Ingezonden persbericht
Integratie van toepassingen en handelspartners voor klanten als WWRE, Best
Buy, Long Drugs, N.E.W. en SUPERVALU
In de retailbranche zijn klanten en handelspartners voor de uitvoering van
bedrijfskritieke transacties sterk afhankelijk van informatie-uitwisseling
tussen diverse bedrijfssystemen. Daarom hebben detailhandelaars baat bij
een platform voor complete end-to-end-integratie, zowel van de systemen
binnen een bedrijf als van externe systemen. Het webMethods-
integratieplatform stelt organisaties in staat om bedrijfstoepassingen,
legacy-systemen, databases en Electronic Data Interchange (EDI)-systemen
makkelijk aaneen te koppelen.
Het webMethods-integratieplatform zal WWRE helpen om de kosten in de
bedrijfsketens van haar leden te verminderen door integratie voor zowel
interne toepassingen als externe communicatie met partners te bieden.
Daarnaast zal het platform de toegankelijkheid en adoptie van WWRE's
belangrijkste producten en diensten versnellen, zoals onderhandelingen en
veilingen, gezamenlijke planning met partners en supply chain-logistiek.
Als resultaat van WWRE's keuze voor het webMethods-integratieplatform
profiteren haar leden van de mogelijkheid om de webMethods-technologie te
gebruiken voor hun eigen interne applicatie-integratie. Daardoor kunnen ze
de meest efficiënte, op standaarden gebaseerde communicatie met
handelspartners realiseren.
Longs Drug Stores uit Californië gebruikt het webMethods-integratieplatform
voor de koppeling van de website van het bedrijf met een extern
creditcard-autorisatiesysteem en klantgegevens die zich in verschillende
filialen bevinden.
SUPERVALU heeft webMethods gekozen als oplossing voor Enterprise
Application Integration (EAI). Op dit moment verzorgt het
webMethods-integratieplatform reeds een naadloze integratie met UCCNet, een
stichting voor elektronische handel voor de retailbranche. Daardoor kan
SUPERVALU onder meer gegevens over nieuwe producten en veranderingen in
productkenmerken in real-time ontvangen van fabrikanten.
Over webMethods
PERSBERICHT
Retailbranche verbetert efficiëntie van transacties dankzij webMethods
Amsterdam - 30 januari 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende
leverancier van integratiesoftware, heeft zijn positie in de retailbranche
verstevigd. Nieuwe klanten als WorldWide Retail Exchange (WWRE), Best Buy,
Long Drugs, N.E.W. en SUPERVALU zullen dankzij het bedrijf de efficiëntie
van hun transacties met klanten en leveranciers verbeteren. Dat gebeurt
door de koppeling van hun systemen met die van hun handelspartners via het
webMethods-integratieplatform. Dat heeft ook implicaties voor de Benelux,
waar onder meer C&A Europe, Delhaize Group, Ahold en Laurus lid zijn van de
elektronische marktplaats WWRE. Die wereldwijde organisatie heeft 59 leden
in 130 landen, met een gezamenlijke jaaromzet van ongeveer $845 miljard dollar.
WWRE
Op basis van het integratieplatform van webMethods gaat WWRE een flexibele
architectuur bouwen voor de inzet van best-of-breed-toepassingen. De
on-linemarktplaats voor retailers in de segmenten voeding, textiel/thuis,
drogisterijen en algemene artikelen wil daarmee de kosten verminderen voor
productontwikkeling, procurement en supply chain-processen in de
retailbranche. webMethods zal de onderliggende integratie voor WWRE's
IT-infrastructuur leveren, waardoor alle leden een groot aantal
procurement- en handelstransacties kunnen uitvoeren.
"De retailbranche heeft met WorldWide Retail Exchange een krachtige
bondgenoot gekregen: de marktplaats heeft haar leden al meer dan $225
miljoen aan besparingen opgeleverd dankzij diensten die samenwerking en
onderhandelingen tussen haar leden verbeteren", zegt David Mitchell, chief
operating officer van webMethods. "Dankzij webMethods' integratie van
interne en externe toepassingen zal dat bedrag blijven stijgen, doordat
steeds meer producten en diensten kunnen worden ingezet op basis van de
webMethods-integratiebackbone."
Andere klanten in de retailbranche
De stevige positie binnen de retailbranche heeft de leverancier van
integratiesoftware ook te danken aan de volgende retailgiganten die voor
het webMethods-integratieplatform hebben gekozen:
Best Buy Co, een aanbieder van consumentenelektronica,
entertainmentsoftware en huishoudelijke apparaten, heeft het
webMethods-integratieplatform geselecteerd om de externe communicatie met
fabrikanten te centraliseren. Met het webMethods-integratieplatform kan
Best Buy gegevens direct uit toepassingen zoals Retek halen, hetgeen
resulteert in meer accurate en snellere informatievoorziening. Met de
oplossing kan Best Buy ook XML- en EDI-data via internet versturen.
N.E.W. Customer Service Companies, een belangenorganisatie voor
consumenten, heeft het webMethods-integratieplatform gekozen om de
kwaliteit te verbeteren van de klanteninformatie die tussen de klant,
N.E.W. en externe servicecentra wordt uitgewisseld.
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van
integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in
staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door
bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en
werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming
worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het
integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe
bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de
efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke
processen stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax,
Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa,
Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten,
waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman
Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische
partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision,
Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2
Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en
Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op
www.webmethods.com.
Contactpersonen:
Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com
Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl