Deetman opent hoofdkantoor Experian
Den Haag - 14 Januari 2002 - Burgemeester van Den Haag de heer W. Deetman en J. Saunders, Chief Executive Officer opent op 28 januari het nieuwe Nederlandse hoofdkantoor van Experian.
Experian heeft alle Haagse kantoren in een nieuw gebouw geïntegreerd. Zowel het Kredietbureau, de Target Marketing kantoren, de Outsourcing afdeling en het bureau van Decision Support vinden daarbij een plaatsje onder één dak. Ook de diverse call center-onderdelen van Experian daarmee geïntegreerd. Bij Experian zijn 450 medewerkers werkzaam.
Het inbound call center aan de Mercuriusweg en het outbound call center aan de Neherkade worden samengesmolten tot een nieuw up-to-date contact center. Met de toevoeging van Experian's e-mail marketing dienst Experian Contact Mail ontstaat daarmee een state-of-the art contact center dat ingezet wordt voor zowel inbound als outbound diensten.
Volgens directeur Centraal Europa Hans Middelburg reageerde Deetman positief op de uitnodiging van John Saunders omdat de gemeente Den Haag in Experian een bedrijf heeft herkend dat op nationaal niveau in de voorhoede meespeelt van de informatie-sector. "Internationaal gezien speelt de Nederlandse vestiging van Experian een steeds belangrijkere rol, en dat zal zich in de toekomst voortzetten. Het nieuwe kantoor is er klaar voor", aldus Middelburg. "En de komst van Deetman is de kroon op het werk van alle Experian medewerkers."
Experian is één van de werkmaatschappijen van Great Universal Stores, een krachtige beursgenoteerde onderneming met internationale verbindingen. Experian heeft 80 vestigingen in meer dan 40 landen, de hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Orange, Californië (USA). Wereldwijd heeft Experian 12.000 medewerkers in dienst en een jaarlijkse omzet van 3 miljard gulden. In Nederland zijn 450 werknemers actief.
Volgens Call Center Manager Maickel Oolbekkink wordt met de integratie een volgende stap gezet op weg naar verbeterde dienstverlening. "Experian is een van de eerste bedrijven geweest die front- en backoffice diensten geïntegreerd heeft aangeboden aan zijn klanten. De toevoeging van e-mail marketing en de outbound-tak completeert het geheel."
Experian's informatie-oplossingen bestaan uit verschillende diensten, systemen en software op het gebied van target marketing, decision support, card processing, kredietwaardigheidsinformatie, data analyse en consultancy, customer management en database marketing.
Burgemeester Deetman verricht de openingshandeling op 28 januari om 15.30 uur. Hierna worden de gasten door het nieuwe pand rondgeleid, waarna om 16.00 uur een borrel zal plaatsvinden.
Voor het bijwonen van de opening:
Usha Mahabir
Marketing Assistant
Experian Nederland B.V.
Tel: +31 70 440 4000
usha.mahabir@experian.nl