Gemeente Hoogeveen


---

23 januari 2002

Inhoud


* Eerste werkgroep 'Goed wonen' van start gegaan *
* Vergadering gemeenteraad *

* Collecten *

* Geen spreekuur *

* Afdeling BWT voor publiek gesloten *

* Burgemeester Stadskanaal houdt lezing over dualisme *
* Gemeente verkoopt kavels aan Drostenraai in Noordscheschut *
* Deel Kometenlaan heet nu Poolster en Jupiter *
* Dichters en schrijvers in bieb Hoogeveen *
* Hoogeveens archief in toekomst op internet *
* Oranjegevoel ontwaakt .... *

* Mededelingen *


* Verkiezingen gemeenteraad *

* Invalidenparkeerplaats Fleminghof *

* Kapvergunningen *

* Verklaring van acceptatie melding op grond van artikel 8.19 van de Wet Milieubeheer *

* Ingekomen sloopaanvragen, bouwaanvragen en bouwmeldingen *
* Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening *

* 3e uitwerking bestemmingsplan Erflanden *
* Rectificatie toepassing artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ontwikkeling *

Eerste werkgroep 'Goed wonen' van start gegaan

De werkgroep kwantiteit is vorige week woensdag als eerste werkgroep binnen 'Goed wonen' van start gegaan. Er waren 16 mensen aanwezig, onder wie 6 individuele inwoners en verder vertegenwoordigers van Plaatselijk Belang, de Vrouwenadviescommissie (VAC), de Jeugdraad en de wooncorporaties.

Hoeveel woningen heeft Hoogeveen nodig en van welke aard? Rond deze vragen zal de werkgroep kwantiteit een advies uitbrengen. De groep zal deze maand nog tweemaal bijeenkomen.

De eerste stap die in de volgende bijeenkomst gezet moet zijn, is het verzamelen van alle relevante informatie. Zo wil de groep een lijst samenstellen van doelgroepen die extra aandacht nodig hebben qua huisvesting. Ook de omvang van deze groepen moet in beeld komen.

Goedkopere huurwoningen

De gemeente, ook vertegenwoordigd in de werkgroep, bracht cijfers mee over goedkopere huurwoningen. In 1999 was er nog een overschot van 2000 hiervan op de markt. Momenteel komen vraag en aanbod nagenoeg overeen, onder meer door sloop en verkoop van 550 huurwoningen in de tussenliggende periode. Zo'n 7800 mensen zijn op goedkopere huurwoningen aangewezen.

Poppetjes per huis

Verder meldde de gemeente dat de gemiddelde woonbezetting blijft afnemen. In 1971 woonden er gemiddeld in Hoogeveen nog 3,7 mensen in één woning. In 2001 was dit cijfer gedaald naar 2,4. De tendens is dat er jaarlijks 0,1 afgaat.

De andere werkgroepen - Kwaliteit & herstructurering, Inbreiding/uitbreiding, Wonen & zorg, Duurzaamheid & gezondheid en tot slot Rol van de partijen - gaan eind deze maand van start. In april maakt de gemeente samenvattingen en conclusies van de uitkomsten van alle werkgroepen. In mei ligt naar verwachting een concept Nota wonen ter inzage. Na de zomer stelt het college een programma op van acties die uit de definitieve nota zullen voortvloeien.

Vergadering gemeenteraad

De gemeenteraad van Hoogeveen vergadert donderdag 31 januari in het raadhuis in Hoogeveen, De vergadering, die openbaar is, begint om 19.30 uur. Aansluitend houdt burgemeester Stavast van Stadskanaal een lezing (zie elders op deze pagina). De agenda ziet er als volgt uit:
* Wijziging artikel 96 Algemene plaatselijke verordening.
* Instemming met ondertekening van het Convenant Duurzaam bouwen Drenthe.

* Bestemmingsplan West, deelplan politiebureau/gym-turnzaal.
* Afwijzing verzoek om vergoeding planschade van de heer H.J.Zwiggelaar.

* Toekenning planschadeverzoek van de heer J.A. Schonewille.
* Ongegrondverklaring bezwaar van E. de Jonge tegen toekenning planschade-vergoeding

* Ongegrondverklaring bezwaar van H. Reinders tegen afwijzing verzoek om toekenning planschade.

* Bestemmingsplan "Het Drentsche Land".

* Projectopdracht en plan van aanpak Structuurvisie Gemeente Hoogeveen.

