aan gebruikers die hun on line zelfservicesessies afsluiten met vragen en opmerkingen over Eve. Uit onderzoek is gebleken dat sommige gebruikers vragen stellen over de manier waarop Eve werkt, haar complimentjes geven en soms zelf afspraakjes met haar willen maken. Eve blijkt hiermee ook te voorzien in een andere behoefte: warmte en aandacht, de steunpilaren van een goede klantenservice.
"Eve bevalt zo goed, dat mensen vaak, nadat ze de informatie hebben die ze
zoeken, nog wat langer op de site blijven om ´haar´ wat beter te leren
kennen", zegt Max Fiszer, Vice-President Corporate Marketing van eGain.
"Normaal gesproken reageert Eve vriendelijk maar efficiënt op vragen als
´Wil je met me trouwen?´ Maar speciaal voor Valentijnsdag knijpen we een
oogje dicht en gaat Eve een stapje verder."
eGain Assistant, onderdeel van de geïntegreerde productsuite eGain eService
Enterprise (E3), biedt een interface voor conversaties in spreektaal en
heeft bewezen klanten echt aan zich te binden. De kosten van de support zijn
echter lager.
Het onderzoek van eGain wijst uit dat ruim 90 procent van de vragen zakelijk
is. De eGain Assistant beantwoord de meeste vragen zeer nauwkeurig. Op
CashPro Web van ABN Amro, een klant van eGain, beantwoordt virtuele
assistent Rita in 96 procent van de gevallen de vragen naar tevredenheid.
Wanneer een klant drie keer dezelfde vraag stelt zonder een bevredigend
antwoord, speelt Rita de vraag door naar een echte
klantenservice-medewerker.
Hoewel de meeste klanten puur zakelijke vragen stellen aan Eve, is iets
minder dan zeven procent persoonlijk. Uit de analyse van 284.000 vragen
bleek dat meer dan 4.000 klanten Eve complimenteerden met opmerkingen als
´Je bent knap´ of ´Je hebt mooie ogen´. Bijna 8.000 klanten stelden
persoonlijke vragen als ´Hoe oud ben je?´, ´Waar houd je van?´ en `Hoeveel
kinderen heb je?´ Ruim 4.000 bezoekers lieten blijken zich aangetrokken te
voelen tot Eve, en 811 bezoekers wilden daadwerkelijk een afspraakje met
haar maken. In het kader van Valentijnsdag zal ze op de vraag ´Will you be
my Valentine?´ antwoorden: ´How Sweet. Let´s be Valentines.´ Na
Valentijnsdag zal ze echter weer overgaan op het uitsluitend beantwoorden
van zakelijke vragen.
eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van e-Service-software. 24
van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers
om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De
oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en
klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen.
De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor e-mailmanagement,
on line interactie, zelfservice en kennismanagement - met een effectieve
integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is
gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is
actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder
ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer
informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te
behouden: www.egain.com