---
KANA en TechTeam stroomlijnen SPOC Support Solutions
---
Ook Europe Direct, contactcenter van de Europese
Commissie, geautomatiseerd
Lier, 01/28/2002
KANA (Nasdaq: KANA), leverancier van internetgebaseerde software die
een intelligente interactie met klanten mogelijk maakt, werd door
TechTeam verkozen tot bevoorrechte partner voor de automatisering van
haar kennisgebaseerde supportoplossingen voor grote en multinationale
ondernemingen. TechTeam (Nasdaq: TEAM) koos voor KANA IQ en KANA
Analytics om de knowledge base, de analytics en de e-service-component
van de webgebaseerde Support Portal te automatiseren en te
optimaliseren.
TechTeam ontwikkelt en beheert de "technical & customer support solutions"
(contactcenters) van bedrijven als Schering-Plough, Canon, DaimlerChrysler,
Ford en Visteon. In het Europe Direct Program, het contactcenter van de
Europese Commissie, integreert TechTeam - samen met Equant - sinds februari
2000 Support Portalcomponenten om vragen over rechten en plichten van
inwoners in de Europese Unie via SPOC (Single Point of Contact) support te
beantwoorden.
De Support Portal van TechTeam is een veelzijdige supportomgeving die de
groeiende complexiteit van de dienstverlening vereenvoudigt en de
kostenstructuur (TCO) fundamenteel verbetert. De suite van
e-serviceoplossingen in de Support Portal integreert verschillende
toepassingen - van incident management, knowledge management en remote
diagnostics tot diepgaande tools voor gegevensanalyse - in één webgebaseerd
platform.
"Om het contactproces zoveel mogelijk te stroomlijnen, zorgt TechTeam voor
een uiterst efficiënte omzetting van grote hoeveelheden gegevens naar
bruikbare informatie", zegt Christoph Neut, Director Sales and Marketing
bij TechTeam Europe. "Op basis van de gegevens die KANA aanlevert en
illustreert met helpdesk metrics, beschikken gebruikers van onze Support
Portal over dynamische diagnosetools en uitgebreide mogelijkheden voor
e-learning."
De oplossingen van KANA stellen bedrijven in staat effectieve marketing-,
verkoops- en diensteninteracties aan te gaan die zorgen voor nieuwe klanten
en het behoud van het bestaande klantenbestand. Diepgaande analysetools en
een op maat gemaakte knowledge base zijn vitale features voor bedrijven die
hun business en hun klanten beter willen begrijpen. De oplossingen van KANA
leveren de nodige kennis waarmee robuuste tools zorgen voor een vruchtbare
interactie met de klant. Op die manier wordt een gesloten circuit
gecreëerd. Dit "Get To Know Your Customer"-principe is ook de basis van het
partnerschap met TechTeam.
" TechTeam heeft een sterke reputatie op het gebied van effectieve
geautomatiseerde supportoplossingen", zegt Alf Saggese, Managing Director
EMEA bij KANA. "Onze mogelijkheden om de interactie met de klant te
verbeteren aan een lagere kost voor het contactcenter, passen perfect in
het aanbod van TechTeam en zorgen voor een verdere verbetering van de
dienstverlening."
Meer info over KANA IQ en KANA Analytics op www.kana.com
---
END
---
TechTeam Europe
TechTeam Europe is een filiaal van National TechTeam, Inc.
met Southfield, Michigan, US als hoofdkwartier. TechTeam
Europe kwam in 1996 naar Europa en heeft momenteel
filialen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en België.
TechTeam's pan-Europese Call Center is gevestigd te
Brussel en stelt momenteel een 125-tal mensen tewerk.
National TechTeam is een vooraanstaand leverancier van
supportoplossingen en -diensten waarmee Fortune 1000- en
multinationale bedrijven hun operationele efficiëntie,
productiviteit en winst kunnen verhogen. TechTeams
mogelijkheden op het gebied van (webgebaseerde) helpdesks
en datamining stellen klanten in staat geavanceerde
software, hardware en netwerk-technologie te gebruiken hun
interne operationele proces en bijgevolg de financiële
resultaten gevoelig te verbeteren. Meer informatie vind je
op www.techteam.com.
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende
e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Miriam Delaey, Marketing Co-ordinator TechTeam Europe,
tel: +32 (0)2 706 26 18, fax: +32 (0)2 726 05 45, e-mail:
mdelaey@techteam.com.
Sophie Messens, Blue.C communications, tel: +32 (0)16 60
96 62, fax:+32 (0)16 60 96 63,
e-mail:sophie.messens@blue-c.be
Kris Bogaerts, KANA, tel: +32 (0)3 491 98 55, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170,
e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:0040-19D902