WGCC
Bestuurswisseling Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)
J.J. Stork, algemeen manager van Antwoordservice Nederland, is
toegetreden tot het bestuur van de Werkgeversvereniging Callcenters
(WGCC). Hij neemt de plaats in van H. Verwijs. Directeur Human
Resources van de SNT Group, M. de Muinck Keizer, volgt J. Vermeer op
als bestuurslid en vice-voorzitter.
Mevrouw mr. E.J.J.E. (Dian) van Leeuwen is herbenoemd tot secretaris.
Zij bekleedde deze functie al vanaf de oprichting van de WGCC in
1998.
In het bestuur hebben verder zitting D. Bakker (HCN, voorzitter), J.
van der Woude (Wolfson Contact Center, penningmeester) en R. Speets
(PerfectCall Telemarketing & Telesales).
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. De aangesloten leden van deze
werkgeversvereniging bieden werk aan zo n 6000 medewerkers.
Dit aantal neemt snel toe, onder andere door de outsourcing van
callcenter-dienstverlening door grote bedrijven. Doelstelling van de
WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle
professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor
deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe
worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden,
arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.
In de komende jaren zal de WGCC haar activiteiten nog verder
uitbreiden. Sinds kort is voor de leden een Helpdesk Sociale Zekerheid
ingericht. Deze helpdesk wordt nu uitgebouwd naar een kennis- en
informatiecentrum voor de gehele branche.
---
Nadere informatie voor de pers:
WGCC
mevr. Dian van Leeuwen
070 3206744/ 06 533787589
H. Nieuwenhuis
06 53586057
www.wgcc.nl
01 feb 02 17:16