* Nieuwe Verordening Activiteitenfonds per 1 januari 2002.
* Educatieplan 2002 en verlenging raamovereenkomst met het Alfa en Drenthe College.

* Bestemmingsplan WoonZorgComplex Pesse.

* Verordening cliëntenparticipatie integraal gehandicaptenbeleid gemeente Hoogeveen.

* Fusie van de Drentse GGD'en.

* Wijziging Verordening onroerende-zaakbelastingen 2002.
* Tegemoetkoming in aanloopkosten van de nieuwe scholengemeenschappen.

* Stand van zaken Dualisering.

* Begrotingswijziging(en) van de algemene dienst 2002.
Collecten

Volgende week houdt de Stichting 'Kun je me helpen' een cvollecte in de gemeente Hoogeveen.

Geen spreekuur

Het spreekuur van wethouder Van der Zwaag op maandag 28 januari vervalt. De spreekuren van de overige collegeleden gaan wel door.

Afdeling BWT voor publiek gesloten

De afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis is maandag 28 januari gesloten voor het publiek. De medewerkers van deze afdeling volgen dan een cursus.

Wijkplatform Krakeel zoekt nieuwe voorzitter

Het wijkplatform Krakeel is op zoek naar een nieuwe voorzitter. De vacature is ontstaan door het vertrek van opbouwwerker John van Veen van de Stichting Welzijnswerk die ook voorzitter van het platform was. Gezocht wordt nu naar een kandidaat die affiniteit met de wijk heeft. Hij of zij hoeft niet per se in Krakeel te wonen.

De wijk Krakeel wordt grondig opgeknapt. De wijk moet zich in de toekomst kunnen meten met andere nieuwbouwwijken in Hoogeveen. Om de wijk te verbeteren worden allerlei maatregelen genomen, zoals sloop, nieuwbouw, renovatie en de verkoop van bestaande en nieuwe woningen.

Schakel

Het wijkplatform vormt de schakel tussen de wijkbewoners en de uitvoerders van het wijkontwikkelingsplan. Het platform adviseert over alle plannen, die de komende jaren worden ontwikkeld en uitgevoerd door een aantal instanties, waaronder de gemeente Hoogeveen en woningstichting Woonconcept.

Het wijkplatform is op zoek naar een geschikte kandidaat voor het voorzitterschap.

Daarvoor moet de kandidaat beschikken over een aantal kwaliteiten. Hij of zij:

* is onafhankelijk.

* beschikt over jarenlange bestuurservaring.
* kan goed omgaan met mensen uit diverse disciplines.
* is thuis in het functioneren van het gemeentelijk apparaat/woningcorporaties.

* heeft kennis van de mogelijkheden (soms de onmogelijkheden) van een hulpverleningsorganisatie.

* is gewend om met vrijwilligers en professionals samen te werken en te vergaderen.

* begrijpt ideeën, opmerkingen etc. en kan deze omzetten in 'vaktaal'.

* vindt het leuk om mee te werken aan projecten die niet direct klaar zijn.

* kan vergaderingen voorzitten en is bereid buurtbewoners te vertegenwoordigen naar buiten.

* kan 'beleid' vertalen naar 'de praktijk'.
Kortom, iemand die het leuk vindt dat Krakeel straks als de mooiste wijk van Hoogeveen wordt aangeprezen. Belangstellenden kunnen bellen of faxen naar: 0528-230220. Of u schrijft een enthousiaste brief naar: de vice-voorzitter van het wijkplatform mevrouw J.H. Hartzheim-Dun, Helios 107, 7904 HC Hoogeveen.

Burgemeester Stadskanaal houdt lezing over dualisme

Burgemeester J.J. Stavast van Stadskanaal houdt donderdagavond 31 januari in het raadhuis van Hoogeveen een lezing over de rol en betekenis van raadscommissies na de gemeenteraadsverkiezingen. Aanleiding is een nieuwe wet die de dag na de verkiezingen op 7 maart in werking treedt.

Minder commissies

In deze wet - de Wet dualisering gemeentebestuur - wordt het bestuur van de gemeente op een nieuwe leest geschoeid. Zo zullen wethouders niet langer tevens raadslid zijn en verandert de werkwijze van de commissies. Stavast gaat in zijn lezing onder meer in op het terugbrengen van het aantal commissies. De raad gaat namelijk in de dualistische werkwijze alleen op hoofdlijnen besturen.

