Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Picasse ontwikkelt generieke oplossing voor het beheren van SMS berichten
SMS CONTENT MANAGEMENT VIA SMS PUBLISHER
Amsterdam, 31 januari 2002
Met de steeds groter worden populariteit van SMS diensten groeit ook de
vraag naar standaard applicaties voor het beheren en verzenden van SMS
berichten. Niet alleen voor op consumenten gerichte diensten, maar ook
steeds meer voor de 'business to business' markt. Het Amsterdamse mobiele
internetbedrijf Picasse komt daarom met een standaard SMS management systeem
onder de naam SMS Publisher.
Volgens Picasse was het hoog tijd voor een dergelijke standaardoplossing.
Vanuit diverse branches neemt de vraag toe naar technisch vrijwel dezelfde
functionaliteit. Jorrit Hertsenberg, consultant bij Picasse licht toe:
"Sportverenigingen gaan SMS berichten versturen aan supporters en sponsoren.
Bedrijven kunnen hun klanten en eigen medewerkers via SMS informeren en je
ziet steeds meer SMS Alert diensten bij TV programma's en tijdsschriften.
Vandaar dat wij hiervoor één standaard systeem hebben ontwikkeld".
Ondanks de standaardisatie van deze SMS diensten, is het wel mogelijk om aanpassingen te doen voor klanten die dat wensen. Zo kunnen klanten gebruik maken van de zogeheten reversed billing faciliteiten, waardoor voor elk verstuurd bericht tot ¤ 1,10 'gebilled' kan worden. De opbrengsten worden verdeeld tussen de telecom operators en de content aanbieders.
Picasse breidt haar SMS diensten met SMS Publisher verder uit. Vorige week nog werd SMS Notifier gelanceerd en vorig jaar SMS Poll. Picasse zegt binnenkort met nog meer standaard oplossingen te komen.
- EINDE BERICHT -
links in de tekst:
www.smspublisher.nl
www.picasse.com
Over Picasse
Picasse richt zich op de ontwikkeling van geavanceerde multichannel
internetdiensten. Teneinde bedrijfsprocessen van klanten te optimaliseren
en/of de communicatie met klanten en leveranciers te verbeteren worden naast
de website, kanalen als SMS, WAP en I-mode ingezet. Picasse heeft als
doelstelling om oplossingen te ontwikkelen die tot directe of indirecte
opbrengsten leiden voor haar klanten. Grote klanten zijn onder andere
Bol.com en NS Reizigers. Picasse kent geen externe investeerders en is
winstgevend. Picasse opereert vanuit vestigingen in Groningen en Amsterdam.
Achtergrondinformatie (