Ingezonden persbericht
HITACHI DATA SYSTEMS SELECTEERT iBAAN FOR CRM OM ALLE VERKOOPPROCESSEN
BEDRIJFSBREED TE STROOMLIJNEN
Implementatie van iBaan, de oplossing voor het verbeteren van prognoses, prijsopgaven en offertes, het mogelijk maken van geïntegreerde prijsbepaling en het sneller afsluiten van orders
Golden CO (VS), 1 februari 2002 - Baan, wereldwijd een leverancier van
oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van
de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc, heeft een
belangrijke order ontvangen van Hitachi Data Systems (HDS), 's werelds
snelst groeiende bedrijf op het gebied van gegevensopslagsystemen. HDS zal
de "iBaan for CRM" oplossing van Baan gaan gebruiken. HDS heeft toegezegd
zijn ACE- en configuratietoepassingen te migreren en 900 werkplekken te
zullen inrichten met iBaan SalesPlus 4.2. Met deze iBaan-oplossing kan HDS
de bestaande verkoopprocessen stroomlijnen, het verkooppotentieel vergroten
door middel van meer doelgerichte campagnes en een betere benutting van
kansen, en sneller orders afsluiten via efficiënt Customer Relationship
Management (CRM).
Met iBaan for CRM krijgt HDS de beschikking over geavanceerde
functionaliteit, zoals een meer geïntegreerde prijsopgave voor
configuraties; het nauwkeurig, snel en herhaalbaar genereren van offertes;
geïntegreerde prijsbepaling op basis van specifieke regels (afhankelijk van
regio, klant, speciale aanbiedingen, volume) en een hiërarchisch systeem
voor het goedkeuren van kortingen; en een verbetering van de
prognosemogelijkheden waardoor de voorbereidingstijd voor
managementvergaderingen kan worden bekort. Deze oplossing biedt HDS een
uitstekende basis voor verdere groei en ondersteuning.
Egan Christensen, manager van IT Sales Operations, legt uit waarom Hitachi
heeft gekozen voor iBaan for CRM: "We hebben iBaan for CRM verkozen boven
de oplossingen van de concurrenten - Siebel, Oracle en Firepond - omdat we
tot de conclusie zijn gekomen dat iBaan for CRM de beste totaaloplossing
biedt met de laagste implementatiekosten. Met iBaan for CRM kunnen we
migreren naar de nieuwste versie - 4.2 - zonder dat we de bedrijfsvoering
al teveel verstoren en zonder dat we functionaliteit moeten inleveren,
hetgeen onder de huidige marktomstandigheden een belangrijke overweging
is."
iBaan for CRM is een combinatie van systemen, software en toegepaste
bedrijfsinformatie, die ondersteuning biedt bij het optimaliseren van
klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid. De
oplossing combineert front-office technologie en back-office efficiëntie,
waarbij klanten gebruik kunnen maken van bedrijfsbrede analyses om op
doeltreffende wijze hun belangrijkste bedrijfsprocessen te bewaken. Via een
real-time informatiesysteem biedt iBaan for CRM ondersteuning voor elke
rol, elk apparaat, elk kanaal en elke touch-point door de gehele
onderneming heen.
iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan-suite van web-enabled
oplossingen, die bewezen Baan-technologieën combineert met nieuwe
ontwikkelingen, die voor klanten een belangrijke stap voorwaarts betekenen
bij het naadloos op elkaar laten aansluiten van systemen en processen. Het
biedt informatie die eenvoudig te gebruiken is en die toegesneden is op
elke individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het bedrijven optimale
mogelijkheden om via internet samen te werken met hun klanten en
leveranciers.
Hitachi Data Systems
Hitachi Data Systems is een vooraanstaande leverancier van hardware,
software, oplossingen en services op het gebied van gegevensopslag. Als
dochteronderneming van Hitachi Limited (NYSE: HIT), het grootste
electronicabedrijf van Japan, heeft HDS zich tot doel gesteld de benodigde
technologische infrastructuur te leveren aan de meest informatie-intensieve
bedrijven in de wereld. Hitachi Data Systems is met 2600 medewerkers actief
in 170 landen, waaronder de snel groeiende economieën in Zuidoost-Azië en
Oost-Europa, in zowel de publieke als de private sector. Meer dan de helft
van de klanten van HDS zijn Fortune 100 ondernemingen, waaronder alle
belangrijke Storage Service Providers (SSP's). Ga voor meer informatie naar
www.hds.com.
Baan
Baan helpt bedrijven bij het verbeteren van hun concurrentiepositie in de
'networked economy', waarin informatie, integratie en samenwerking
kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit van de
nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen, is Baan in staat
ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden met
productie, logistiek, services en engineering en die streven naar verdere
integratie van complexe processen, naar nauwere samenwerking met klanten en
partners en naar een betere informatievoorziening voor de medewerkers met
het oog op build-to orders en leveringen. Wereldwijd worden de oplossingen
van Baan door 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de
divisie Invensys Software Systems, wereldwijd een toonaangevende
leverancier van oplossingen op het gebied van e-business en automatisering.
Ga voor meer informatie naar http:// www.baan.com
Invensys
Invensys, dat zijn hoofdkantoor heeft in Londen, is wereldwijd een van de
toonaangevende leveranciers van automatiserings- en beheerssystemen. De
groep omvat iets meer dan 75.000 mensen die werkzaam zijn in vier divisies,
te weten Software Systems, Automation Systems, Power Systems en Control
Systems. Het scala van producten en diensten varieert van geavanceerde
besturingssystemen, meet- en regelsystemen voor energiebeheer in
procesinstallaties, fabrieksgebouwen en kantoren, elektronische apparatuur
en netwerken voor woonhuizen, tot complete energiesystemen voor de
industrie en de telecommunicatie- en IT-branche.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Baan Benelux Brodeur Worldwide
Carolijn Peelen Anja Verheij
Communicatie/PR Manager Tel: 020 346 20 00
Tel: 0342 477 525 Email: averheij@nl.brodeur.com
Email: cpeelen@baan.nl
pressroom@baan.nl
Tel: 0342 477 539