Gemeente Oostzaan
Informatie gemeentelijke belastingen
Aangifte inkomstenbelasting
Het ophogingpercentage van 13% vervalt!
Voor 1 april 2002 moet u de aangifte inkomstenbelasting 2001 opsturen
naar de belastingdienst. Op de aangifte moet u de WOZ-waarde van uw
woning invullen. In 2001 heeft u van de gemeente de nieuwe WOZ-waarde
ontvangen. Omdat iedere gemeente in 2001 de nieuwe waarden heeft
verstrekt, komt het ophogingpercentage van 13% voor Oostzaan te
vervallen. Het is dus niet meer nodig om de WOZ-waarde te verhogen met
13% voor de inkomstenbelasting.
Andere woning gekocht?
Heeft u een woning gekocht en u wilt de waarde van deze woning weten,
wat moet u doen? Het aanvragen van een WOZ-beschikking doet u door
middel van een schriftelijk verzoek aan de Gemeente Oostzaan, cluster
Financiën & Belastingen, Postbus 15, 1510 AA Oostzaan. In dit verzoek
vermeldt u uw naam en adres maar ook het adres van de gekochte woning
en de datum waarop de overdracht bij de notaris heeft plaatsgevonden.
Ook moet u een kopie van de overdrachtsakte meesturen. Het is niet
mogelijk een WOZ-beschikking aan te vragen wanneer alleen een
voorlopig koopcontract is getekend. Zorgt u er ook voor dat het
verzoek is ondertekend en voorzien is van een datum. Na ontvangst van
uw verzoek zal deze in behandeling worden genomen. Als het verzoek
wordt goedgekeurd zal de WOZ-beschikking worden toegestuurd. U dient
rekening te houden met een behandelperiode van 10 werkdagen.
WOZ-beschikking en de euro
In 2001 heeft u van de gemeente een WOZ-beschikking ontvangen met
daarop de nieuwe waarde van uw woning of andere onroerende zaak. Op
deze beschikking stond de waarde zowel in guldens als euro's vermeld.
U ontvangt dus geen aparte WOZ-beschikking meer in euro's.
Kopie WOZ-beschikking
De WOZ-beschikking ontvangt u eens in de vier jaar. Het is daarom
belangrijk dat u de WOZ-beschikking goed bewaart. Wanneer u de
WOZ-beschikking toch bent kwijtgeraakt, kunt u een kopie aanvragen
maar het opvragen van een kopie kost wel 11,35.
Op werkdagen tussen 8.45 en 12.00 uur kunt u een kopie aanvragen bij
mw. B. van Rooij tel. 075- 684 7715. De kopie kunt u dan tijdens
openingstijden en na betaling van 11,35 ophalen bij de afdeling
Burgerzaken. U moet wel een geldig legitimatiebewijs meenemen.
Inlichtingen
Voor inlichtingen kunt u op werkdagen tussen 8:45 en 12:00 uur terecht
op het gemeentehuis of op telefoonnummer 075 - 684 77 15.