Ingezonden persbericht

Manpower zet technologie van NCorp in voor werving en selectie Manpower verfijnt matching van kandidaten en vacatures met Ijen-zoektechnologie

Cambridge (GB), 30 januari 2002 - Manpower, wereldwijd en toonaangevend wervingsbureau voor gespecialiseerde, flexibele en vaste arbeidskrachten, gaat de Ijen-technologie van NCorp gebruiken. Deze technologie wordt de basis voor het matching-systeem van kandidaten en vacatures voor alle Manpower-activiteiten in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. Manpower gebruikt als eerste bedrijf in de werving- en selectiebranche deze technologie, die net zo werkt als de complexe matching-structuur van het menselijk brein. Ijen kreeg de voorkeur boven een aantal toonaangevende gespecialiseerde softwareoplossingen op het gebied van Human Resource.

Manpower gebruikt hoogwaardige technologieën om continu de werving- en selectieprocessen door haar consultants te verfijnen. De meeste datasystemen maken gebruik van zoekmethodes op basis van enkele sleutelwoorden. Ijen echter ontwikkelt een geavanceerd begrip van de aard en inhoud van de beste match tussen een kandidaat en een vacature. In een wereldwijde markt met toenemende concurrentie kunnen bedrijven met deze technologie snel en efficiënt kwalitatief hoogstaande en flexibele arbeidskrachten vinden. Hierdoor neemt de productiviteit toe en wordt de concurrentiepositie versterkt.

Met de krachtige Ijen-technologie van NCorp kunnen consultants van Manpower kandidaten en vacatures sneller, efficiënter en accurater aan elkaar koppelen. Ijen kan complexe data op een intelligente en intuïtieve manier verwerken en wordt volledig geïntegreerd met PowerBase.Net. Dit is het nieuwe, op het web gebaseerde bedrijfssysteem van Manpower. Het bedrijf investeerde 25 miljoen euro in de ontwikkeling van dit systeem, dat begin dit jaar als eerste in Nederland in gebruik wordt genomen.

Yoav Michaely, Managing Director van Manpower EMEA, zegt over de nieuwe technologie: "Onze consultants selecteren kandidaten op basis van verschillende criteria, zoals vaardigheden, locatie, beschikbaarheid en persoonlijkheid. Met Ijen kunnen onze adviseurs nog beter die kandidaten selecteren, die het best voldoen aan de specifieke eisen van onze klanten. De selectie van de juiste kandidaten voor de juiste baan zal hierdoor nog sneller en effectiever worden."

De implementatie van Ijen bij Manpower is de eerste binnen een Human Resources-omgeving. De geavanceerde matching-technologie heeft zich echter al ruimschoots bewezen voor het genereren van relevante gepersonaliseerde klantinformatie in commerciële en directe-verkoopomgevingen. Verder is de Ijen-technologie van NCorp succesvol toegepast door een aantal bekende e-business-bedrijven.

"Ijen is speciaal ontwikkeld voor toepassing binnen gestructureerde dataomgevingen, waar toegang tot accurate informatie op basis van diverse parameters en criteria essentieel is. Daarom is deze technologie ook zeer geschikt voor de werving- en selectiebranche", aldus Nick Bidmead, CEO van NCorp. "De consultants van Manpower kunnen het potentieel van hun gehele database nu optimaal benutten en de kwaliteit van de matches verbeteren. Dit is met de traditionele Structured Query Language, SQL, niet mogelijk."

Manpower
Manpower, Inc. is wereldwijd marktleider voor werving en selectie en voor personeelsmanagementdiensten en -oplossingen. Het bedrijf heeft 3,800 vestigingen in 59 landen. Jaarlijks helpt Manpower meer dan 2,7 miljoen mensen aan werk. Bovendien is het bedrijf marktleider op het gebied van personeel-assessments en personeelstrainingen. Manpower biedt via haar merken Brook Street, Elan, The Empower Group en Jefferson Wells een brede reeks van diensten op het gebied van werving en selectie, uitzendwerk en consultancy over de gehele wereld.