Gemeente Groningen
8
FEB
11.30
Persbericht
College benoemt interim-algemeen directeur DIA
06-02-2002
Het college van burgemeester en wethouders heeft de heer drs. K.N.H.
Dekker benoemd tot interim-algemeen directeur van de Dienst Informatie
en Administratie. De heer Dekker combineert deze interimfunctie met
zijn huidige werkzaamheden als algemeen directeur van de dienst
Sociale Zaken en Werk van de gemeente Groningen. De heer Dekker zal
gedurende maximaal een jaar voor ongeveer twee dagen per week de
leiding van de DIA op zich nemen.
De Dienst Informatie en Administratie is één van de acht diensten van
de gemeente Groningen. De dienst verzorgt de dienstverlening aan het
publiek; van paspoorten, rijbewijzen, de burgerlijke stand en het
Gemeentelijk Informatie Centrum (GIC), tot gemeentelijke belastingen
en parkeervergunningen. De DIA bevindt zich momenteel in een
veranderingsproces waarin de omvorming tot publieksdienst en dé
facilitaire dienst voor de gemeentelijke organisatie centraal staan.
De heer Dekker heeft onder andere tot taak dit veranderingsproces vorm
te geven.
Recent legde de algemeen directeur van deze dienst, mevrouw W. Kol,
haar functie neer. Met de snelle benoeming van de heer Dekker heeft
het college gekozen voor iemand die als lid van het Algemeen
Management Team van de gemeente al bekend is met de ontwikkelingen en
producten van de dienst.
Klaas Dekker (50) is sinds 1 mei 1999 werkzaam voor de gemeente
Groningen. Daarvoor bekleedde hij een directiefunctie bij Hanze Milieu
en meerdere functies bij de gemeente Assen, van waarnemend directeur
bij de gemeentelijke Sociale Dienst tot interim-manager van sport- en
evenementencentrum De Smelt. Dekker studeerde Pedagogische en
Andragogische wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, met als
specialisatie Organisatiekunde. Daarvoor studeerde hij Economische
wetenschappen in Rotterdam.