SKYRADIO
Adverteerders hebben vertrouwen in medium radio
De bruto radiobestedingen in de eerste twee weken van 2002 liggen fors
hoger dan die in dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de
gegevens van BBC De Media en Reclame Bank. In de eerste twee weken van
dit jaar is door adverteerders voor bruto ruim 6,9 miljoen euro
besteed aan radiozendtijd. Hiermee scoort het medium ten opzichte van
de radiobestedingen in de eerste twee weken van 2001 een index van
120.
De meeste radio-adverteerders kiezen voor het non-stop muziekstation
Sky Radio 100.7 FM. Op aanzienlijke afstand staat de nummer 2 Radio 3
FM, gevolgd door Radio 538.
De grootste radio-adverteerder in de eerste twee weken van 2002 is het
Ministerie van Financiën met een besteed radiobudget van ruim 292.000
euro. Op de tweede plaats staat Yacht met 278.000 euro aan
radiobestedingen. Met bijna 247.000 euro aan reclamezendtijd op radio
is Libertel de op twee na grootste radio-adverteerder in het begin van
dit jaar.
Meer informatie over mediabestedingen
Meer informatie over de Nederlandse mediabestedingen en
radiobestedingen in het bijzonder staat vermeld op dé internetsite met
alles over radio in Nederland: Radionieuws.nl. Naast de media- en
radiobestedingen staat de site boordevol luistercijfers,
radio-onderzoeken en uiteraard het meest recente radionieuws.