Ingezonden persbericht
Licentie-inkomsten nemen met 40 % toe ten opzichte van vorige kwartaal;
totale omzet neemt met 21 % toe
"webMethods' toewijding aan het succesvol maken van onze klanten en het
leveren van toonaangevende oplossingen stelde ons in staat om een beter
kwartaal te draaien dan verwacht", aldus Phillip Merrick,
bestuursvoorzitter en CEO van webMethods. "Door aan te tonen hoe onze
integratieoplossingen daadwerkelijk van waarde zijn voor onze klanten,
konden we ons bedrijf en onze producten differentiëren en ons marktaandeel
aanmerkelijk vergroten. Nu de economie begint te verbeteren, zal
webMethods' financiële positie en technologisch leiderschap ons in staat
stellen om te profiteren van de solide vraag naar ondernemingsbrede
integratieoplossingen."
Partnerovereenkomsten:
Webservices:
Over webMethods
PERSBERICHT
webMethods maakt financiële resultaten over derde kwartaal bekend
Amsterdam - 29 januari 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende
leverancier van integratiesoftware, heeft de financiële resultaten
bekendgemaakt van het derde kwartaal van boekjaar 2002, dat eindigde op 31
december 2001.
De totale omzet bedroeg $49,1 miljoen, een stijging van 21 % ten opzichte
van het vorige kwartaal. De inkomsten uit softwarelicenties bedroegen het
afgelopen kwartaal $30,4 miljoen, een stijging van 40 % ten opzichte van
het vorige kwartaal. Het nettoverlies over het derde kwartaal van boekjaar
2002, exclusief kosten in verband met vergoedingen in aandelen, goodwill en
afschrijvingen, bedroeg $2,6 miljoen ($0,05 per aandeel), een verbetering
van 68 % ten opzichte van het nettoverlies over het vorige kwartaal, dat
$8,1 miljoen ($0,16 per aandeel) bedroeg, exclusief reorganisatiekosten en
afschrijvingen. Inclusief de kosten in verband met vergoedingen in
aandelen, goodwill en afschrijvingen bedroeg webMethods' nettoverlies over
het derde kwartaal van boekjaar 2002 $13,9 miljoen ($0,28 per aandeel).
"In kalenderjaar 2001 hebben we onze totale omzet met 27 % vergroot ten
opzichte van kalenderjaar 2000, ondanks de economische recessie in de
Verenigde Staten", zegt Mary Dridi, CFO van webMethods. "Het afgelopen
kwartaal is onze omzet met 21 % gestegen, terwijl onze uitgaven slechts met
4 % zijn gestegen dankzij onze voortdurende kostenbeheersing. Bovendien is
onze balans nog steeds erg sterk, met een bedrag van meer dan $210 miljoen
aan liquide middelen."
Kwartaalnieuws
Groeiend marktaandeel:
Gedurende het kwartaal won webMethods belangrijke orders van bedrijven uit
de hele wereld. Dankzij 50 nieuwe klanten, die een dwarsdoorsnede vormen
van bedrijven uit alle geografische regio's, groeide webMethods'
marktaandeel aanmerkelijk. Belangrijke nieuwe en vervolgorders die in het
afgelopen kwartaal werden geboekt, waren onder meer afkomstig van de
volgende bedrijven: 7-Eleven, Airgas, Baker Hughes Incorporated, The Black
and Decker Corporation, Canfor Corporation, Charter Communications,
Commonwealth Bank of Australia, Dade Behring, Dell, FirstEnergy Corp.,
Hitachi America, HP Hood, Idaho Power, Insurance Corporation of British
Columbia, Kaman Corp., Lucent Technologies, Mitsubishi Corporation, N.V.
Steel 24-7, Office Depot, Osaka Sanso Kogyo, Potash Corporation of
Saskatchewan, Queensland Rail, Shell Canada, Staples, ST Assembly Test
Services, Synnex Information Technologies, The Trane Company, Time Warner
Telecom, VeriSign en WorldWide Retail Exchange.
Daarnaast blijft het bedrijf zich richten op de openbare sector. Met nieuwe
opdrachten van onder meer het Amerikaanse Department of Navy, bedient
webMethods nu meer dan 50 overheidsinstanties.
Klanten in productie:
In het afgelopen kwartaal namen talloze klanten integratieoplossingen in
gebruik op basis van het webMethods-integratieplatform. Klanten die dit
kwartaal hun implementaties afrondden zijn onder meer: Bank of America,
Kingston Technology, Lubrizol, Marathon Ashland Petroleum, Motorola, NEC
Electronics, PerkinElmer Optoelectronics, Rohm and Haas en Sun Microsystems.
Het afgelopen kwartaal tekende webMethods nieuwe partnerovereenkomsten of
breidde het bedrijf bestaande partnerovereenkomsten uit met AMS, Andersen
en BroadVision. Die relaties zorgden dit kwartaal voor verschillende grote
opdrachten. De relatie tussen webMethods en I2 wierp ook zijn vruchten af,
met verscheidene gezamenlijke klanten die dit kwartaal tekenden.
webMethods introduceerde het eerste en enige product voor de installatie,
integratie en het beheer van webservices in ondernemingen. Met de komst van
versie 4.6 van het webMethods-integratieplatform biedt webMethods het
fundament voor het inzetten en beheren van webservices die veilig en
naadloos geïntegreerd zijn in end-to-end bedrijfsprocessen.
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van
integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in
staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door
bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en
werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming
worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het
integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe
bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de
efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke
processen stroomlijnen.
webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax,
Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa,
Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 750 klanten,
waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman
Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische
partners van webMethods zijn onder andere Accenture, AMS, BMC, Broadvision,
Cap Gemini Ernst & Young, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2
Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en
Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op
www.webmethods.com.
Contactpersonen:
Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com
Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl