IBM en MatrixOne tekenen wereldwijde strategische alliantie om
Collaborative Product Commerce-oplossingen aan te bieden
Gezamenlijke oplossingen adresseren time-to-market en kosten van
productinnovaties en
Amsterdam, 23 januari 2002 -- IBM (NYSE: IBM) en MatrixOne (Nasdaq: MONE)
hebben een wereldwijde strategische alliantie gesloten om geavanceerde
Collaborative Product Commerce (CPC)-oplossingen aan te bieden. De
bedrijven richten zich in eerste instantie op de markten voor verpakte
consumentengoederen en life sciences-producten met oplossingen waarmee
producten in deze competitieve branches sneller en tegen lagere kosten op
de markt kunnen worden gebracht.
De gezamenlijke oplossingen, die gebaseerd zijn op MatrixOne's
CPC-toepassingen en IBM's technologie en diensten voor e-business
infrastructuren, zullen voldoen aan branchespecifieke vereisten in
verschillende stadia van de productlevenscyclus. Vanaf concept en ontwerp
tot de fabricage en after-sales service, helpen deze oplossingen klanten om
de time-to-market en kosten die gemoeid zijn met productinnovaties en
-ontwikkeling te verminderen.
"De alliantie tussen IBM en MatrixOne bewijst dat productlevenscyclus
oplossingen zich hebben ontpopt tot een kritische component van de
strategie van innovatieve ondernemingen," zegt Kevin O'Marah, Research
Principal, Supply Chain Strategies bij AMR Research. "Het belang van deze
partnership is dat het de product collaboration technologie van MatrixOne
combineert met de krachtige capaciteiten van IBM."
MatrixOne concentreert zich op CPC-oplossingen die de ontwikkeling van
producten versnellen en kosten verminderen in verschillende stadia van de
levenscyclus van het product (Product Lifecycle Management of PLM).
MatrixOne's producten verenigen de inspanningen van de ontwikkelteams,
procurement afdeling en productieteams van een bedrijf door hen toegang te
bieden tot verbeterde productinformatie, samenwerking bij het ontwerp,
procesbeheer en beslissingsinstrumenten.
In het kader van de overeenkomst, zal IBM Global Services consultancy,
maatwerk en integratie diensten gaan aanbieden. De twee bedrijven zullen
MatrixOne's eMatrix collaboration platform ontwikkelen en op de markt
brengen voor IBM-hardware, -software en -middleware, waaronder: IBM eServer
pSeries UNIX-systemen; de IBM DB2 Universal Database en het WebSphere
infrastructuur softwareplatform, waaronder de WebSphere Application Server
en de WebSphere MQ-familie.
"Het op tijd en binnen budget opleveren van nieuwe producten behoort tot de
grootste uitdagingen waar bedrijven voor staan," zegt Murray Mitchell, vice
president van IBM Global Services' Buy & Supply consultancy afdeling. "We
zien uit naar de samenwerking met MatrixOne, een erkende leider op de markt
voor CPC-oplossingen, om klanten de mogelijkheid te bieden om hun inkomsten
te vergroten en kosten te verminderen door geavanceerde product
collaboration, strategische sourcing en oplossingen voor
programma-management."
"Wereldwijde ondernemingen herkennen de zakelijke waarde van
CPC-oplossingen om de innovatie, snelheid en effectiviteit van
productintroducties te verbeteren," zegt Mark O'Connell, bestuursvoorzitter
en CEO van MatrixOne. "Onze klanten kennen reeds de voordelen van product
collaboration om hun financiële prestaties te verbeteren. MatrixOne's
technologie en expertise, gekoppeld aan IBM's vooraanstaande positie in elk
van onze doelmarkten creëert een geweldige kans voor beide bedrijven om
deze voordelen aan een grotere groep klanten voor te leggen."
De strategische alliantie met MatrixOne is een nieuw voorbeeld van IBM's
toewijding aan een gezamenlijke marktbenadering met toonaangevende
onafhankelijke softwarebedrijven middels het PartnerWorld for Developers
programma (www.developer.ibm.com).
Onder de vlag van dit initiatief heeft IBM overeenkomsten getekend met
verschillende softwarebedrijven. Deze allianties zijn gericht op financiële
dienstverlening, retail en productie en de oplossingen bevinden zich op het
gebied van enterprise resource planning, supply chain management, customer
relationshop management en business intelligence. Het doel is om
ontwikkelaars toegang te geven tot nieuwe klanten en bronnen van inkomsten
middels IBM's marketing-, verkoop- en productresources. Als tegenprestatie
richten ontwikkelaars zich op IBM's middleware, server plaforms en
diensten.
Over IBM
IBM is het grootste informatietechnologiebedrijf ter wereld en helpt
bedrijven al 80 jaar met innoveren. Bezoek www.ibm.com voor meer informatie
over IBM.
Over IBM PartnerWorld for Developers
Ontwikkelaars van softwaretoepassingen worden ondersteund door IBM's
PartnerWorld for Developers (PWD), een wereldwijd programma dat
softwareontwikkelaars helpt om bredere markten te bereiken, de kosten van
zakendoen te verminderen en hun producten sneller op de markt te brengen.
Ontwikkelaars kunnen contact opnemen met IBM via PWD op
www.developer.ibm.com of telefoonnummer +00) 1 770 835 9902.
Over MatrixOne
MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht.
Het eMatrix-platform en de Value Chain Portfolio-toepassingen maken on-line
samenwerking mogelijk in wereldwijde bedrijfsketens en bieden veilige
toegang tot onafhankelijke handelsgemeenschappen in besloten en openbare
elektronische marktplaatsen. MatrixOne, een betrouwbare partner voor
innoverende ondernemingen, helpt klanten de juiste producten snel op de
markt te brengen. MatrixOne heeft wereldwijd meer dan 575 klanten in onder
meer de technologiesector, ruimtevaart en defensie, de automobielindustrie,
de communicatiebranche, de consumentenmarkt, de mechanische en
machine-industrie, in de markt voor medische apparatuur en de
procesindustrie.
Onder andere General Electric, John Deere, Procter & Gamble, Nokia,
Siemens, JDS Uniphase en Honda gebruiken MatrixOne-technologie. Het
hoofdkantoor van MatrixOne staat in Westford, Massachusetts en het bedrijf
heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa en Azië en distributeurs in
Zuid-Amerika en Australië. Bezoek www.matrixone.com voor meer informatie.