SPS Gensys en Kenson partners in Engelse markt

Reeuwijk, 30 januari 2002 - SPS Gensys, de toonaangevende Nederlandse aanbieder van complete ICT-beheeroplossingen, heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het Britse Kenson Network Engineering, een ICT-leverancier en -dienstverlener met als kernactiviteit netwerksupport. Kenson gaat in het Verenigd Koninkrijk de Gensys Product Suite verkopen en zal bovendien remote management services aanbieden met gebruikmaking van Gensys.

Gensys is een multiplatform beheersysteem voor het uitvoeren van routinematige beheertaken op afstand. Het systeem controleert 24 uur per dag op betrouwbare en kosteneffectieve wijze de beschikbaarheid van bedrijfsprocessen, netwerken en netwerkonderdelen. Gensys werkt pro-actief: als er verstoringen dreigen te ontstaan zorgt Gensys automatisch voor een probleemmelding naar de beheerder en waarborgt het daarmee de kwaliteit van de ICT van organisaties.

SPS Gensys meent in Kenson een geschikte partner te hebben gevonden voor een actieve benadering van de Engelse markt. 'De producten en diensten van Kenson sluiten nauw aan bij onze strategie', aldus Mike den Buurman, Commercieel Directeur bij SPS Gensys. 'Met Kenson is SPS Gensys in staat om ook in het VK flexibele management services aan te bieden tegen de laagst mogelijke kosten.' Behalve reseller wordt Kenson ook gebruiker van het automatische beheersysteem. Een van de diensten die Kenson momenteel biedt, is het beheer op locatie. Kenson wil zijn dienstverlening optimaliseren en uitbreiden met remote beheer en zal ook daarbij Gensys inzetten.

SPS Gensys
Buitenomweg 17
Postbus 92
2810 AB REEUWIJK.
Tel.: 0182 - 30 22 22
Fax: 0182 - 30 23 23
www.sps.nl en www.gensys.nl.

SPS Gensys
Het Nederlandse SPS Gensys is de toonaangevende leverancier van ICT-beheeroplossingen. Meer dan 300 nationale en internationale organisaties maken gebruik van de Gensys producten en diensten. Gensys wordt ook ingezet in het eigen RES-Q remote beheercentrum, waar een team van specialisten maximale beschikbaarheid garandeert bij meer dan 50 organisaties. Daarnaast levert SPS Gensys advies, technische ondersteuning en implementatiediensten op het gebied van Service Level Management, Unix, Windows NT/2000/XP, Oracle, SQL-Server, Progress en MS Exchange.


Ingezonden persbericht