Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Het Net sluit samenwerkingsverband met Glamago
Naast officiële sites nu ook Clubs van bekende Nederlanders
Amersfoort, 29 januari 2002 -- Clubs van Het Net, de grootste community site
van Nederland, sloot onlangs een samenwerkingsverband met Glamago, de portal
voor officiële sites van bekende Nederlanders. Naast het bewonderen van hun
idolen op www.glamago.com, kunnen fans nu ook vragen stellen aan de
beroemdheden; via de FanClubs op www.clubs.nl.
Inmiddels hebben Katja Schuurman, Josefine van Asdonk, Liesbeth Kamerling,
Froukje de Both, Winston Post, Georgina Verbaan, Tanja Jess, Johny de Mol,
Sander Foppele en Wouter Nicolaas bij Het Net hun eigen FanClub. Uiteraard
zijn deze ook direct opvraagbaar via de sites van Glamago; voor beide
portals betekent de samenwerking een verbreding van hun aanbod.
Op de sites van Glamago houden de artiesten onder andere zelf een dagboek
bij en zijn videofilmpjes te zien die door hen zelf gemaakt zijn. De
FanClubs zijn geheel in de stijl van Glamago vormgegeven en worden beheerd
door vrijwilligers, die de FanClubs zo aantrekkelijk mogelijk maken voor hun
leden.
Kruisbestuiving
"We realiseren ons dat kruisbestuiving tussen de artiest en de fans van
groot belang is", aldus Betty de Groot, partner bij Glamago. "Voor hem of
haar is het leuk te weten wat er leeft binnen de fancommunity, en andersom
geldt dat ook. In Het Net hebben wij een prima partner gevonden, waarmee
zowel de sites van Clubs als van Glamago nog aantrekkelijker worden voor
bezoekers. Bovendien opent de samenwerking mogelijkheden voor allerlei
gesponsorde events."
Op www.clubs.nl zijn al honderden clubs over de beroemdheden te vinden.
"Deze zullen gewoon blijven bestaan", zegt Paul van den Bogaart,
productmanager van Clubs bij Het Net. "De officiële FanClubs komen er dus
bij, Clubs waarvan de fans weten dat deze door de artiest zelf bezocht
worden. Het enthousiasme van de vrijwilligers om hierin actief te zijn is
enorm!"
Over Het Net
Het Net is een van de grootste internetaanbieders in Nederland en valt onder
Planet Media Group, waar ook Planet Internet onderdeel van uitmaakt.
www.clubs.nl is de grootste community site van Nederland en was in 2001 één
van de grootste stijgers in de Multiscope top 50 van meest bezochte sites
(13e plaats). Clubs is twee jaar geleden geïntroduceerd en heeft inmiddels
750.000 leden. Op dit moment zijn er 24.000 actieve clubs over zeer
uiteenlopende onderwerpen. In december 2001 bedroeg het aantal pageviews 16
miljoen.
Over Glamago
www.glamago.com
__