De Hoogeveense gemeenteraad heeft Stavast gevraagd voor deze lezing omdat hij uitgesproken ideeën heeft over dualisme. Daar komt bij dat hij oud-Hoogevener is. Stavast was Drents gedeputeerde. Daarna werd hij burgemeester van Stadskanaal. Hij heeft tot aan deze benoeming in Hoogeveen gewoond.

Raad vormt mening

De bedoeling van de lezing is de meningsvorming van de raad te stimuleren. Binnen enkele maanden zal de raad ook in Hoogeveen besluiten over dualisme nemen. De lezing vindt plaats in de raadszaal, aansluitend aan de raadsvergadering. Publiek is welkom voor zowel de lezing als de vergadering.

Raad en publiek kunnen Stavast na zijn verhaal vragen stellen en over het onderwerp in discussie gaan. De raadsvergadering begint om 19.30 uur. Hoe laat de lezing begint is afhankelijk van de duur van de raadsvergadering.

Meer informatie over dualisme en de gevolgen ervan is te vinden op www.vernieuwingsimpuls.nl.

Informatie en inschrijving bij notaris Westinga

Gemeente verkoopt kavels aan Drostenraai in Noordscheschut

De gemeente verkoopt binnenkort twee kavels aan de Drostenraai in Noordscheschut. Het gaat om de plaats waar vroeger de Gereformeerde school heeft gestaan. De school is afgebroken en er zijn twee kavels ontstaan van 1405 en 1538 vierkante meter.

De kavels worden door middel van inschrijving verkocht. Notaris mr D. Westinga uit Hoogeveen verzorgt deze procedure. Inschrijvingsbiljetten zijn uitsluitende bij notaris Westinga verkrijgbaar. Hij heeft ook alle informatie over de kavels.

Biedingen

Op woensdagavond 6 februari is er een bijeenkomst in de Burgerzaal in het raadhuis, aanvang 19.30 uur. Notaris Westinga opent dan de enveloppen en maakt alle biedingen bekend. De gemeente beslist wie welke kavel mag kopen.

Voor meer informatie zie de publicatie van notaris Westinga over de verkoop van de kavels aan de Drostenraai elders in deze krant. Ook kunt u contact opnemen met zijn kantoor aan de Hoofdstraat 3 in Hoogeveen (tel.nr. 264841)

Deel Kometenlaan heet nu Poolster en Jupiter

In de woonwijk Krakeel heeft een deel van de Kometenlaan andere straatnamen gekregen. De wijziging is 1 januari ingegaan. Dat was nodig omdat door nieuwbouw in dit gebied de stratenloop is veranderd. Daarom heeft een aantal huizen aan de Kometenlaan een nieuw adres gekregen.

Kometenlaan 5 tot en met 15 is geworden

* Poolster 5 t/m 15 7904 CS Hoogeveen

Kometenlaan 17 tot en met 91 is geworden:

* Jupiter 17 tot en met 91 7904 CV Hoogeveen
De gemeente heeft de bewoners eind juli vorig jaar per brief van de straatnaamwijzigingen op de hoogte gebracht. De adreswijzigingen zijn onder meer doorgegeven aan de WMD (Waterleidingmaatschappij Drenthe) Rendo, PTT Post, PTT Telecom, Rijksbelastingen, het Waterschap en de Stichting Woonconcept. Ook zijn de nieuwe adressen opgenomen in het computerbestand van de Meldkamer Drenthe, zodat brandweer, politie en ambulance niet voor verrassingen komen te staan als vanaf de nieuwe adressen een noodoproep komt.

De bewoners is gevraagd wel zelf de eigen relaties in te lichten, zoals huisarts, apotheek, verzekeringen, familie en vrienden.

Dichters en schrijvers in bieb Hoogeveen

De Centrale Bibliotheek in Hoogeveen houdt vrijdag 1 februari het vierde Hoogeveense Open Podium. Dat gebeurt ter gelegenheid van de landelijke gedichtendag. De bijeenkomst begint om 20.00 uur.

Dichters en schrijvers uit Hoogeveen en omstreken laten dan het publiek meegenieten van hun veelzijdige werk.

Op het programma staan deze keer de schrijvers en dichters C. van der Kooy, Bathina, Ibrahim Akhawes, Trudy Koopman, Wibo van der Veen, Koena Bos, Herman J. van den Boldt, Nel Tijsma- van Buuren, Arend Victorie, Wijnand Koster, Arnold Hilkhuijsen en Ali. Marjolein Klein Heerenbrink uit Schuinesloot.

