Ingezonden persbericht
Wanadoo stemt productaanbod af op surfgedrag
Twee nieuwe inbelproducten bieden kostenvoordeel en grotere keuzevrijheid
aan internetgebruiker
Amsterdam, 5 februari 2002 - Wanadoo breidt haar aanbod uit met twee nieuwe
inbelproducten: Wanadoo Budget Plus en Wanadoo Budget. Deze pakketten zijn
volledig afgestemd op het individuele internetgedrag van consumenten. Zij
hebben hiermee de vrijheid een pakket te kiezen dat past bij de hoeveelheid
tijd die ze besteden op het internet en het moment waarop ze gebruik maken
van het web. Iedereen die kiest voor Wanadoo Budget Plus of Wanadoo Budget,
krijgt respectievelijk 25 of 10 procent korting op de internettikken ten
opzichte van het KPN BelBasis-tarief.
Daarnaast blijft het huidige Wanadoo Free-product bestaan, terwijl het
voormalige Plus-pakket wordt vervangen door Budget Plus. Afhankelijk van de
pakketkeuze ontvangt de klant de rekening voor de internettikken en
eventuele abonnementskosten van KPN Telecom (oude situatie) of rechtstreeks
van Wanadoo (nieuwe situatie). De structuur van de pakketten is nu als
volgt:
- Wanadoo Free - Gratis abonnement. Geen kortingsvoordelen. De factuur komt
van KPN Telecom. Het is niet meer mogelijk het KPN VoordeelNummer in te
stellen.
- Wanadoo Budget - Gratis abonnement. Klanten krijgen tien procent korting
op hun internettikken ten opzichte van het KPN BelBasis-tarief. De factuur
wordt verstuurd door Wanadoo.
- Wanadoo Budget Plus - Abonnementskosten 5,50 euro per maand. Klanten
krijgen 25 procent korting op hun internettikken ten opzichte van het KPN
BelBasis-tarief. De factuur wordt verstuurd door Wanadoo. ISDN-gebruikers
kunnen met dit abonnement twee keer zo snel internetten, door met een
dubbele ISDN-lijn in te bellen.
Eén van de redenen voor de introductie van de nieuwe pakketten is dat
Wanadoo voor al haar klanten gebruik gaat maken van een nieuw inbelnummer,
een zogenaamd 06760 nummer. Dit is noodzakelijk omdat KPN Telecom haar
netwerk vorig jaar heeft gesplitst in een spraak- en een datanetwerk. Het
datanetwerk heeft een ander inbelnummer, zodat ook Wanadoo-klanten moeten
worden gemigreerd. In de komende maanden kunnen alle huidige Wanadoo Free-
en Plus-klanten kiezen voor een nieuw inbelnummer of overstappen op een
ander Wanadoo-abonnement. De migratie is eenvoudig. Alle gebruikers
ontvangen groepsgewijs vóór 1 maart 2002 een e-mail waarin de procedure
wordt toegelicht en waarin ze hun keuze kunnen bepalen via een
gebruiksvriendelijk menu. Tevens biedt een speciale website klanten meer
achtergrondinformatie (http://omnummeren.wanadoo.nl/algemeen/).
Jean Jacques de Pins, CEO van Wanadoo: "Het nieuwe inbelnummer is een feit.
Het biedt ons echter de mogelijkheid onze klanten het abonnement te laten
kiezen dat bij hun internetgedrag past. Wij zijn van mening dat we onze
klanten met deze keuzevrijheid nog beter van dienst zijn en bieden hen
bovendien een kostenvoordeel. Ze kunnen de kosten van hun internetgebruik
hiermee in de hand houden."
# # #
Over EuroNet Internet en Wanadoo
EuroNet Internet B.V. (www.euronet.nl) is een volledige dochteronderneming
van Wanadoo S.A. Wanadoo S.A. is een van de grootste Europese
internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In
Nederland biedt EuroNet Internet B.V. internetdiensten aan onder twee
merken: Wanadoo voor de consumentenmarkt en EuroNet Internet voor de
zakelijke markt.
Wanadoo biedt een volledig pakket van internettoegang aan consumenten,
waartoe breedbandinternet (ADSL en Cable) en inbelabonnementen en behoren.
Daarnaast levert de portal www.wanadoo.nl een keur van diensten en
informatie verdeeld over thematische channels. De Wanadoo-portal staat in
Nederland in de top tien van meest bezochte websites.
EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 producten en diensten voor de zakelijke
markt, waaronder ADSL, netwerkkoppelingen en het hosten van websites.
Internationaal telt Wanadoo S.A. zes miljoen actieve abonnees.
Ingezonden persbericht