Ingezonden persbericht
Persbericht
Goedkope stroom via internet slaat aan
Ruim 2.000 aanvragen in eerste maand
Eindhoven 01-02-2002 Huishoudens kunnen, vaak zonder dat ze het zelf weten,
tot 50 euro besparen op hun stroomrekening. Een gat in de markt, dat
succesvol ingevuld wordt door het internet. Met ruim 2.000 stroomcontract
aanvragen binnen 1 maand, zonder enige marketing inspanningen, laat
UnitedConsumers.com zien dat consumenten steeds beter op de euro's letten.
Nu het economisch wat minder gaat, ligt het geld niet meer op straat, maar
op het internet.
De in het verleden zo stabiele stroommarkt voor huishoudens maakt woelige
tijden door. Sinds juli 2001 werd het voor alle huishoudens in Nederland
mogelijk om van energieleverancier te wisselen voor groene stroom. De
bestaande energiebedrijven verkopen deze groene stroom niet goedkoper dan
de bestaande (grijze) stroom. Dus bleef het aantal geinteresseerde
huishouden beperkt tot de milieubewuste huishoudens. UnitedConsumers bracht
daar per 1 januari dit jaar verandering in door daadwerkelijk gegarandeerd
goedkopere en groene stroom aan te bieden. En met succes, de klanten
stromen binnen, terwijl het bedrijf nog niet eens aan marketing van de
goedkopere stroom is toegekomen.
Een consument bespaart met goedkopere stroom 0,5 eurocent per kWh. Ook als
de marktprijs van energie stijgt. Een huishouden bespaard zo, afhankelijk
van het stroomverbruik, tot 50 euro per jaar op de stroomrekening. Dat op
elektriciteit zo eenvoudig, zonder moeite en zonder risico geld bespaard
kan worden, is nieuw. Daarom neemt UnitedConsumers, in tegenstelling tot de
bestaande energiebedrijven, de klant alle zorgen uit handen. Alleen even
aanmelden via http://www.UnitedConsumers.com is voldoende. Daarna regelt
UnitedConsumers alles; zoals de afmelding bij de bestaande leverancier en
de aanmelding bij de nieuwe leverancier. UnitedConsumers is ook de enige
energieleverancier die buiten kantooruren en in het weekend gewoon per
telefoon en altijd per e-mail bereikbaar is voor vragen. De bekende
energiebedrijven laten zelf kortingskansen liggen omdat ze nog steeds niet
gewend zijn dat klanten, zonder risico, voor een nieuwe en goedkopere
energieleverancier kunnen kiezen.
Noot aan de redactie (