Sandra Kempenaar uit Dedemsvaart en Saskia Schaafsma uit Meppel vullen het muzikale gedeelte van de avond, ter afwisseling van de gelezen teksten.

De avond wordt een culturele mix waarin zowel de moderne Drentse samenleving als het streek-eigene herkenbaar zal zijn. Het wordt een gelegenheid om kennis te maken met talent dat anders niet direct bereikbaar is voor het grote publiek.

Meer informatie is te vinden op www.obhoogeveen.nl . Of u belt met 371968 of 275584.

Hoogeveens archief in toekomst op internet

Gedeputeerde mevrouw Brink heeft maandag officieel de website www.drentsachiefnet.nl geopend. Dat gebeurde in het Provinciehuis in Assen. In de toekomst zijn via deze website ook Hoogeveense archieven voor iedereen in te zien.

Op dit moment zijn de Provincie, het Drents Archief, drie waterschappen en zeven Drentse gemeenten, waaronder Hoogeveen, bezig met het invoeren van archiefinventarissen. Voor de gemeente Hoogeveen gaat het om de volgende categorieën:

* overheidsarchieven

* niet-overheidsarchieven

* verzamelingen

* elders berustende archieven

Op www.drentsarchiefnet.nl vindt de bezoeker allerlei informatie over de geschiedenis en alles wat daarover in de Drentse archieven te vinden is. In de toekomst zullen archiefstukken ook in gedigitaliseerde vorm worden aangeboden.

Oranjegevoel ontwaakt ....

De tamboer en de trommelslager roeren de trom. Het Oranjegevoel ontwaakt. In het raadshuis van Hoogeveen was vorige week donderdag het feestelijke startsein voor de viering van Koninginnedag 2002. Vele vrijwilligers en vertegenwoordigers van deelnemende organisaties hieven de oranjebitter. De voorbereidingen zijn weer begonnen. ,,We mogen op herhaling'', zei burgemeester Urlings. Het bezoek van koningin Beatrix en haar familie aan Hoogeveen en Meppel ging vorig jaar niet door vanwege de MKZ-crisis.

foto: Andre Weima

Mededelingen

Verkiezingen gemeenteraad

Stemmen in een stembureau naar keuze van de kiezer
De burgemeester van Hoogeveen maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van de gemeenteraad een kiezer is toegestaan de stem uit te brengen in een stembureau naar keuze.

Daarbij gelden de volgende bepalingen:

A. SCHRIFTELIJK VERZOEK

1. Bij het gemeentehuis van deze gemeente zijn kosteloos verkrijgbaar formulieren voor verzoekschriften om in een stembureau naar keuze aan de stemming te mogen deelnemen.

2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op de veertiende dag voor de dag van de stemming, dus uiterlijk op 20 februari 2002, door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij op de dag van de kandidaatstelling (22 januari 2002) als kiezer is geregistreerd.

3. Het verzoek wordt niet ingewilligd indien aan de verzoeker is toegestaan bij volmacht te stemmen.

4. Bij inwilliging van het verzoek wordt de beslissing gesteld op de oproepingskaart, die daardoor wordt omgezet in een kiezerspas.

B. MONDELING VERZOEK

5. Na ontvangst van de oproepingskaart kan de kiezer ook, in plaats van een schriftelijk verzoek te doen, zich onder overlegging van zijn oproepingskaart vervoegen bij het gemeentehuis van de gemeente, waar hij op de dag van de kandidaatstelling (22 januari 2002) als kiezer is geregistreerd, om deze te doen omzetten in een kiezerspas. Dit kan geschieden tot op de vijfde dag voor die van de stemming, dus uiterlijk op 1 maart 2002.

Een kiezer, die in het bezit is van een kiezerspas, kan zich ter uitoefening van het kiesrecht aanmelden bij elk stembureau van zijn keuze binnen de woongemeente. Nadere inlichtingen worden op het gemeentehuis verstrekt.

Stemmen bij volmacht

De burgemeester van Hoogeveen maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van de gemeenteraad een kiezer is toegestaan bij volmacht te stemmen. Daarbij gelden de volgende bepalingen:

A. MACHTIGING OP SCHRIFTELIJKE AANVRAAG

1. Op het gemeentehuis van deze gemeente zijn kosteloos verkrijgbaar de formulieren voor de verzoekschriften om bij volmacht te mogen stemmen.

