Ingezonden persbericht

Afdeling Communicatie
Hilversum, 25 januari 2002

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 28 januari
Nederland 2 - 19.25 uur

TOCH PRIJSSTIJGINGEN DOOR EURO

De meeste mensen vermoedden al dat door de komst van de euro de prijzen omhoog zouden gaan. De consumentenbond maakt in deze uitzending van het TROS-consumentenprogramma RADAR bekend welke branche de boventoon voert en welke acties de bond zal ondernemen.

Daarnaast in RADAR aandacht voor een vader die waarschuwt voor de 'baby-bag'. Deze draagzak voor baby's schoot plotseling los toen de vader met zijn paar maanden oude zoontje liep te wandelen.

Veel mensen wordt jaarlijks een mooiere vakantie voorgespiegeld dan in werkelijkheid het geval is. Een rustig gelegen villa blijkt naast een rumoerige discotheek te staan en die zogenaamde pittoreske omgeving is allang vervangen door appartementen en hoogbouw. RADAR neemt de misleidende teksten in reisbrochures in deze uitzending onder de loep.

www.trosradar.nl

Presentatie: Antoinette Hertsenberg