Lokale aanpak van COCA-COLA loont opnieuw:
Sprite wint Beste Belgische Creatie Topspot 2001
Brussel - De Vlaamse Media Maatschappij maakte gisteren de
winnaars van Topspot bekend.
Deze prijzen worden toegekend aan de beste TV commercials van het
afgelopen jaar, uitgezonden op VTM, Kanaal 2 en Jim TV.
In 2001 liepen maar liefst 3500 spots op deze zenders en het is uiteindelijk de kijker die beslist welke spot wint.
De winnaar van de 'Beste Belgische Creatie' gaat dit jaat naar
Sprite. De onhandige jongen die voor het eerst aanbelt aan het huis
van zijn vriendinnetje, de trouwe bulldog 'José' lekker pest en
uiteindelijk een frisse Sprite krijgt aangeboden, blijkt dus
bijzonder goed aan te slaan bij het grote publiek. Coca-Cola hecht
veel belang aan deze prijs, omdat eens te meer blijkt dat de lokale
aanpak aanslaat. Na de succesvolle lanceringen van Fanta Pomelo,
Aquana en Frutonic, alle 3 Belgische ontwikkelingen, zorgt deze prijs
opnieuw voor een erkenning.
Alhoewel de commercial, die de naam 'First Visit' kreeg, in het
zonnige Miami werd opgenomen, is het een op en top Belgische creatie
van Coca-Cola België en McCann-Erickson België.
Een aanmoediging om de ingeslagen lokale weg verder te
bewandelen.
Op naar een volgende prijs.....?
..be yourself
ots original text: Coca-Cola Belgium-Luxembourg
Beschikbaar op internet: http://www.belga.be & www.newsaktuell.be