Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Tritone Telecom neemt Siebel eBusiness Applications in gebruik
Siebel eCommunications levert aanbieder van telecommunicatiediensten lage Total Cost of Ownership op, evenals grotere klantentevredenheid
SAN MATEO, Calif. - 4 februari 2002 - De Nederlandse aanbieder van business-to-business telecommunicatiediensten Tritone Telecom heeft Siebel eBusiness Applications in gebruik genomen. Het bedrijf maakt gebruik van Siebel eCommunications, een versie van Siebel eBusiness Applications die geheel aangepast is aan de specifieke eisen en wensen van de communicatie-industrie. Hiermee creëert Tritone één complete 'view' of kijk op klanten. Door een beter begrip van iedere afnemer is Tritone in staat de klantentevredenheid te vergroten, de eigen productiviteit te verbeteren en efficiënter te reageren op verkoopkansen.
Door gebruik te maken van Siebel eCommunications kan Tritone een beter begrip opbouwen van de voorkeuren van klanten, de ervaringen die zij op het gebied van serviceverlening hebben en hun aankoopgedrag. Deze strategie stelt het telecombedrijf in staat accurate oplossingen aan te bieden, waardoor aanzienlijk gemakkelijker producten en diensten aan afnemers kunnen worden verkocht, betere service kan worden verleend en klanten dus beter kunnen worden vastgehouden. Uit gegevens van Tritone blijkt bovendien dat de 'total cost of ownership' van de oplossing die Siebel eCommunications biedt aanzienlijk lager is dan vooraf werd verwacht. Tegelijkertijd valt de 'return on investment' beduidend hoger uit.
Door een koppeling mogelijk te maken tussen de verkoop- en servicemedewerkers, maakt Siebel eCommunications het voor Tritone ook mogelijk om als bedrijf productiever te zijn. Bovendien kan men nu sneller en effectiever reageren op verkoopkansen. Verkoopmedewerkers kunnen hun aantekeningen van afspraken met prospects en klanten on line verwerken, evenals verkoopverwachtingen, sales orders en contracten. Hierdoor is deze informatie direct beschikbaar voor de andere leden van verkoopteams. Beslissingen worden op deze manier sneller genomen, terwijl klanten profiteren van een snellere, efficiëntere en kwalitatief betere dienstverlening.
"Door gebruik te maken van Siebel eCommunications spreken onze verkoop- en servicemedewerkers nu één en dezelfde taal wanneer zij contact hebben met klanten. Dat betekent dat onze afnemers een consistente en kwalitatief hoogstaande serviceverlening ervaren, waardoor hun trouw aan de producten en diensten van Tritone toeneemt. Het betekent bovendien dat we in kunnen spelen op meer verkoopkansen", zegt Ad Klein, IT & Billing Director bij Tritone Telecom. De total cost of ownership is bovendien minimaal wanneer we deze afzetten tegen de voordelen we met het gebruik van Siebel eCommunications behalen."
Tritone Telecom is een snelgroeiende telecommunicatieaanbieder. Het bedrijf richt zich op het aanbieden van kosteneffectieve diensten op het gebied van spraak, data en Internet aan zakelijke gebruikers in Nederland, België en Duitsland. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een geheel in glasvezel uitgevoerd netwerk. Tritone is een joint-venture van Essent, Nutsbedrijven Maastricht, Belgacom en Industriebank LIOF en is gevestigd in Maastricht en telt 120 medewerkers.
Over Siebel Systems
Meer informatie:
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals detailhandel en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000
Margreet Sandee
Consultant
Paul Kok Consultants
Telefoon: 0346-217117
E-mail : margreetsandee@pkc.nl