Imtech NV

Imtech / Nieuws
Imtech Overig Nieuws

28 januari 2002

Turnkiek maakt pitstop bij Albert Heijn

Albert Heijn deed vorig jaar in bijna 700 winkels een assortimentsaanpassing. Aan de omvangrijke operatie 'pitstop', zoals dit project werd genoemd, werkte ook Turnkiek mee.

De filialen van de supermarktketen staan per computer in verbinding met het hoofdkantoor van Albert Heijn. 's Nachts worden de bestanden in de computers bijgewerkt. Wijzigingen in het assortiment en veranderingen aan producten gaan dan over de lijn. Met operatie 'pitstop' ging een groot aantal foodproducten uit het assortiment. In plaats daarvan kwamen andere food- en non-food artikelen in de schappen. Het aantal bestanden dat ten tijde van de 'pitstop' overgeseind moest worden, was daardoor vele malen groter. In de periode voorafgaand aan de hele operatie testte Turnkiek of de verbindingen het toegenomen dataverkeer aankonden. Waar nodig zijn aanpassingen verricht aan de lijnen. Zo had Albert Heijn samen met Turnkiek een supersnelle 'pitstop'.