Ingezonden persbericht

Persbericht

Goedkope stroom via internet slaat aan
Ruim 2.000 aanvragen in eerste maand

Eindhoven 01-02-2002 Huishoudens kunnen, vaak zonder dat ze het zelf weten, tot 50 euro besparen op hun stroomrekening. Een gat in de markt, dat succesvol ingevuld wordt door het internet. Met ruim 2.000 stroomcontract aanvragen binnen 1 maand, zonder enige marketing inspanningen, laat UnitedConsumers.com zien dat consumenten steeds beter op de euro's letten. Nu het economisch wat minder gaat, ligt het geld niet meer op straat, maar op het internet.

De in het verleden zo stabiele stroommarkt voor huishoudens maakt woelige tijden door. Sinds juli 2001 werd het voor alle huishoudens in Nederland mogelijk om van energieleverancier te wisselen voor groene stroom. De bestaande energiebedrijven verkopen deze groene stroom niet goedkoper dan de bestaande (grijze) stroom. Dus bleef het aantal geinteresseerde huishouden beperkt tot de milieubewuste huishoudens. UnitedConsumers bracht daar per 1 januari dit jaar verandering in door daadwerkelijk gegarandeerd goedkopere en groene stroom aan te bieden. En met succes, de klanten stromen binnen, terwijl het bedrijf nog niet eens aan marketing van de goedkopere stroom is toegekomen.

Een consument bespaart met goedkopere stroom 0,5 eurocent per kWh. Ook als de marktprijs van energie stijgt. Een huishouden bespaard zo, afhankelijk van het stroomverbruik, tot 50 euro per jaar op de stroomrekening. Dat op elektriciteit zo eenvoudig, zonder moeite en zonder risico geld bespaard kan worden, is nieuw. Daarom neemt UnitedConsumers, in tegenstelling tot de bestaande energiebedrijven, de klant alle zorgen uit handen. Alleen even aanmelden via http://www.UnitedConsumers.com is voldoende. Daarna regelt UnitedConsumers alles; zoals de afmelding bij de bestaande leverancier en de aanmelding bij de nieuwe leverancier. UnitedConsumers is ook de enige energieleverancier die buiten kantooruren en in het weekend gewoon per telefoon en altijd per e-mail bereikbaar is voor vragen. De bekende energiebedrijven laten zelf kortingskansen liggen omdat ze nog steeds niet gewend zijn dat klanten, zonder risico, voor een nieuwe en goedkopere energieleverancier kunnen kiezen.

Noot aan de redactie (