Imtech NV
Imtech / Nieuws
Imtech Overig Nieuws
28 januari 2002
Turnkiek maakt pitstop bij Albert Heijn
Albert Heijn deed vorig jaar in bijna 700 winkels een
assortimentsaanpassing. Aan de omvangrijke operatie 'pitstop',
zoals dit project werd genoemd, werkte ook Turnkiek mee.
De filialen van de supermarktketen staan per computer in verbinding
met het hoofdkantoor van Albert Heijn. 's Nachts worden de
bestanden in de computers bijgewerkt. Wijzigingen in het
assortiment en veranderingen aan producten gaan dan over de lijn.
Met operatie 'pitstop' ging een groot aantal foodproducten uit het
assortiment. In plaats daarvan kwamen andere food- en non-food
artikelen in de schappen. Het aantal bestanden dat ten tijde van de
'pitstop' overgeseind moest worden, was daardoor vele malen groter.
In de periode voorafgaand aan de hele operatie testte Turnkiek of
de verbindingen het toegenomen dataverkeer aankonden. Waar nodig
zijn aanpassingen verricht aan de lijnen. Zo had Albert Heijn samen
met Turnkiek een supersnelle 'pitstop'.