WGCC

Bestuurswisseling Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

J.J. Stork, algemeen manager van Antwoordservice Nederland, is toegetreden tot het bestuur van de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). Hij neemt de plaats in van H. Verwijs. Directeur Human Resources van de SNT Group, M. de Muinck Keizer, volgt J. Vermeer op als bestuurslid en vice-voorzitter.
Mevrouw mr. E.J.J.E. (Dian) van Leeuwen is herbenoemd tot secretaris. Zij bekleedde deze functie al vanaf de oprichting van de WGCC in 1998.

In het bestuur hebben verder zitting D. Bakker (HCN, voorzitter), J. van der Woude (Wolfson Contact Center, penningmeester) en R. Speets (PerfectCall Telemarketing & Telesales).

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. De aangesloten leden van deze werkgeversvereniging bieden werk aan zo n 6000 medewerkers. Dit aantal neemt snel toe, onder andere door de outsourcing van callcenter-dienstverlening door grote bedrijven. Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

In de komende jaren zal de WGCC haar activiteiten nog verder uitbreiden. Sinds kort is voor de leden een Helpdesk Sociale Zekerheid ingericht. Deze helpdesk wordt nu uitgebouwd naar een kennis- en informatiecentrum voor de gehele branche.


---

Nadere informatie voor de pers:

WGCC
mevr. Dian van Leeuwen

070 3206744/ 06 533787589

H. Nieuwenhuis

06 53586057

www.wgcc.nl


01 feb 02 17:16