Ingezonden persbericht


HITACHI DATA SYSTEMS SELECTEERT iBAAN FOR CRM OM ALLE VERKOOPPROCESSEN BEDRIJFSBREED TE STROOMLIJNEN

Implementatie van iBaan, de oplossing voor het verbeteren van prognoses, prijsopgaven en offertes, het mogelijk maken van geïntegreerde prijsbepaling en het sneller afsluiten van orders

Golden CO (VS), 1 februari 2002 - Baan, wereldwijd een leverancier van oplossingen op het gebied van B2B collaborative commerce en onderdeel van de divisie Invensys Software Systems van Invensys plc, heeft een belangrijke order ontvangen van Hitachi Data Systems (HDS), 's werelds snelst groeiende bedrijf op het gebied van gegevensopslagsystemen. HDS zal de "iBaan for CRM" oplossing van Baan gaan gebruiken. HDS heeft toegezegd zijn ACE- en configuratietoepassingen te migreren en 900 werkplekken te zullen inrichten met iBaan SalesPlus 4.2. Met deze iBaan-oplossing kan HDS de bestaande verkoopprocessen stroomlijnen, het verkooppotentieel vergroten door middel van meer doelgerichte campagnes en een betere benutting van kansen, en sneller orders afsluiten via efficiënt Customer Relationship Management (CRM).

Met iBaan for CRM krijgt HDS de beschikking over geavanceerde functionaliteit, zoals een meer geïntegreerde prijsopgave voor configuraties; het nauwkeurig, snel en herhaalbaar genereren van offertes; geïntegreerde prijsbepaling op basis van specifieke regels (afhankelijk van regio, klant, speciale aanbiedingen, volume) en een hiërarchisch systeem voor het goedkeuren van kortingen; en een verbetering van de prognosemogelijkheden waardoor de voorbereidingstijd voor managementvergaderingen kan worden bekort. Deze oplossing biedt HDS een uitstekende basis voor verdere groei en ondersteuning.

Egan Christensen, manager van IT Sales Operations, legt uit waarom Hitachi heeft gekozen voor iBaan for CRM: "We hebben iBaan for CRM verkozen boven de oplossingen van de concurrenten - Siebel, Oracle en Firepond - omdat we tot de conclusie zijn gekomen dat iBaan for CRM de beste totaaloplossing biedt met de laagste implementatiekosten. Met iBaan for CRM kunnen we migreren naar de nieuwste versie - 4.2 - zonder dat we de bedrijfsvoering al teveel verstoren en zonder dat we functionaliteit moeten inleveren, hetgeen onder de huidige marktomstandigheden een belangrijke overweging is."

iBaan for CRM is een combinatie van systemen, software en toegepaste bedrijfsinformatie, die ondersteuning biedt bij het optimaliseren van klantenwerving, klantentrouw, klantenbinding en winstgevendheid. De oplossing combineert front-office technologie en back-office efficiëntie, waarbij klanten gebruik kunnen maken van bedrijfsbrede analyses om op doeltreffende wijze hun belangrijkste bedrijfsprocessen te bewaken. Via een real-time informatiesysteem biedt iBaan for CRM ondersteuning voor elke rol, elk apparaat, elk kanaal en elke touch-point door de gehele onderneming heen.

iBaan for CRM maakt deel uit van de iBaan-suite van web-enabled oplossingen, die bewezen Baan-technologieën combineert met nieuwe ontwikkelingen, die voor klanten een belangrijke stap voorwaarts betekenen bij het naadloos op elkaar laten aansluiten van systemen en processen. Het biedt informatie die eenvoudig te gebruiken is en die toegesneden is op elke individuele eindgebruiker. Bovendien biedt het bedrijven optimale mogelijkheden om via internet samen te werken met hun klanten en leveranciers.

Hitachi Data Systems
Hitachi Data Systems is een vooraanstaande leverancier van hardware, software, oplossingen en services op het gebied van gegevensopslag. Als dochteronderneming van Hitachi Limited (NYSE: HIT), het grootste electronicabedrijf van Japan, heeft HDS zich tot doel gesteld de benodigde technologische infrastructuur te leveren aan de meest informatie-intensieve bedrijven in de wereld. Hitachi Data Systems is met 2600 medewerkers actief in 170 landen, waaronder de snel groeiende economieën in Zuidoost-Azië en Oost-Europa, in zowel de publieke als de private sector. Meer dan de helft van de klanten van HDS zijn Fortune 100 ondernemingen, waaronder alle belangrijke Storage Service Providers (SSP's). Ga voor meer informatie naar www.hds.com.

Baan
Baan helpt bedrijven bij het verbeteren van hun concurrentiepositie in de 'networked economy', waarin informatie, integratie en samenwerking kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen, is Baan in staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden met productie, logistiek, services en engineering en die streven naar verdere integratie van complexe processen, naar nauwere samenwerking met klanten en partners en naar een betere informatievoorziening voor de medewerkers met het oog op build-to orders en leveringen. Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie Invensys Software Systems, wereldwijd een toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van e-business en automatisering.

Ga voor meer informatie naar http:// www.baan.com

Invensys
Invensys, dat zijn hoofdkantoor heeft in Londen, is wereldwijd een van de toonaangevende leveranciers van automatiserings- en beheerssystemen. De groep omvat iets meer dan 75.000 mensen die werkzaam zijn in vier divisies, te weten Software Systems, Automation Systems, Power Systems en Control Systems. Het scala van producten en diensten varieert van geavanceerde besturingssystemen, meet- en regelsystemen voor energiebeheer in procesinstallaties, fabrieksgebouwen en kantoren, elektronische apparatuur en netwerken voor woonhuizen, tot complete energiesystemen voor de industrie en de telecommunicatie- en IT-branche.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Baan Benelux Brodeur Worldwide
Carolijn Peelen Anja Verheij
Communicatie/PR Manager Tel: 020 346 20 00 Tel: 0342 477 525 Email: averheij@nl.brodeur.com Email: cpeelen@baan.nl

pressroom@baan.nl
Tel: 0342 477 539