2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op de veertiende dag voor de dag van de stemming, dus voor of op 20 februari 2002, door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij op de dag van de kandidaatstelling (22 januari 2002) als kiezer is geregistreerd.

3. Het verzoek wordt niet ingewilligd wanneer het aan de verzoeker is toegestaan in een stembureau naar zijn keuze aan de stemming deel te nemen.

4. Hij, die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op de dag van de kandidaatstelling als kiezer zijn geregistreerd.

5. Bij inwilliging van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.

Hij dient de volmachtstem tegelijk met zijn eigen stem uit te brengen.

B. MACHTIGING DOOR OVERDRACHT VAN DE OPROEPINGSKAART

6. De kiezer kan ook, in plaats van een verzoekschrift in te dienen, na ontvangst van zijn oproepingskaart, tot en met de dag van de stemming, zelf een andere kiezer machtigen voor hem te stemmen, door zijn oproepingskaart aan die kiezer over te dragen.

Bij de overdracht dienen zowel de volmachtgever als de gemachtigde het volmachtbewijs te ondertekenen.

7. Een op deze wijze aangewezen gemachtigde moet op de dag van de kandidaatstelling (22 januari 2002) in hetzelfde stemdistrict staan ingeschreven als de kiezer die de volmacht geeft.

8. De aldus gemachtigde kan de volmachtstem uitsluitend tegelijk met zijn eigen stem, in het stemdistrict waar hij staat ingeschreven, uitbrengen.

Een kiezer mag niet meer dan twee aanwijzingen als gemachtigde aannemen.

De volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of in persoon aan de stemming deel te nemen.

Nadere inlichtingen worden op het gemeentehuis verstrekt.

Ter inzage legging kandidatenlijsten

De voorzitter van het hoofdstembureau voor de op 6 maart 2002 te houden verkiezing van de leden van de raad van de gemeente Hoogeveen maakt bekend, dat de heden ingeleverde en door het hoofdstembureau onderzochte kandidatenlijsten met de daarbij overgelegde ondersteuningsverklaringen voor deze verkiezing, waarvoor de stemming zal plaats hebben op 6 maart 2002, ingevolge het bepaalde in artikel I 3, lid 1, van de Kieswet, op het gemeentehuis van deze gemeente voor een ieder ter inzage zijn gelegd.

Invalidenparkeerplaats Fleminghof

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben besloten om aan de Fleminghof te Hoogeveen een invalidenparkeerplaats op kenteken aan te wijzen.

Tegen dit besluit kan bezwaar worden gemaakt.

Voor nadere informatie wordt verwezen naar de officiële publicatie op het publicatiebord aan het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in het gebouw aan het Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen (tel. 291646).

Kapvergunningen

De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verstrekt aan:
* B. Botter, Zuideropgaande 146, Hollandscheveld, voor een bomenwal;
* Grontmij Drenthe,Bethesda ziekenhuis, Hoogeveen, voor 20 bomen;
* Sector MOW, Leeuweriklaan 7, Hoogeveen, voor een populier;
* Sector MOW, Kampiepensweg, Pesse, voor 10 bomen.
Gemotiveerde bezwaren kunnen binnen 6 weken na deze publicatie worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen.

Verklaring van acceptatie melding op grond van artikel 8.19 van de Wet Milieubeheer

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 8.19 van de Wet Milieubeheer en 6.1 van het Inrichtingen- en Vergunningenbesluit Milieubeheer bekend, dat op 23 augustus 2001 een melding is ontvangen van de heer S. Everts, Riegshoogtendijk 146 te Hollandscheveld. De heer Everts heeft op het perceel Riegshoogtendijk 146 een pluimveehouderij.

De melding heeft betrekking op het vergroten van het staloppervlak in verband met de nieuwe welzijnseisen.

De onderhavige verandering is niet in overeenstemming met de voor de inrichting verleende vergunningen of de daaraan verbonden beperkingen en voorschriften, maar de verandering leidt niet tot andere of grotere nadelige gevolgen voor het milieu dan die de inrichting ingevolge de vergunningen en de daaraan verbonden beperkingen en voorschriften mogen veroorzaken.

