Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Het Net sluit samenwerkingsverband met Glamago
Naast officiële sites nu ook Clubs van bekende Nederlanders

Amersfoort, 29 januari 2002 -- Clubs van Het Net, de grootste community site van Nederland, sloot onlangs een samenwerkingsverband met Glamago, de portal voor officiële sites van bekende Nederlanders. Naast het bewonderen van hun idolen op www.glamago.com, kunnen fans nu ook vragen stellen aan de beroemdheden; via de FanClubs op www.clubs.nl.
Inmiddels hebben Katja Schuurman, Josefine van Asdonk, Liesbeth Kamerling, Froukje de Both, Winston Post, Georgina Verbaan, Tanja Jess, Johny de Mol, Sander Foppele en Wouter Nicolaas bij Het Net hun eigen FanClub. Uiteraard zijn deze ook direct opvraagbaar via de sites van Glamago; voor beide portals betekent de samenwerking een verbreding van hun aanbod.

Op de sites van Glamago houden de artiesten onder andere zelf een dagboek bij en zijn videofilmpjes te zien die door hen zelf gemaakt zijn. De FanClubs zijn geheel in de stijl van Glamago vormgegeven en worden beheerd door vrijwilligers, die de FanClubs zo aantrekkelijk mogelijk maken voor hun leden.

Kruisbestuiving
"We realiseren ons dat kruisbestuiving tussen de artiest en de fans van groot belang is", aldus Betty de Groot, partner bij Glamago. "Voor hem of haar is het leuk te weten wat er leeft binnen de fancommunity, en andersom geldt dat ook. In Het Net hebben wij een prima partner gevonden, waarmee zowel de sites van Clubs als van Glamago nog aantrekkelijker worden voor bezoekers. Bovendien opent de samenwerking mogelijkheden voor allerlei gesponsorde events."

Op www.clubs.nl zijn al honderden clubs over de beroemdheden te vinden. "Deze zullen gewoon blijven bestaan", zegt Paul van den Bogaart, productmanager van Clubs bij Het Net. "De officiële FanClubs komen er dus bij, Clubs waarvan de fans weten dat deze door de artiest zelf bezocht worden. Het enthousiasme van de vrijwilligers om hierin actief te zijn is enorm!"

Over Het Net
Het Net is een van de grootste internetaanbieders in Nederland en valt onder Planet Media Group, waar ook Planet Internet onderdeel van uitmaakt. www.clubs.nl is de grootste community site van Nederland en was in 2001 één van de grootste stijgers in de Multiscope top 50 van meest bezochte sites (13e plaats). Clubs is twee jaar geleden geïntroduceerd en heeft inmiddels 750.000 leden. Op dit moment zijn er 24.000 actieve clubs over zeer uiteenlopende onderwerpen. In december 2001 bedroeg het aantal pageviews 16 miljoen.

Over Glamago
www.glamago.com is een jonge snelgroeiende onderneming, waarbij inmiddels 43 artiesten zich hebben aangesloten. Doelstelling van Glamago.com is het commercieel exploiteren van deze website (2 miljoen pageviews per maand), het leveren van unieke content, zoals streaming video opnames van en door de artiesten en product/bedrijfs presentaties met BN-ers, geschikt voor websites van klanten. Daarnaast richt Glamago zich op de mobiele markt door middel van SMS en 0909 activiteiten.


__