Gemeente Groningen

8
FEB
11.30

Persbericht

College benoemt interim-algemeen directeur DIA
06-02-2002

Het college van burgemeester en wethouders heeft de heer drs. K.N.H. Dekker benoemd tot interim-algemeen directeur van de Dienst Informatie en Administratie. De heer Dekker combineert deze interimfunctie met zijn huidige werkzaamheden als algemeen directeur van de dienst Sociale Zaken en Werk van de gemeente Groningen. De heer Dekker zal gedurende maximaal een jaar voor ongeveer twee dagen per week de leiding van de DIA op zich nemen.

De Dienst Informatie en Administratie is één van de acht diensten van de gemeente Groningen. De dienst verzorgt de dienstverlening aan het publiek; van paspoorten, rijbewijzen, de burgerlijke stand en het Gemeentelijk Informatie Centrum (GIC), tot gemeentelijke belastingen en parkeervergunningen. De DIA bevindt zich momenteel in een veranderingsproces waarin de omvorming tot publieksdienst en dé facilitaire dienst voor de gemeentelijke organisatie centraal staan. De heer Dekker heeft onder andere tot taak dit veranderingsproces vorm te geven.

Recent legde de algemeen directeur van deze dienst, mevrouw W. Kol, haar functie neer. Met de snelle benoeming van de heer Dekker heeft het college gekozen voor iemand die als lid van het Algemeen Management Team van de gemeente al bekend is met de ontwikkelingen en producten van de dienst.

Klaas Dekker (50) is sinds 1 mei 1999 werkzaam voor de gemeente Groningen. Daarvoor bekleedde hij een directiefunctie bij Hanze Milieu en meerdere functies bij de gemeente Assen, van waarnemend directeur bij de gemeentelijke Sociale Dienst tot interim-manager van sport- en evenementencentrum De Smelt. Dekker studeerde Pedagogische en Andragogische wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie Organisatiekunde. Daarvoor studeerde hij Economische wetenschappen in Rotterdam.