Ingezonden persbericht


- PERSBERICHT -

Picasse ontwikkelt generieke oplossing voor het beheren van SMS berichten SMS CONTENT MANAGEMENT VIA SMS PUBLISHER

Amsterdam, 31 januari 2002

Met de steeds groter worden populariteit van SMS diensten groeit ook de vraag naar standaard applicaties voor het beheren en verzenden van SMS berichten. Niet alleen voor op consumenten gerichte diensten, maar ook steeds meer voor de 'business to business' markt. Het Amsterdamse mobiele internetbedrijf Picasse komt daarom met een standaard SMS management systeem onder de naam SMS Publisher.

Volgens Picasse was het hoog tijd voor een dergelijke standaardoplossing. Vanuit diverse branches neemt de vraag toe naar technisch vrijwel dezelfde functionaliteit. Jorrit Hertsenberg, consultant bij Picasse licht toe: "Sportverenigingen gaan SMS berichten versturen aan supporters en sponsoren. Bedrijven kunnen hun klanten en eigen medewerkers via SMS informeren en je ziet steeds meer SMS Alert diensten bij TV programma's en tijdsschriften. Vandaar dat wij hiervoor één standaard systeem hebben ontwikkeld".

Ondanks de standaardisatie van deze SMS diensten, is het wel mogelijk om aanpassingen te doen voor klanten die dat wensen. Zo kunnen klanten gebruik maken van de zogeheten reversed billing faciliteiten, waardoor voor elk verstuurd bericht tot ¤ 1,10 'gebilled' kan worden. De opbrengsten worden verdeeld tussen de telecom operators en de content aanbieders.

Picasse breidt haar SMS diensten met SMS Publisher verder uit. Vorige week nog werd SMS Notifier gelanceerd en vorig jaar SMS Poll. Picasse zegt binnenkort met nog meer standaard oplossingen te komen.


- EINDE BERICHT -

links in de tekst:
www.smspublisher.nl
www.picasse.com

Over Picasse
Picasse richt zich op de ontwikkeling van geavanceerde multichannel internetdiensten. Teneinde bedrijfsprocessen van klanten te optimaliseren en/of de communicatie met klanten en leveranciers te verbeteren worden naast de website, kanalen als SMS, WAP en I-mode ingezet. Picasse heeft als doelstelling om oplossingen te ontwikkelen die tot directe of indirecte opbrengsten leiden voor haar klanten. Grote klanten zijn onder andere Bol.com en NS Reizigers. Picasse kent geen externe investeerders en is winstgevend. Picasse opereert vanuit vestigingen in Groningen en Amsterdam.

Achtergrondinformatie (