De onderhavige verandering leidt niet tot een andere inrichting dan waarvoor vergunning is verleend. De verandering voldoet derhalve aan artikel 8.19 tweede lid, aanhef en onder a. Daarnaast zien wij geen aanleiding voor toepassing van de artikelen 8.22, 8.23 of 8.25 van de Wet milieubeheer, zodat de melding door ons is geaccepteerd.

De melding en de daarbij behorende stukken kunnen van 24 januari 2002 tot en met 7 maart 2002 op werkdagen tijdens kantooruren worden ingezien bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling Milieu-inspectie en -vergunningen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting worden verkregen.

Belanghebbenden die zich niet kunnen verenigen met het besluit inzake de afgifte van de verklaring kunnen tegen het besluit tot en met 7 maart 2002 bezwaar maken bij ons college. Daarnaast kan bij de voorzitter van de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek worden ingediend tot het treffen van een voorlopige voorziening. Het adres is Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Ingekomen sloopaanvragen, bouwaanvragen en bouwmeldingen

Bouwaanvragen:

* Zwaag van der P., bouwen van een tuinhuisje, Bossemaat 21
* Gerritsen J. en Kwarten M., uitbreiden van een woonwagen, Sellerstraat 5

* Lichtendonk bv, verbouwen van een bedrijfsruimte, Carstensdijk 71
* Bunt van de G., uitbreiden van een loods (fase I), Langedijk 13c
* Bunt van de G., uitbreiden van een loods (fase II), Langedijk 13c
* SNS Bank nv, verbouwen geldautomaatruimte, Het Hoekje 45
* Leinenga G.J., bouwen van een woning, Karper 21
* Strijker H., bouwen van een schuur, Beilerstraat 1a
* Abma S., wijzigen van de achtergevel, Rigel 8
* Berg Projecten bv, plaatsen van een reklamebord, Crerarstraat 8-10
* nv Nuon Duurzame Energie, plaatsen van een mast met zonnepanelen, Griendtsveenweg 38

* Woningbouwmaatschappij Groothuis bv, gewijzigde bouwaanvraag voor het bouwen van 35 woningen, Poolster, Kometenlaan, Satellietenlaan

Bouwmeldingen:

* Komduur H., bouwen van een tuinhuisje, Kochstraat 2
* Koopman G.W., bouwen van een tuinhuisje, Brandligtsdijk 12
* Vos J., bouwen van een berging, Nicolaas Beetsstraat 16
* Vries de J.H., bouwen van een bijkeuken en uitbreiden van een garage, De Vlegel 18

Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht, Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis).

Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan Trasselt 9e uitwerking ten behoeve van de volgende bouwaanvraag:
* H. Engberts, voor het uitbreiden van een garage en berging bij de woning De Wrongel 23 te Hoogeveen.

De bouwaanvraag ligt met ingang van 24 januari 2002 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen & Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kan een ieder schriftelijk zijn/haar zienswijze omtrent de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.

3e uitwerking bestemmingsplan Erflanden

Voor het zuidwestelijke deel van het tuinstadmilieu in de nieuwe woonwijk Erflanden is een uitwerkingsplan als bedoeld in artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening voorbereid. Het plangedeelte ligt tussen de centrale laan en de rijksweg A28, tegenover de Zilvervlek.

Het ontwerp-uitwerkingsplan ligt vanaf 24 januari 2002 gedurende 4 weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen & Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende deze termijn kunnen belanghebbenden hun zienswijze naar keuze schriftelijke of mondeling naar voren brengen.

Schriftelijke reacties kunnen worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders, Postbus 20.000, 7900 PA Hoogeveen.

Wanneer er behoefte bestaat aan het mondeling inbrengen van zienswijzen kan daarover contact worden opgenomen met de heer H. Krikken van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Het rechtstreeks telefoonnummer is 291713.

Rectificatie toepassing artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ontwikkeling

In de advertentie van de Hoogeveense Courant van 16 januari 2002 is abusievelijk vermeld dat Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen het voornemen hebben om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan Plan in Hoofdzaak ten behoeve van de bouwaanvraag van Pol Hoogeveen Holding B.V., voor het wijzigen van de gevels en het realiseren van een kantoorruimte in de loods Alteveerstraat 98 te Hoogeveen.

Het vorige week vermelde adres Alteveerstraat 98 klopt niet en moet zijn Alteveer 98.

De bouwaanvraag ligt tot en met 13 februari 2002 voor een ieder ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen & Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kan een ieder schriftelijk zijn/haar zienswijze omtrent de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.


© Copyright Gemeente Hoogeveen