---
KANA en TechTeam stroomlijnen SPOC Support Solutions
---
Ook Europe Direct, contactcenter van de Europese Commissie, geautomatiseerd
Lier, 01/28/2002

KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van internetgebaseerde software die een intelligente interactie met klanten mogelijk maakt, werd door TechTeam verkozen tot bevoorrechte partner voor de automatisering van haar kennisgebaseerde supportoplossingen voor grote en multinationale ondernemingen. TechTeam (Nasdaq: TEAM) koos voor KANA IQ en KANA Analytics om de knowledge base, de analytics en de e-service-component van de webgebaseerde Support Portal te automatiseren en te optimaliseren.

TechTeam ontwikkelt en beheert de "technical & customer support solutions" (contactcenters) van bedrijven als Schering-Plough, Canon, DaimlerChrysler, Ford en Visteon. In het Europe Direct Program, het contactcenter van de Europese Commissie, integreert TechTeam - samen met Equant - sinds februari 2000 Support Portalcomponenten om vragen over rechten en plichten van inwoners in de Europese Unie via SPOC (Single Point of Contact) support te beantwoorden.

De Support Portal van TechTeam is een veelzijdige supportomgeving die de groeiende complexiteit van de dienstverlening vereenvoudigt en de kostenstructuur (TCO) fundamenteel verbetert. De suite van e-serviceoplossingen in de Support Portal integreert verschillende toepassingen - van incident management, knowledge management en remote diagnostics tot diepgaande tools voor gegevensanalyse - in één webgebaseerd platform.

"Om het contactproces zoveel mogelijk te stroomlijnen, zorgt TechTeam voor een uiterst efficiënte omzetting van grote hoeveelheden gegevens naar bruikbare informatie", zegt Christoph Neut, Director Sales and Marketing bij TechTeam Europe. "Op basis van de gegevens die KANA aanlevert en illustreert met helpdesk metrics, beschikken gebruikers van onze Support Portal over dynamische diagnosetools en uitgebreide mogelijkheden voor e-learning."

De oplossingen van KANA stellen bedrijven in staat effectieve marketing-, verkoops- en diensteninteracties aan te gaan die zorgen voor nieuwe klanten en het behoud van het bestaande klantenbestand. Diepgaande analysetools en een op maat gemaakte knowledge base zijn vitale features voor bedrijven die hun business en hun klanten beter willen begrijpen. De oplossingen van KANA leveren de nodige kennis waarmee robuuste tools zorgen voor een vruchtbare interactie met de klant. Op die manier wordt een gesloten circuit gecreëerd. Dit "Get To Know Your Customer"-principe is ook de basis van het partnerschap met TechTeam.

" TechTeam heeft een sterke reputatie op het gebied van effectieve geautomatiseerde supportoplossingen", zegt Alf Saggese, Managing Director EMEA bij KANA. "Onze mogelijkheden om de interactie met de klant te verbeteren aan een lagere kost voor het contactcenter, passen perfect in het aanbod van TechTeam en zorgen voor een verdere verbetering van de dienstverlening."

Meer info over KANA IQ en KANA Analytics op www.kana.com
---
END

---
TechTeam Europe
TechTeam Europe is een filiaal van National TechTeam, Inc. met Southfield, Michigan, US als hoofdkwartier. TechTeam Europe kwam in 1996 naar Europa en heeft momenteel filialen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en België. TechTeam's pan-Europese Call Center is gevestigd te Brussel en stelt momenteel een 125-tal mensen tewerk. National TechTeam is een vooraanstaand leverancier van supportoplossingen en -diensten waarmee Fortune 1000- en multinationale bedrijven hun operationele efficiëntie, productiviteit en winst kunnen verhogen. TechTeams mogelijkheden op het gebied van (webgebaseerde) helpdesks en datamining stellen klanten in staat geavanceerde software, hardware en netwerk-technologie te gebruiken hun interne operationele proces en bijgevolg de financiële resultaten gevoelig te verbeteren. Meer informatie vind je op www.techteam.com.

Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Miriam Delaey, Marketing Co-ordinator TechTeam Europe, tel: +32 (0)2 706 26 18, fax: +32 (0)2 726 05 45, e-mail: mdelaey@techteam.com.
Sophie Messens, Blue.C communications, tel: +32 (0)16 60 96 62, fax:+32 (0)16 60 96 63,
e-mail:sophie.messens@blue-c.be
Kris Bogaerts, KANA, tel: +32 (0)3 491 98 55, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:0040-19D902