Ingezonden persbericht
31 Januari 2002
Newtel Essence tekent contract met De Unie
Vianen, 31 januari 2002 - Newtel Essence, aanbieder van Klant Contact Management oplossingen, is door De Unie gekozen als ontwikkelaar, integrator en implementator van een aantal CRM toepassingen. Het nieuwe CRM systeem vormt voor De Unie, vakbond voor industrie en dienstverlening, een belangrijk hulpmiddel bij het bieden van 'betrouwbaar eigentijds maatwerk' aan haar leden waar het gaat om een grotere klantgerichtheid en het beter centraal stellen van haar klanten- en ledenbehoeften. Als zodanig helpt het CRM-systeem De Unie zich te onderscheiden ten opzichte van andere vakorganisaties.
Kwaliteit van de dienstverlening
De 'vakbondswereld' is de laatste jaren sterk veranderd, een verandering die zich in de komende jaren zal doorzetten. Deze veranderingen kenmerken zich onder andere doordat de behoefte van de leden aan individuele dienstverlening toeneemt en de diversiteit aan communicatiekanalen toeneemt. Hoewel telefoon, brief en persoonlijk contact een belangrijke rol (blijven) spelen in de communicatie tussen De Unie en haar leden, wordt steeds vaker gekozen voor communicatie via fax, email en internet. Het samenbrengen van die - steeds groter wordende - communicatiestromen op de werkplek van de juiste medewerker(s) en de tijdige afhandeling daarvan wordt steeds complexer. Dat bemoeilijkt het bieden van de door De Unie gewenste 'kwaliteit van dienstverlening' in termen van hoe goed, hoe snel en hoe direct het ledencontact moet worden afgehandeld. Kwaliteit van dienstverlening betekent dat de gegevens van de leden toegankelijk moeten zijn, de administratie van eerdere contacten inzichtelijk, inzicht in de voortgang van zaken die voor een lid worden afgehandeld en snelle toegang tot correspondentie en dossiers.
Benadering
Paul van der Loos, directeur Centrale Organisatie van De Unie: "Kwaliteit van dienstverlening is een bedrijfsbenadering in werkwijzen en de inzet van ICT-systemen waarmee het directe contact met onze leden kan worden ondersteund - en belangrijke ledeninformatie direct raadpleegbaar - en dossiers tijd- en plaatsonafhankelijk toegankelijk zijn. Deze bedrijfsmatige benadering vereist inzicht in de resultaten van uitgevoerde bedrijfsplannen en gepleegde investeringen. Dit betekent voor De Unie een meer resultaatgerichte werkwijze, een duidelijker inzicht in de toekomstige positie van de organisatie en het beter kunnen vaststellen van de financiële effecten op korte en lange termijn van bedrijfsplannen en investeringen. Voor dit inzicht zijn cijfermatig onderbouwde rapportages noodzakelijk (managementrapportages). De rapportages maken het mogelijk om beslissingen te nemen over doorgaan, stoppen of aanpassen van activiteiten, bedrijfsplannen en investeringen."
Op de vraag waarom De Unie voor Newtel Essence heeft gekozen, antwoordt Van der Loos: "Tijdens de voorselecties van leveranciers wist Newtel Essence onze aandacht te vestigen op hun grondige aanpak en het inlevingsvermogen naar de klant. Wij waren op zoek naar één partij die ons volledig kan ondersteunen bij de opzet en implementatie van een 'eigentijds' en integraal ICT systeem. Newtel Essence is de partij waar wij dit vertrouwen in hebben."
Rol Newtel Essence
Serge Poppes, Managing Director van Newtel Essence: "Bij De Unie is het onze taak om een nieuw ledeninformatiesysteem te implementeren waarin de verschillende communicatiekanalen zoals telefonie, post, fax, IVR, email en internet aan elkaar worden gekoppeld. Medewerkers van De Unie krijgen straks transparant toegang tot o.a. ledengegevens, telefonie, internet, email en elektronische dossiers." Poppes vervolgt: "Voor De Unie fungeert Newtel Essence als centraal aanspreekpunt voor architectuur, systeemintegratie, levering van systemen en applicaties en voor service en onderhoud."
###
Over Newtel Essence
Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met kun klanten en/of business partners willen optimaliseren. Met de behoeften van deze klanten/business partners inclusief de daarbijbehorende contactmomenten als uitgangspunt, combineert Newtel Essence in haar Klant Contact Management oplossingen zowel Informatie als (Tele)Communicatie Technologie. Voor een opdrachtgever betekent dit dat een klant of business partner met de opdrachtgever kan communiceren op de wijze en het tijdstip dat hij/zij kiest zonder dat het gebruik van communicatiekanalen of een combinatie daarvan resulteert in inefficiënties, een onvolledig klantenbeeld en/of een lagere kwaliteit van de dienstverlening. Medewerkers van de opdrachtgever krijgen tijd- en locatieonafhankelijk toegang tot een integraal relatiedossier en de benodigde communicatiekanalen.
Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, NICE en Siebel Systems.
Over De Unie
De Unie is een eigentijdse vakbond voor zelfbewuste mensen met ruim 100.000 leden in de profit en non-profit sector. De Unie is een onafhankelijke vakorganisatie en dat onderscheidt haar van de meeste andere vakbonden. Ze heeft geen binding met politieke partijen, religieuze of andere levensbeschouwelijke organisaties. Binnen De Unie wordt veel aandacht besteed aan elk lid, individueel of deel uitmakend van een collectief. De Unie is partij bij ruim 50 bedrijfstak-, concern- en ondernemings-CAO's die worden afgesloten en treedt daarbij op als belangenbehartiger van haar leden bij fusies en reorganisaties. Daarnaast geeft De Unie advies op het gebied van belastingen, winstdeling, pensioenen, medezeggenschap en andere aan werk en inkomen gerelateerde zaken. Verder biedt De Unie diverse services aan haar leden op het gebied van reizen, financiële planning, loopbaanplanning en verzekeringen.