---
Oké Communicator van Connect-IT ook in VS beschikbaar voor
Intel Converged Communications Platform
---
Vernieuwende call- en contactcenteroplossing voor
MKB-markt in VS
Weert, 01/31/2002
Oké Communicator, het softwareproduct van Connect-IT voor call- en
contactcenters, is vanaf dit eerste kwartaal van 2002 ook op de
Amerikaanse markt beschikbaar voor het Intel Converged Communications
Platform. De vernieuwende applicatie heeft één wachtrij voor telefoon-,
fax-, e-mail-, webchat- en webcallverkeer in contactcenters. Kleine en
middelgrote contactcenters, extern of binnen een bedrijf, kunnen via
Oké Communicator en het Intel Converged Communications Platform hun
communicatie- en automatiseringsmogelijkheden snel en rendabel
uitbreiden.
Het Intel Converged Communications Platform is een op standaards gebaseerd,
"application-ready" platform met een set open hardware- en
softwarebouwstenen. Ze zijn ontwikkeld om te voldoen aan de
snelveranderende communicatiebehoeften van e-businesses. Op het
application-ready platform kunnen gebruikers met bijkomende toepassingen
functionaliteit toevoegen om tegemoet te komen aan hun bedrijfsbehoeften.
Daarvoor moeten ze geen dure of ingewikkelde hardware toevoegen.
"De combinatie van Oké Communicator en het Intel Converged Communications
Platform levert een krachtige oplossing op die zowel traditionele spraak-
als IP-gebaseerde telefonie ondersteunt", aldus Jose Picazo, general
manager van de Intel-divisie Enterprise Communications Solutions. "Klanten
kunnen daardoor in hun eigen tempo migreren zonder overinvestering. De
combinatie van Oké Communicator en het Intel Converged Communications
Platform maakt het bovendien mogelijk convergente communicatie snel en
kosteneffectief in handen te geven van bedrijven die er het meest behoefte
aan hebben."
In de VS zijn acht bedrijfskritieke features van Oké Communicator
beschikbaar voor het Intel Converged Communications Platform:
- Auto Attendant (verlicht de werkbelasting van contactcenteragenten)
- Automatic Call Distributor (ACD stuurt telefoontjes naar
contactcenteragenten op basis van onderwerp, bekwaamheid en
beschikbaarheid)
- Call Center
- Multimedia Contact Center
- Fax Server
- Interactive Voice Response (IVR geeft antwoord op veelgestelde vragen via
bandopnamen)
- Unified Messaging (om faxen en voicemails in één inbox te ontvangen)
- Soft phone (geautomatiseerde tool voor telefoonbeheer op basis van
"screen pop-ups")
Het Intel Converged Communications Platform en de daarbij horende
applicatie van Connect-IT maken zakelijke telefoniefeatures beschikbaar
voor kleine interne of externe contactcenters vanaf 5 agenten. Die
functionaliteiten waren vroeger alleen betaalbaar voor grote bedrijven en
contactcenters. Ze werden traditioneel apart verkocht en het was duur om ze
te upgraden.
Oké Communicator wordt in de VS via Catalyst Telecom verkocht en
geïnstalleerd door value-added resellers (VAR's) en systeemintegrators.
Catalyst Telecom verenigt meer dan 11.000 VAR's en boekte in 2000 een omzet
van 600 miljoen dollar in telecommunicatiesystemen.
Connect-IT zet met de VS-lancering een nieuwe stap in de internationale
verkoop van Oké Communicator, dat sinds begin 2000 bestaat en inmiddels al
in gebruik genomen is door klanten in verschillende landen. "Het aanbieden
van Oké Communicator bij het Intel Converged Communications Platform op de
Amerikaanse en Europese markt zal ons helpen onze markpenetratie te
versterken", zegt Leon Thoolen, CEO van Connect-IT. "Tot nu hebben we ons
geconcentreerd op de verkoop in de Benelux van het door ons zelf
ontwikkelde product. Nu is het tijd voor de internationale doorbraak."
Oké Communicator is ook een standaardonderdeel van de Europese versie van
het Intel Converged Communications Platform. Connect-IT heeft met Intel
samengewerkt om het platform aan te passen aan de behoeften van de Europese
markt. De Engelse versie van de productsuite werd gelanceerd in juni 2001
en wordt beschikbaar in vijf additionele talen: Nederlands, Frans, Duits,
Spaans en Italiaans. De lokalisering pakt de telefonietechnische
verschillen aan tussen, en zelfs binnen, de Europese landen. Zo zijn er
lokale verschillen in wetgeving, terminologie, telefoondisplays,
protocollen, netwerken, beltonen en nummerstructuren.
Het contactcenterproduct Oké Communicator is sinds begin 2000 op de markt.
Het is beschikbaar in acht talen: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans,
Catalaans, Noors en Pools. Connect-IT kan zijn bestaande applicatie op één
week tijd beschikbaar maken in een bijkomende taal. Oké Communicator is
reeds in gebruik bij klanten in zeven landen: België, Nederland, Duitsland,
Spanje, Noorwegen, Polen en Curaçao.
---
END
---
Over Connect-IT
Connect-IT Communication, een 100%-dochter van Telematica
International, is een computertelefoniebedrijf. Zijn
softwaretoepassing Oké Communicator optimaliseert de
communicatie in interne en externe contactcenters met 25
tot 200 agenten. De applicatie automatiseert en integreert
de inkomende en uitgaande communicatie via verschillende
kanalen (telefoon, fax, e-mail, voicemail). Oké
Communicator transformeert een Windows NT/2000-systeem tot
een multimedia-contactcenter en integreert traditionele
PBX (Private Branch Exchange)-, ACD (Automatic Call
Distributor)-, IVR (Interactive Voice Response)-,
voicemail-, Unified Messaging- en faxsystemen. De
toepassing maakt on-linetoezicht en real-time-rapportering
en -bijsturing mogelijk. Ze is schaalbaar en
geoptimaliseerd voor een snelle installatie, configuratie
en integratie met andere systemen door value-added
resellers (VARs). Interelectra, Rabobank, Manpower en NBBS
Reizen gebruiken de applicatie van Connect-IT in hun
contactcenters.
Voor meer informatie
Connect-IT (www.connect-it.ti.nl), Schatbeurderlaan 10,
Postbus 109, NL-6000 AC Weert
Leon Thoolen, CEO, tel: +31 (0)495 584 800, fax: +31
(0)495 547 711
e-mail: l.thoolen@connect-it.ti.nl
NewsEngine PR (www.newsenginepr.com), Claudia Mairböck,
tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail:
claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:CIT0005-1A0876